Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og likevel fikk vi mer for Stadsgaard enn Enga fikk for Moa. Enga hadde muligheten for å selge han for 30M+ i fjor, men sa nei, og solgte han for 10M i år. Sjakktrekk.

 

Og der satt du en fin strek under poenget mitt.

 

Mitt inntrykk er at RBK gir mer "faen" i om spillerne ønsker et klubbskifte eller ikke, sålenge de får presset prisen opp til det maksimale.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg forstod presset vi ikke prisen mye opp når det gjaldt Stadsgaard. Stadsgaard fikk jo gå så fort Malaga kom på banen, så jeg ser ikke helt greia med at vi ikke lar spillere gå.

En annen måte man kan si ting på er vel kanskje at Rosenborg er bedre til å forhandle prisen slik at det faktisk blir litt høyere. Samtidig skal du ikke se bort ifra at siden det er Rosenborg, som er kjent i Europa, vil prisen være litt høyere.

Lenke til kommentar

Og likevel fikk vi mer for Stadsgaard enn Enga fikk for Moa. Enga hadde muligheten for å selge han for 30M+ i fjor, men sa nei, og solgte han for 10M i år. Sjakktrekk.

 

Ettersom Moa selv sa nei til å gå til Groningen for 30 mill i 2008(ikke ifjor), så var det lite Vålerenga kunne gjøre med det. Ryktene sier at vi hadde større tilbud nå også, men at Moa selv valgte Hannover og imotsetning til Rosenborg lar vi spillerne gå enklere.

 

Rosenborg selger jo nesten aldri spillerne sine. Skjelbred og Annan har jo blitt ryktet ut i årtier nå, men de forsvinner aldri ut. Tettey gikk ikke før man fikk 40 mill kastet etter seg. Latterligste summen i norsk fotball ever.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Rosenborg selger jo nesten aldri spillerne sine. Skjelbred og Annan har jo blitt ryktet ut i årtier nå, men de forsvinner aldri ut. Tettey gikk ikke før man fikk 40 mill kastet etter seg. Latterligste summen i norsk fotball ever.

Med andre ord så mener du at Rosenborg skal kontakte enhver klubb som har blitt linket til Skjelbred og spørre om de vil legge noen tusenlapper på bordet, så de kommer seg bort fra klubben? Etter hva jeg har skjønt så har det fortsatt ikke kommet noen bud på Annan, selv etter bra spill i VM. Det har ingenting med prislappen å gjøre.

Lenke til kommentar

Og likevel fikk vi mer for Stadsgaard enn Enga fikk for Moa. Enga hadde muligheten for å selge han for 30M+ i fjor, men sa nei, og solgte han for 10M i år. Sjakktrekk.

 

Ettersom Moa selv sa nei til å gå til Groningen for 30 mill i 2008(ikke ifjor), så var det lite Vålerenga kunne gjøre med det. Ryktene sier at vi hadde større tilbud nå også, men at Moa selv valgte Hannover og imotsetning til Rosenborg lar vi spillerne gå enklere.

 

Rosenborg selger jo nesten aldri spillerne sine. Skjelbred og Annan har jo blitt ryktet ut i årtier nå, men de forsvinner aldri ut. Tettey gikk ikke før man fikk 40 mill kastet etter seg. Latterligste summen i norsk fotball ever.

Visste ikke at han sa nei til Groningen. Det har ikke kommet ut i media på samme måte. Det er mulig det var høyere bud, ikke vet jeg. Rosenborg selger ikke spillere fordi de satser. Man kan ikke bare kaste de beste spillerne ut døra ved første mulighet kun for å få penger på det. Man må ta sjanser for å vinne, det vil jeg si Rosenborg gjør. Annan har vel vært i klubben i to sesonger nå, så jeg vil ikke akkurat kalle det for årtier.

Vi fikk mye for Tettey rett og slett fordi det var da ting var på det høyeste, virkelig før kjøpesummene gikk ned. Overgangssummene på den tiden var rett og slett unormalt store og ikke forsvarlig. Om vi ikke hadde solgt Tettey da, men litt senere hadde nok prisen vært halvert. At summen var høy sier jeg ikke noe imot.

Lenke til kommentar

Eldgammel? Da synes jeg min "årtier" bemerkelse på Annan passet bedre, for denne saken er fra starten av 2009.

 

Det viser at Rosenborg holder på spillere mot sin vilje i mer eller mindre grad. Nå er ikke dette noe galt av Rosenborg, siden de tross alt har kontrakt som er skrevet under personlig av spillere(forhåpentligvis ;)) og da kan man holde på spillere.

 

Linken var bare et bevis på at RBK er mindre villige til å høre på spillerene når de skal selge dem, som var mitt opprinnelige standpunkt.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

En spiller? Vi har ikke fått noen konkrete bud på feks Annan som du nevner over her. Hvordan skal man få selge en spiller når det ikke kommer bud på han? Tilby han til klubber bare for å selge kanskje? Du skjønner at dette blir litt dumt, sant? Skjelbred kan jeg heller ikke huske vi har fått noen bud på de siste åra.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det ligger ann med bud jeg, men skulle tro det, med tanke på at Tettey og Sapara fikk mange bud før de ble solgt. Ofte starter ikke forhandlingene med bud heller, men ved en forespørsel. Hadde vært idiotisk å legge inn bud dersom Rosenborg kommer med en "hands off warning"(ja, det var call-back til FM).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...