Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Er det noe Austin fortjener er det å bli "flekket ned". Største grisen i Tippeligaen akkurat nå.

 

Holdingen i feltet var gjensidig som alltid. Det så til og med du.

 

Det var absolutt ikke stygge taklinger i det hele tatt da spillerne ble liggende som fluer. Men de har tatt inn over seg sutrementaliteten i Bergen og vet hvordan de skal grine (kanskje litt ironisk at jeg snakker om sutring derfra nå, men det får gå etter en sånn kamp :p)

 

Hvordan kan du kalle Lillestrøm kyniske i går etter hvordan dere spilte? Den andre omgangen fra deres side er intet annet enn kynisk fra ende til annen. Drøying av tid og fake'ing av skader var helt klart planlagt fra Skarsfjords side.

 

Vil forresten få med at ojo er en kødd. Gestikulerte mot fansen flere ganger uten å få noen reaksjon på det. Slikt ble det da gitt kort for en gang i tiden.

Brann spilte ut LSK i første omgang, på trass av taklinger og holding i feltet. Det var langt fra gjensidig. En feilvendt Ojo ble hele tiden holdt i. Så ja - LSK spilte (som vanlig) kynisk møkkafotball. Dere hadde ingenting å komme med i går.

 

Brann dro ned tempoet i 2. omgang (som er naturlig når en leder 1-3) - men Austin er den siste spilleren som legger seg. Hørte du ikke at det smalt i foten på taklingen? Et soleklart frispark. Opdal brukte tid på utspill og Brann brukte tid på de korrekte idømte frisparkene ja. Slikt gjør alle - og det er langt mindre gale enn direkte stygge taklinger som kanskje er en vane på Åråsen.

 

Taper en 1-4 på hjemmebane er en for dårlig. Brann var effektive og solide i forsvar - foruten den glippen til Kalvenes på reduseringen.

 

Da bør du vaske ørene dine. Brann fansen tok over på syngingen de siste 20 minuttene. Før det var det LANGT fra noen brann dominans i forhold til synging. Heller motsatt. Og jeg satt nærmere bortefansen enn Kanari-Fansen og UFC.

Kanskje du bør vaske dine. Hørte så vidt trommen og litt lalala innimellom all syngingen. De første 10 minuttene hørte vi Kanari. Tror de ble litt paff over at vi ikke ble med på: "Fotball skal spilles i helgen".

 

Dere holdt like mye dere også. Det er bare for dumt å si noe annet.

 

Hvis jeg har forstått deg rett så er taklinger + holding = kynisk møkkafotball.

 

Gratulerer! alle lag i serien spiller kynisk møkkafotball.

 

Dere har ikke en dritt å si når det kommer til taklinger uansett. Austin, og tidligere Bakke sto for enormt mye av grisete taklinger.

 

Det er synd men sant. Å prøve å si at vi spiller kynisk fotball når det er dere som legger dere ned sier alt. Jeg hadde også trodd at Austin var en med litt baller siden han spiller som han gjør. Men det var visst bare tull. Etter å ha ligget på gresset i tre minutter, for så å ha krabbet ut av banen løper han som en helt tilbake igjen og er med for fult. Skuespill.

 

 

Hvorfor var dere ikke med på aksjonen som var planlagt egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere holdt like mye dere også. Det er bare for dumt å si noe annet.

 

Hvis jeg har forstått deg rett så er taklinger + holding = kynisk møkkafotball.

 

Gratulerer! alle lag i serien spiller kynisk møkkafotball.

 

Dere har ikke en dritt å si når det kommer til taklinger uansett. Austin, og tidligere Bakke sto for enormt mye av grisete taklinger.

 

Det er synd men sant. Å prøve å si at vi spiller kynisk fotball når det er dere som legger dere ned sier alt. Jeg hadde også trodd at Austin var en med litt baller siden han spiller som han gjør. Men det var visst bare tull. Etter å ha ligget på gresset i tre minutter, for så å ha krabbet ut av banen løper han som en helt tilbake igjen og er med for fult. Skuespill.

 

 

Hvorfor var dere ikke med på aksjonen som var planlagt egentlig?

I går stod dere for taklingene og holdingen - som igjen - dere alltid gjør på Åråsen. LSK er ett av lagene som spiller styggest fotball i Norge. Det tror jeg de fleste andre er enig med.

 

Joda, Austin går inn i taklinger han også - Bakke var en grisespiller. Forskjellen er at dere hadde 11 av dem i går. Deres nr. 10 skulle hatt det røde. Hodeløst å takle som en tulling 3-4 ganger når han allerede har gult. Austin og skuespill? Er du morsom? Taklingen smalt jo verre enn trommen til Kanari gjorde før kamp jo!

 

Hvorfor vi ikke ble med på aksjonen? Spør Bataljonen som valgte å aksjonere med å ikke komme - og spør de andre som var på kampen. Min kompisgjeng og meg svarte første gang - men når resten av bortefansen ikke blir med er det liten vits i å fortsette.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Hvorfor vi ikke ble med på aksjonen? Spør Bataljonen som valgte å aksjonere med å ikke komme - og spør de andre som var på kampen. Min kompisgjeng og meg svarte første gang - men når resten av bortefansen ikke blir med er det liten vits i å fortsette.

 

 

Synd og merkelig.

 

 

Resten gidder jeg ikke kommentere mer for det går bare i ring. Vi får heller være uenig.

Lenke til kommentar

Og det beviser motgang? Dere vant i 2006. Som nevnt - dere er bortskjemte i Trondheim.

 

Snittet i TL har sunket for alle klubbene - det var først mellom 2009 til 2010 at det sank 1000 ekstra i Bergen. Det etter to dårlige år.

Bortskjemte er noe. I tillegg har vi hatt en ekstrem mengde med trenerbytte i klubben de siste årene. Det skaper ikke akkurat stabilitet. Det jeg og skulle frem til med RBK og 2007 var at vi hadde vårt beste snitt noen sinne den sesongen vi ikke vant serien. Kan noen andre skryte av det? Jeg tror ikke det er mange.

Mange har mistet tilskuere. Det har vært et generelt fall i Tippeligaen siden toppåret 2007. Noen har gått generelt ned. De fleste store lagene har det, med unntak av Vålerenga. Ellers er Aalesund de som har holdt snittet sitt best mulig. De har mistet kun 4-500 tilskuere de siste fem årene. Det er ikke mange i forhold til de fleste andre lagene i Tippeligaen.

 

Brann har falt akkurat som de andre. Ikke kom å si noe annet.

 

2007 - 17.230

2008 - 16.954

2009 - 15.932

2010 - 13.744

Lenke til kommentar

Det er synd men sant. Å prøve å si at vi spiller kynisk fotball når det er dere som legger dere ned sier alt. Jeg hadde også trodd at Austin var en med litt baller siden han spiller som han gjør. Men det var visst bare tull. Etter å ha ligget på gresset i tre minutter, for så å ha krabbet ut av banen løper han som en helt tilbake igjen og er med for fult. Skuespill.

 

 

Det var smerter og halting å spore hver gang han var synlig på TV-skjermen i hvert fall. At han var preget av store smerter, også etter han kom inn, virket å være ganske så klart.

 

Hva Ojo drev med, er heller tvilsomt. Så ikke ut som om taklingen burde påføre særlig smerte. gestikulering mot publikum var heller ikke en Brann-spiller verdig, regner med slikt ikke gjentar seg. Han er blitt stjerne over natten, det er nok ikke lett å forholde seg til for en som sikkert har mer enn nok bare med å integreres i norsk kultur. Men litt forståelse og empati klarer vi sikkert å utvise :)

 

DJ_Dark: Det var sesongen det var kamp om seieren med erkefiende Brann. Selvfølgelig vil det gi utslag på både tilskuertall for Brann og RBK. Dere var der fordi dere hadde teften av gull, ikke for å hjelpe laget mot nedrykk. Eller hur? :)

Lenke til kommentar

Først og fremst er ikke Brann en erkerival. For Rosenborg er det Molde og Lillestrøm. Brann er sammen med Vålerenga en rival.

 

Hehe, dette kan jeg ihvertfall blankt avkrefte etter mine tre år i Trondheim, med en vennekrets full av RBK-fans. Både VIF og Brann ligger nok langt over LSK på hatlista for de fleste.

Lenke til kommentar

Og det beviser motgang? Dere vant i 2006. Som nevnt - dere er bortskjemte i Trondheim.

 

Snittet i TL har sunket for alle klubbene - det var først mellom 2009 til 2010 at det sank 1000 ekstra i Bergen. Det etter to dårlige år.

Bortskjemte er noe. I tillegg har vi hatt en ekstrem mengde med trenerbytte i klubben de siste årene. Det skaper ikke akkurat stabilitet. Det jeg og skulle frem til med RBK og 2007 var at vi hadde vårt beste snitt noen sinne den sesongen vi ikke vant serien. Kan noen andre skryte av det? Jeg tror ikke det er mange.

Mange har mistet tilskuere. Det har vært et generelt fall i Tippeligaen siden toppåret 2007. Noen har gått generelt ned. De fleste store lagene har det, med unntak av Vålerenga. Ellers er Aalesund de som har holdt snittet sitt best mulig. De har mistet kun 4-500 tilskuere de siste fem årene. Det er ikke mange i forhold til de fleste andre lagene i Tippeligaen.

 

Brann har falt akkurat som de andre. Ikke kom å si noe annet.

 

2007 - 17.230

2008 - 16.954

2009 - 15.932

2010 - 13.744

Så har da vitterlig også RBK den nest største stadion i Norge også. I forhold til kapasitet var Brann og Aalesund langt over RBK i 2007 (og Aalesund er vel best der enda om jeg ikke tar feil).

 

Jeg har ikke protestert på at det er mindre folk på Brann Stadion - men vi er nr. 2 i TL hvert bidige år - og vi har ikke akkurat vært bortskjemte med medaljer, snarere tvert imot. I 2007 (og 2008) hadde vi nesten stinn brakke, noe som kommer med suksess. Den suksessen har RBK hatt i tiår.

Lenke til kommentar

En grunn til RBKs fallende tilskuersnitt er det faktum at klubben har hatt latterlig mange senkamper, spesielt i fjor. Dette gjør at mange fra distriktet rett og slett ikke kommer seg på kamper om de skal ha med yngre barn. Om du bor 1 time utenfor Trondheim og en kamp slutter klokken 22 er man ikke hjemme før kanskje halv tolv. Da blir det for uaktuelt å ta med unger på kamp.

Lenke til kommentar
Det er synd men sant. Å prøve å si at vi spiller kynisk fotball når det er dere som legger dere ned sier alt. Jeg hadde også trodd at Austin var en med litt baller siden han spiller som han gjør. Men det var visst bare tull. Etter å ha ligget på gresset i tre minutter, for så å ha krabbet ut av banen løper han som en helt tilbake igjen og er med for fult. Skuespill.

 

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/branns-austin-usikker-mot-fredrikstad-3462232.html

 

Og her står det vel svart på hvitt at du har driti deg ut. ;)

Lenke til kommentar

http://www.tv2sporten.no/fotball/kim-ojo-foelte-seg-rasistisk-behandlet-hos-gamleklubben-3461391.html

 

Ojo bør holde seg for god til sånt. Jeg sliter med å tro helt på beskyldningene. Med tanke på at han fikk 9 gule i fjor, så er det kanskje ikke så rart at han fikk tilsnakk på treningsfeltet.

 

Enkelte har altfor lett til å spille rasisme-kortet, hvis man får tilsnakk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...