Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

Ikke at agenten hans er den mest troverdige kilden (da jobben hans jo er å gjøre Ojo mer lukrativ for andre klubber), men jeg skulle gjerne visst hvilke klubber det var snakk om.

 

Ingen vits å dra til en Fransk førstedivisjons klubb f.eks hvis man får spille hver kamp i Bergen.

 

Tja, jeg vil nå si at spilleren selv og hans agent har mer grunnlag å komme med uttalelser bygget i noe konkret, kontra en forumbruker på diskusjon.no. Eller? (jeg elsker brukerne, men påstanden om at ingen ville ha han kan man jo forsøke underbygge) :wee:

 

 

Spiller Brann med denne innsatsen videre vil jeg elske dem enda mer selv om de rykker ned. Ikke at jeg tror det er særlig sannsynlig etter dette spillet, men uansett helt fantastisk å se på. Ojo virker å løpe mer enn de fleste andre lags midtbanespillere.

 

Det er definitivt et lag å bygge videre på, kontra laget vi hadde i fjor.

 

Kjekt å kunne bruke klipp fra Brann kamp til å vise mine egne spillere hvordan det skal gjøres, kontra tidligere når det stort sett ble brukt til å vise hvordan det ikke skulle gjøres... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen fan av drøying, men det Brann gjorde i dag var uansett ingenting av den sorten. Holdt seg offensive helt til slutten, jobbet hardt og jagde baller hele kampen. Ojo sin "skade" så litt sketchy ut, men det tok umulig mer enn 2 minutter og han gikk glipp av en fantastisk mulighet på å være skada da, så tviler på at det var noe han fant på.

 

At Austin, tippeligaens hardeste spiller, fikk vondt etter å ha blitt stempla såpass går heller ikke ann å klage på. Ville heller klagd på de mange frisparkene Brann skulle ha hatt rundt 60-70 minutter uti kampen og at LSK skulle fått en kar utvist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tja, jeg vil nå si at spilleren selv og hans agent har mer grunnlag å komme med uttalelser bygget i noe konkret, kontra en forumbruker på diskusjon.no. Eller? (jeg elsker brukerne, men påstanden om at ingen ville ha han kan man jo forsøke underbygge)

 

Jeg personlig synes iallefall det er merkelig at de først forsøker å "selge" han til Lyn i 2008, og senere Rosenborg og Lillestrøm uten å få napp hvis han skulle være såpass attraktiv for utenlandske klubber.

RBK virker isåfall å ha overvurdert sin egen offensive kraft med mindre de så noe som skremte de (det samme gjelder vel forsåvidt LSK men Ujeh virker i form i motsetning til Prica).

 

Tryslinger er tydeligvis rasister.

 

Jeg har ihvertfall vanskeligheter for å si at RBK vil bli et stabilt topplag etter de har blitt slått av en nedrykkskandidat og et 0-7-slaktoffer i de to første kampene.

 

Om jeg ikke husker heeeeelt feil så var vel ikke Start på toppen av tabellen da de var det siste laget som slo RBK før møtet med Brann heller?

Og hvis man skal tenke slik så kan man jo si at RBK klarte 2 - 1 mot laget, som slo LSK 4 - 1 (som igjen gruste Stabæk).

 

En ting er sikkert med Tippeligaen, og det er at man kan like gjerne la en døvblindstum orangutang fylle ut tippekupongen sin og fortsatt ha like stor sjanse for å få 12 rette.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
En ting er sikkert med Tippeligaen, og det er at man kan like gjerne la en døvblindstum orangutang fylle ut tippekupongen sin og fortsatt ha like stor sjanse for å få 12 rette.

 

Ikke for å være frekk, men for å være helt ærlig er det noe av det dummeste jeg hører. Det er mange faktorer som spiller inn i fotball, men først og fremst kvaliteten på lagene på kampdagen. Jeg vet ikke, men jeg regner med du er RBK-fan, og at du helt sikkert ikke ville sagt at den ubeseirede RBK-streaken i forrige sesong var en usannsynlig heldig lotto-rekke. Da blir det litt patetisk å begynne å snakke om rene tilfeldigheter når ting plutselig går mot RBK... :)

 

Jeg mener nå uansett at når et lag slår et annet, så er det en grunn til det. Om et lag er ustabilt, så slår det selvfølgelig ut på resultatene på sikt, og det reflekteres i sluttposisjonen på tabellen.

Lenke til kommentar

På tabellen ja...

 

Dere tapte mot Stabæk. Det kan jo bare bety at Stabæk er bedre på å spille fotball enn det RBK er. Om vi ikke skal konkurrere for å finne ut hvem som er best, hvordan skal vi gjøre det da?

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Ja, jeg så kampen. Rosenborg hadde det fineste spillet, mest ballbesittelse og er best med ballen i beina. I fotballkamper handler det om å score mål. Stabæk klarte dette to ganger, RBK bare én gang. Da gjorde Stabæk en bedre jobb, og er derfor bedre enn RBK.

Lenke til kommentar

Åja. Så om Leeds scorer 2 mål på United, mens united scorer 1. Så er derfor Leeds et bedre lag? :)

 

Om Leeds vinner 2-1 mot United, er Leeds et bedre lag den dagen. Over tid vil selvsagt United vise seg som et bedre lag. Men det laget som vinner kampen, er best pdd.

 

 

Stabæk var heldig. 1-1-målet var offside. Rosenborg ble snytt for straffe.

 

1-1-målet var nok ikke offside, ikke mye i hvertfall. I så fall bare den bakerste foten som ikke var plantet på bakken. Selv om dette i teorien gir Stabæk en fordel, må man være bra dum for å si at det i praksis var derfor Stabæk scorte. På andremålet til Stabæk var ballen aldri ute (jeg vet du er enig i det DJ, men det er ikke alle som er det).

 

Men ja, RBK skulle hatt et straffespark. Hadde Prica hatt enda litt mer fotballforståelse, hadde han rullet en runde rundt etter fellingen, så hadde han fått straffen han skulle hatt. Jeg tviler på at dommeren gikk til kampen og skulle dømme best for Stabæk. I hver eneste kamp vil det være et lag som kommer bedre ut av det dømmemessig. Sånn vil det være så lenge vi bruker menneskelige dommere.

Lenke til kommentar

Og dagens rasshølpris går til brannspillerne. så feige "menn" har jeg aldri opplevd maken til. Greit nok at LSK var det dårligste laget i dag. Flott det. Hadde ikke forventet annet heller etter forrige runde, men dette her er absolutt lavmål. sk brann ødela alt som kan kalles fotball med den drøyingen av tiden. Keeper bruker en halvtime på hvert utspark, innkast og frispark likeså. men verst av alt er rudolph austin og ojo. legger seg ned og vrir seg i "smerte" i fem minutter. går av banen som om en granat hadde sprengt bort det ene benet, for så å knyte skolissen og spurte utpå igjen i full fart. Det er patetisk, og det ødela alt tempo og moro i andre omgang.

 

at det går an å være stolt av noe sånt...

Haha! Hva med å heller klage på dine egne spillere som lagde frisparkene? Makan til ødeleggende og stygg drittfotball er det lenge siden jeg har sett i TL. Flekket ned Gustav, flekket ned Austin, flekket ned Torp - holdt Ojo i feltet. Men det er vel vanlig kost for en som holder med kyniske LSK?

Lenke til kommentar

Litt usikker hvor jeg skulle spørre så prøver meg her. Er det noen som har vært på FKH sin hjemmebane? Jeg prøvde desperat og få tak i billetter til Haugesund - Brann, men det var utsolgt på under timen, så lurer på om jeg skal kjøpe ordinære billetter. Finner ingen billettkjøp info på hjemmesiden deres, så det jeg lurer på er: Må du kjøpe billetter i luken på stadion eller er det en måte å bestille over nett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...