Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men da jeg begynte å interessere meg for fotball lå Stabæk i 2/3-div. Var nok kun lokale folk som hadde hørt om laget og VIF var vel det nærmeste store man kunne heie på på den tiden. Derfor tror jeg det kan ha være slik med vennene dine.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Ordla meg litt feil. Oslo og Bærum/Akershus er jo ganske nær hverandre geografisk. Har ikke noen tall for å støtte det her, men RBK har mange tilhengere rundt om i landet, ifra Tromsø til Gjøvik. Folk som lot seg inspirere av toktene i Europa. Dette er ikke folk som er hardbarka supportere, men gjerne drar på en bortekamp om den tar plass i nærheten.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men da jeg begynte å interessere meg for fotball lå Stabæk i 2/3-div. Var nok kun lokale folk som hadde hørt om laget og VIF var vel det nærmeste store man kunne heie på på den tiden. Derfor tror jeg det kan ha være slik med vennene dine.

 

Jeg var 7 år gammel da Stabæk rykket opp i TL, og min generasjon fra Bærum var de første Stabæk-supporterne av et visst antall (bortsett fra de av oss som holdt med andre lag selvsagt). Likevel var nok VIF større også gjennom de neste 10-12 årene mine der.

Lenke til kommentar

Bærum er spesielt i den forstand at det består av veldig mange innflyttere fra andre steder i landet. Mange mennesker som ikke har noen stor lokalfølelse, men heller arver klubblaget til f.eks en av foreldrene sine, som kommer fra et helt annet sted. For de som har et spesielt forhold til Bærum er Stabæk et mer naturlig valg. I tillegg er det jo en ganske utpreget sossekultur i Bærum, som bare er blitt forsterket i løpet av de siste årene. Vil man identifisere seg med den kulturen, er Stabæk også et godt valg. Vil man skyve seg unna den, er VIF et bedre alternativ enn Lyn. Og det var sånn det virket på meg at det fungerte i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Bærum er spesielt i den forstand at det består av veldig mange innflyttere fra andre steder i landet. Mange mennesker som ikke har noen stor lokalfølelse, men heller arver klubblaget til f.eks en av foreldrene sine, som kommer fra et helt annet sted. For de som har et spesielt forhold til Bærum er Stabæk et mer naturlig valg. I tillegg er det jo en ganske utpreget sossekultur i Bærum, som bare er blitt forsterket i løpet av de siste årene. Vil man identifisere seg med den kulturen, er Stabæk også et godt valg. Vil man skyve seg unna den, er VIF et bedre alternativ enn Lyn. Og det var sånn det virket på meg at det fungerte i mange tilfeller.

Jeg er selv fra Bærum, faktisk fra stedet som heter Stabekk. Personlig er jeg stor Vålerenga supporter. Grunnen til dette er pga pappa, skal dog sies at han er fra Røa, men det kommer nok av en stor interesse for ishockey. På Røa spilles det jo kun bandy, så da ble det Vålerenga.

I vennegjengen min er det kun jeg som er Vålerenga supporter, de andre som er interessert er Stabæk supportere. Jeg bor sammen med en kompis og vi har begge sesongkort til hvert vårt lag :p

For å være helt ærlig er jeg vel nok litt snobbete, kler meg hvert fall "pent". Så for min del hadde det ikke noe med det å gjøre.

Du har nok rett i det du sa om at det er en del innflyttere også.

Lenke til kommentar

Enga byr 7 mill for Borges. Han har selv sagt han ikke vil spille for noen annen klubb enn FFK i Norge. Dette blir spennende.

7 mill er mye for en spiller som har hatt en brukbar TL sesong på seg og en god Adeccosesong, som i tillegg går ut av kontrakt ved nyttår. Hadde takket ja jeg, selv om FFK ikke har all verden av tid å finne en erstatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...