Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange ganger skal jeg gå gjennom det der?

 

- Mamma og Pappa har bodd der, de flyttet et par år før jeg ble født.

- Søstra mi ble født der.

- Jeg har familie både på mammas og pappas side som bor der (Trondheim og Verdal)

- Det var det første norske laget jeg kom i kontakt med, ettersom jeg var mye i Trondheim da jeg var yngre.

Lenke til kommentar

Godt mulig dere følger RBK når det går dårlig også, men dere valgte RBK som favorittklubb en gang i tida fordi de vant mest.

 

Bare for å understreke så er jeg oppvokst trønder, men fattern er hedmarking, RBK har vært klubben så lenge jeg kan huske (foruten en periode der Frode Grodås spilte på LSK, men da var jeg vel typ.. 5 år gammel).

 

Er enig i at det er mange medgangs-supportere blant Rosenborg fansen, men det er ikke umulig å være RBK-fan selv om man ikke er blodhard trønder.

Har jo Brann-fan i klassen jeg jobber i, han er ikke fra Bergen, men det betyr jo ikke at han ikke er en like stor Brann-fan som en som bor i Bergen.

 

Bare det at jeg er trofast, ikke "trofast".

 

Ditto.

Etter første runde så jeg masse LSK-skjerf rundt om i Elverum, så jeg tok like godt på meg RBK-skjerfet og struttet rundt.

Fikk til slutt spørsmålet "Er det så lurt å gå rundt med det der etter et tap da?", da kunne jeg egentlig ikke svare noe annet enn "Det er jo når RBK taper at de virkelig trenger fansen, og derfor går jeg med skjerf for å "støtte" RBK, selv om de har tapt".

 

 

så.. HAH!

Endret av NiXx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fikk til slutt spørsmålet "Er det så lurt å gå rundt med det der etter et tap da?", da kunne jeg egentlig ikke svare noe annet enn "Det er jo når RBK taper at de virkelig trenger fansen, og derfor går jeg med skjerf for å "støtte" RBK, selv om de har tapt".

 

Hvorfor trenger de fansen mer etter de taper enn etter de vinner? Fordelen med fansen kommer jo først og fremst fra pengene de genererer, samt stemningen de lager under kampene.

 

Problemet er at dere ikke får lokalfølelsen til klubben. Det utgjør en stor del av min kjærlighet for Enga.

 

Induksjon. Det som er tilfellet for deg trenger ikke å være tilfellet for resten av verden. Fotball handler om følelser, og følelser er irrasjonelle. Når det er sagt; Selvsagt har RBK flere medgangssupportere rundt om i landet enn resten av de norske klubbene. Slik fungerer det overalt. Barcelona og Man Utd hadde mistet mange flere "supportere" rundt om i verden ved et nedrykk enn Osasuna og Everton, for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Ser at VIF tapte en treningskamp mot Hønefoss.

 

 

Det er ikke rart når man møter klassespillere som Lars Lafton!

 

978x.jpg

 

Jeg står fortsatt for at dette er en av de sykeste spissene Norge har fostret. Jeg tørr faktisk påstå at Hønefoss ville overlevd om Laffe hadde holdt seg skadefri i fjor. Og det som er det beste med fyren, er at han har avslått alt av andre tilbud som har inkludert en fetere lønn. Klubbfølelse! For en spiller. Jeg har virkelig ikke flere ord. Laffe kommer til å herje i Adecco og i år, og skyter sansynligvis Hønefoss til opprykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Problemet er at dere ikke får lokalfølelsen til klubben.

 

Så er vel Rosenborg en veldig veldig liten del av Trondheim by, er det slik at Rosenborgere fra bydelen Rosenborg er den desidert beste fansen?

Igjen, jeg er oppvokst i Trøndelag, snakker trøndersk, og ER trøndersk med hedmarking blod i årene, gjør det meg til en dårlige RBK fan enn en som er født og oppvokst i Rosenborg?

 

Det er vel dedikasjonen til klubben som virkelig utgjør en god fan, ikke hvor han/hun kommer i fra.

 

Edit:

Og ja jeg støtter fortsatt Hitra og Frøya FK, selv om RBK er yndlingsklubben.

 

Hvorfor trenger de fansen mer etter de taper enn etter de vinner? Fordelen med fansen kommer jo først og fremst fra pengene de genererer, samt stemningen de lager under kampene.

 

Nå tenker jeg mer på den "naive sportsmanship" delen av det å være fan, ikke det å være en penge-generator som må smøres med slikk-olje for å kunne øke inntekten og deretter kjøpskraften for å hente inn "talent" fra de minste stammene i Afrika og omgen.

 

Men greit, jeg ordla meg kanskje litt dårlig, det jeg mente er at det er når laget ditt taper at laget trenger det fansen står for, nemlig støtte i form av moral.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Induksjon. Det som er tilfellet for deg trenger ikke å være tilfellet for resten av verden. Fotball handler om følelser, og følelser er irrasjonelle. Når det er sagt; Selvsagt har RBK flere medgangssupportere rundt om i landet enn resten av de norske klubbene. Slik fungerer det overalt. Barcelona og Man Utd hadde mistet mange flere "supportere" rundt om i verden ved et nedrykk enn Osasuna og Everton, for å si det sånn..

 

RBK er vel stort sett den eneste klubben i landet med en betydelig fanbase utenfor fylket.

Lenke til kommentar
Nå tenker jeg mer på den "naive sportsmanship" delen av det å være fan, ikke det å være en penge-generator som må smøres med slikk-olje for å kunne øke inntekten og deretter kjøpskraften for å hente inn "talent" fra de minste stammene i Afrika og omgen.

 

Men greit, jeg ordla meg kanskje litt dårlig, det jeg mente er at det er når laget ditt taper at laget trenger det fansen står for, nemlig støtte i form av moral.

 

Hvis du spør noen i administrasjonen om hva de setter mest pris på fra fansen av penger eller naiv optimisme ville de svart penger (om de var ærlige). Hvis en spiller ble spurt om hva han setter mest pris på av støtte under kampene eller naiv optimisme etter tap, ville han svart støtte under kampene. Det er de to viktige måtene man kan bidra på som supporter. Pengedelen er vel den aller viktigste. Om du ikke ser på deg selv som en pengegenerator, kan du være sikker på at en del i RBK-administrasjonen gjør det.

 

RBK er vel stort sett den eneste klubben i landet med en betydelig fanbase utenfor fylket.

 

Det stemmer selvsagt ikke. Jeg kommer fra Akershus, og kan bekrefte at VIF har flere fans der enn Stabæk. De har også mange i Hedmark, og på andre deler av østlandet. Brann har en stor andel tilhengere i Sogn og Fjordane, og f.eks en veldig stor andel supportere i Rogaland og på østlandet (hvor de har sin egen supporterklubb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...