Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tippeligaen er ren lotto. "topp"klubber som Molde, LSK, Brann, VIF(bare noen år tilbake) har blitt passert av nyopprykka lag som Glimt, Haugesund etc.

 

At en medaljekandidant som Molde blir så utspilt av Sarpsborg er også bekymrende spørr du meg.

 

Tror ikke det er så mange TL-lag som er passert av Glimt for tida.

 

TL er selvsagt ikke ren lotto. Det er i de fleste tilfeller pengene som rår, som i alle andre fotball-ligaer. Forskjellen er at i Norge er det kun ett lag som skiller seg ut på dette punktet og har gjort det siden et stykke tilbake i forrige århundre.

Lenke til kommentar

Selvsagt. Det betyr bare at ressursene ble utnyttet ekstremt dårlig. Det er ingen tilfeldighet at det bare er noen få lag som kan vinne PL f.eks. Alt handler om kompetanse som kan hentes av de som har mest penger, evt de som er best på å bruke dem om flere lag er i omtrent lik økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg trekker en konklusjon over flere år. Tippeligaen og norsk fotball har dalt veldig i kvalitet siden 90tallet, da vi faktisk var ganske dominerende både i CL og var i sluttspill med landslaget.

Landslaget er på god vei mot et nytt mesterskap, og er verdens 12. beste landslag i følge fifa. Spillmessig har kvaliteten økt i form av mer spill og mindre langpasninger. Brann, Stabæk og Vif mangla henholdvis 1 mål fra å komme til EL. Brann og Vif hadde en ekstremt dårlig dommer som gjorde at de ikke kom videre.

 

Jeg vil ikke si at det var sunt for tippeligaen at Rosenborg var flaggskipet og tok hjemm gull år etter år. Fordi det gjorde at de andre lagene ble hengende langt etter både spillermessig og økonomisk.

 

Det behøver nødvendigvis ikke å være et svakhetstegn at vi har en jevnere tippeliga. Flere jamngode lag og tøffere matcher. Med tøff matching får vi et høyere nivå på sikt.

Lenke til kommentar

Drittvær, drittkamp. Tror AaFK hadde klart seg mye bedre med Aarøy og oppspill på ham idag, for finspill var vanskelig å få til.

 

AaFK tror jeg kommer til å ha en slags overgangssesong i år. De ti siste årene eller noe i den dur har det blitt slått langt på Aarøy og nå har man begynt å faktisk spille langs bakken. Tviler sterkt på at de klarer topp fem, kanskje til og med de havner på nedre halvdel, men det blir naturligvis vanskelig å bedømme utifra kampen i dag. LSK er vel ikke utropt til seriemester heller, er de? :roll:

 

Aarøy landet forresten på Vigra i dag og skal trene med AaFK en stund fremover, kanskje en leieavtale med AaFK kan være mulig å få til? Naturligvis litt motvirkende på det som er i ferd med å bygges opp, men det gir tross alt flere alternativer til kamper som i dag.

Lenke til kommentar

rundens lag av tv2 sporten

 

Her er laget:

 

Kenneth Høie (Start, 7)

 

Karim Essediri (LSK, 7), Steinar Pedersen (LSK, 7), Jesper Mathisen (Start, 7), Jo Nymo Matland (Sarpsborg, 6)

 

Erling Knudtzon (LSK, 7), Diego Guastavino (Brann, 7), Nosa Igiebor (LSK, 8), Espen Søgård (LSK, 7)

 

Kim Ojo (Brann, 8), Anthony Ujah (LSK, 10)

Lenke til kommentar

Om man er RBK-supporter og ikke er fra Trøndelag, så er man medgangssupporter. Godt mulig dere følger RBK når det går dårlig også, men dere valgte RBK som favorittklubb en gang i tida fordi de vant mest.

 

En medgangssupporter er ikke en supporter som startet å heie på et lag fordi det spilte bra, det er en supporter som kun holder med laget når de spiller bra.

 

F.eks en trønder som henger endel på fotballforumet sa rett ut sist sesong at han ikke går på kamper lenger, fordi RBK ikke dominerer slik som de pleide.

Lenke til kommentar

Til en viss grad, ja. Men det blir litt annerledes med utenlandske favorittklubber. Jeg tror aldri man klarer å få den samme kjærligheten til et engelsk eller spansk lag som det lokale laget her hjemme i Norge. Når jeg er på Enga-match kjemper jeg ikke bare for klubben og Klanens ære, men også for Oslos. Jeg kjenner mange folk i Oslo som aldri har hatt noen tilknytning til Trøndelag, men heier på RBK av den grunnen at "de er best/vinner mest".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...