Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Hm, det var rart. Så vidt meg bekjent sa han eksplisitt at det var UEFA sine nylig innførte regler.

 

 

e:

- Dette er noe vi forsåvidt ikke kan gjøre noe med, det er regler som gjenspeiler de UEFA kommer med og vi kan derfor ikke endre disse, sier fagansvarlig i NFF Stein Pedersen

UEFA sine regler som NFF har videreført tydeligvis.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med serier der man spiller 3 kamper mot hverandre? Hva skjer med den tredje kampen? Får et lag fordel med 2 ganger hjemmebane på en sesong, eller er det nøytral bane eller noe?

 

Det ene laget får nok 2 hjemmekamper mot samme lag ja.. Ikke helt rettferdig, men slik må det en gang bli om lagene skal møtes 3 ganger. Sånn sett jevner det seg ut i løpet av en sesong, men det er klart at står seriegullet mellom 2 jevne lag, vil nok laget med 2 hjemmekamper dra fordeler av det.

 

Personlig er jeg stor fan av 16 eller 14 lag og dobbel serie, men det er selvsagt ikke bra når nivået blir for dårlig heller.. De har vel hatt suksess med omlegging til trippel serie i danmark blant annet..

Lenke til kommentar

Var det en kommentar til meg? I så fall: Jada, nesten alle nasjonale forbund har vel noen unike regler for hjemlandet. Men jeg ser ikke helt hva det har med denne saken å gjøre.

 

Var til deg ja. Har jo noe med saken å gjøre hvis det var NFF som har vidreført reglen fra UEFA. Da de sikkert kunne droppet å vidreført regelen til norge. Regelen i seg selv er bra den gjør spillere som har vært i et land i 3(?) år mellom en hvis alder til en nasjonal spiller. Problemet er jo når en spiller drar ut og kommer tilbake igjen. NFF kunne jo løst problemet med at en spiller som kommer tilbake igjen regnes som nasjonal i begge land. Men det er vel noe som er for komplisert for dem.

Lenke til kommentar

Var det en kommentar til meg? I så fall: Jada, nesten alle nasjonale forbund har vel noen unike regler for hjemlandet. Men jeg ser ikke helt hva det har med denne saken å gjøre.

 

Var til deg ja. Har jo noe med saken å gjøre hvis det var NFF som har vidreført reglen fra UEFA. Da de sikkert kunne droppet å vidreført regelen til norge. Regelen i seg selv er bra den gjør spillere som har vært i et land i 3(?) år mellom en hvis alder til en nasjonal spiller. Problemet er jo når en spiller drar ut og kommer tilbake igjen. NFF kunne jo løst problemet med at en spiller som kommer tilbake igjen regnes som nasjonal i begge land. Men det er vel noe som er for komplisert for dem.

 

Nei, de kan nok garantert ikke droppe å videreføre en slik regel. Den har jo i natur internasjonale konsekvenser. Det er mange regler TL-lag må følge som er fastsatt av UEFA, og ikke NFF. Sitatet Lucky Luciano har postet noen plasser opp bekrefter jo at dette ikke er noe NFF kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Selfølgelig er det enkelte regler som må videreføres, og dette kan godt være en av dem, men det vet vi ikke. Og er jo det jeg prøver å si, at HVIS NFF har tenkt at "dette er en kongeregel, la oss ha den i Norge også", så kunne NFF endret dette også. Grunnen til at dette blir diskutert er jo fordi det er kommet forskjellige kilder på forskjellige ting som har blitt sagt. Men det høres jo mest naturlig ut at dette er en UEFA regel som Norge er nødt til å ha, uansett hvor idiotisk det er.

 

Men det er også NFF som setter en regel om at man har lov til å bruke 9 utlendinger per runde, noe som ikke land som Engand og Spania for eksempel, som sikkert er landene som UEFA har hatt i tankene når denne regelen er lagd. Og der om dette jeg spurte først om man faktisk har lov til å nekte spillere innenfor EU/EØS å spille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...