Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

En liga med 12 lag og tre kamper mot hver hvil heve nivået i Tippeligaen en hel god del vil jeg tro. Slik det er i dag blir det noen toppkamper, mens man ellers spiller mot drittlag. Bare se på RBK. De vant serien i fjor ganske klart, men hadde liten sjanse i Europa. Med flere gode lag og en serie med stabilt gode lag vil også nivået heve seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med serier der man spiller 3 kamper mot hverandre? Hva skjer med den tredje kampen? Får et lag fordel med 2 ganger hjemmebane på en sesong, eller er det nøytral bane eller noe?

Vet ikke hvordan det er i alle land, men kan bruke SPL som eksempel. 12 lag, alle møter hverandre tre ganger (2 ganger hjemme, 1 gang borte eller vice versa). 33 kamper. Når de har spilt 33 kamper, deles ligaen i to. Øvre halvdel spiller en ekstra kamp mot alle andre lagene i sin del, mens nedre halvdel gjør det samme med sin del. Om Celtic allerede har hatt to hjemmekamper mot Rangers, blir den fjerde kampen spilt på sistnevntes hjemmebane. Jevngode lag får altså både to hjemme- og to bortekamper mot hverandre.

 

Til slutt ender man på 38 kamper. Dette er vel ganske uaktuelt for TL, ellers må nesten spilles kamper i hver eneste midtuke.

Lenke til kommentar

Haha, Magnus Eikrem og Thomas Holm blir begge regnet som utlendinger, og begge må registreres i utlendingkvoten. Haha, NFF er virkelig noe for seg selv. :!:

 

Eeh, hvorfor det?

 

Starter 20. mars?

 

Starter det ikke i morgen da? :ph34r:

 

Sarpsborg-Molde er blir vel en så uinteressant kamp at den ikke teller :p

Lenke til kommentar

Haha, Magnus Eikrem og Thomas Holm blir begge regnet som utlendinger, og begge må registreres i utlendingkvoten. Haha, NFF er virkelig noe for seg selv. :!:

Det er helt på trynet. Jeg har lite til overs for Molde og alt som har med den klubben å gjøre, men at to av deres norske spillere skal regnes som utlendinger, er for meg helt latterlig!

Lenke til kommentar

Haha, Magnus Eikrem og Thomas Holm blir begge regnet som utlendinger, og begge må registreres i utlendingkvoten. Haha, NFF er virkelig noe for seg selv. :!:

Det er helt på trynet. Jeg har lite til overs for Molde og alt som har med den klubben å gjøre, men at to av deres norske spillere skal regnes som utlendinger, er for meg helt latterlig!

 

Her i Norge skal vi satse på talenter, så når vi henter hjem Norske spillere fra utenlandske storklubber så havner de i utlendingskvoten... På trynet, for en gjeng regelryttere NFF er.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke NFF sine regler som har skapt denne komiske situasjonen?

De sa så på sporten i går. En representant fra NFF var også så tøff at han sto foran kamera og sa de ikke hadde tenkt å fjerne denne regelen. Cunt.

Nei, representanten fra NFF sa at det var UEFA sine regler og at det var ingenting de kunne gjøre med dem ...

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...