Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV2 Sumo sport er både TL og PL ja.

 

Ok, noen om vet kvaliteten på Tv2 sumo? 'bra avspiller, bilde etc.?

PL streames i HD hvert fall 5000kbps, tippeligaen er ikke HD. Hva hvert fall ikke det i fjor 2500kbps.

Men kvaliteten er grei på TL og bra på PL.

Var dog litt småproblemer med PL i starten, men fikk noen uker gratis pga dette.

Lenke til kommentar

TV2 Sumo sport er både TL og PL ja.

 

Ok, noen om vet kvaliteten på Tv2 sumo? 'bra avspiller, bilde etc.?

PL streames i HD hvert fall 5000kbps, tippeligaen er ikke HD. Hva hvert fall ikke det i fjor 2500kbps.

Men kvaliteten er grei på TL og bra på PL.

Var dog litt småproblemer med PL i starten, men fikk noen uker gratis pga dette.

 

ok, høres bra ut det :)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men har aldri opplevd mindre hype før Tippeliga-start før. Her inne på forumet er det ganske tamt, uten at jeg anklager noen. Snøen ligger fortsatt tykt og det er fortsatt flere uker før påskeferien. Vi kommer til å se helt forjævlige gressbaner i helga, og halvfulle stadioner med folk som står å fryser. Så forklar meg, hvorfor har vi 16 lag i ligaen, og hvorfor er seriestarten midt på vinteren?

 

Ligastart er i morgen forresten. :|

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men har aldri opplevd mindre hype før Tippeliga-start før. Her inne på forumet er det ganske tamt, uten at jeg anklager noen. Snøen ligger fortsatt tykt og det er fortsatt flere uker før påskeferien. Vi kommer til å se helt forjævlige gressbaner i helga, og halvfulle stadioner med folk som står å fryser. Så forklar meg, hvorfor har vi 16 lag i ligaen, og hvorfor er seriestarten midt på vinteren?

 

Ligastart er i morgen forresten. :|

 

Det at det er 16 lag mener jeg bare er bra. Kommer til skape mer tydligere bunnlag, topplag og de i midten enn før. Dermed slipper man dette tullet med at 2 strake seire gjør at man ligger på medalje og med 2 tap ligger man på nedrykk. Misliker ekstremt at folk som Nils Johan Semb trekker en konklusjon etter bare et 1 år med systemet. Gi det 4 år og vi kommer til å se en fin utviklling.

 

Det at seriestarten er på vinteren derimot er helt idiotisk. I år kan NFF skylde på at de må legge seriestarten så tidlig pga Norge-Danmark, noe som uansett er idiotisk. Men er redd de kommer til å ta seriestarten bare tidligere og tidligere. Det er tross alt ikke tilskuertallet de tjener penger på, men antall tv-abonenter. Noe som det også bare blir flere av hvis seriestarten er tidligere. Etter min mening burde man startet mye senere, spilt i sommerferien, hatt flere midtukekamper og avsluttet tidligere. Da hadde man fått en kortere periode med flere kamper og man hadde holdt trykket mye lengre. Synd for landslaget og europacup spill, men det får så være.

Lenke til kommentar

At vi har en for jevn liga fungerer ikke som noe unnskyldning for 16 lag. I fjor var Sandefjord sikret nedrykk i august, mens RBK var stemplet som vinner like over sommeren. Med 16 lag får vi flere jojo-lag som rykker opp og ned uten å etablere seg noen plass. Klubber med dårlige stadionanlegg og et økonomisk apparat som ikke vet hva de skal gjøre i Tippeligaen. Og 16 lag vil også si flere runder/tidligere sesong start.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si a vi får flere jojo-lag med 16 lag enn ved 14 eller 12. Er jo helt motsatt, siden flere lag kan få tid til å etablere seg i den øverste ligaen. Siden det er mange flere poeng å kjempe om vil trenerne også få litt større arbeidsrom og slippe å få sparken etter 7 serierunder.

 

Det med serierunder er selvsagt et problem, men man bør kunne spille flere midtukekamper og flere på sommeren. Og da vil ikke det bli et like stort problem.

 

Og over tid tror jeg at man vil få bedre stabilitet som gjør at serien vil bli bedre enn det den er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...