Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen norske lag har noe i Europa å gjøre nå. Rosenborg måtte nok også stige ned fra hesten sin etter å ha røket mot AEK Larnaca. Ikke godt nok.

 

Problemet vårt er jo at lagene i TL er gode og dårlige annenhver sesong, så når de først får prøve seg i Europa, er de dårlige igjen, siden det kommet året etter ligaen.

Lenke til kommentar

U i Tromsø - RBK og Godset - VIF hadde absolutt vært noe ja. Men Odd er som Havlet sier ekstremt farlig med tanke på lagene de møter. Sogndal hjemme bør gå greit, selv om de kommer til å spille som løver med tanke på å sikre plassen (på trass av at det bare er teoretiske muligheter for at Start skal klare å ta de igjen). Sarpsborg borte skal være lett match.

 

Edit: Europa hadde vært morsomt, selv om jeg er enig i at nivået i Norge kan sette en stopper for norsk deltagelse - men det har kommet overraskelser tidligere i E-cupene.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Quiz: Hvilket norsk fotball-lag er det eneste som har kommet videre fra gruppen sin i Europaligaen?

Mest fordi de som har noe å gjøre i Europa koser seg i Champions League.

 

Jeg kan rett og slett ikke forstå at RBK-fansen fortsatt prøver å klamre seg fast til sin høye hest. Det ser ganske tåpelig ut utenfra i hvert fall. 6 kamper spilte Rosenborg i Europa i år, ALLE mot useedet motstand, blant annet 2 kamper mot et islandsk lag, og 2 kamper mot et kypriotisk lag. 1 (EN!) kamp endte med seier. Hadde jeg vært RBK-supporter ville jeg ikke ha rettet oppmerksomheten mot norsk innsats i Europa med det første, for å si det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele diskusjonen startet da med en RBK-fan som forsøkte å rakke ned på Branns prestasjoner i Europa. Det synes jeg er ganske ironisk med tanke på at jeg aldri kan huske et norsk lag som har prestert så elendig i Europa som RBK i år, det må i så fall være da LSK røk mot et lag fra Lichtenstein eller noe sånt.

Lenke til kommentar

For the record:

 

Første norske klubb som spilte seg frem til en kvartfinale i Serievinnercupen var Lyn, som ble slått ut av FC Barcelona i 1969.

Rosenborg var første norske klubb til å kvalifiserte til gruppespillet i Mesterligaen i 1995/96, og har siden deltatt hvert år med unntak av sesongene 2003/04 og 2006/07. Klubbens beste prestasjon er avansement til kvartfinale i 1996/97-sesongen.

Molde kvalifiserte seg i 1999/2000-sesongen. Lillestrøm, Brann, Vålerenga og Stabæk har alle deltatt i kvalifiseringsrundene uten å gå videre til gruppespill.

 

Hvis vi skal dykke i historien, hører det med at Brann kom til kvartfinale i daværende UEFA-cupen samme sesong som RBK spilte Mesterliga-kvartfinale, etter blant annet å ha slått ut PSV (men røk mot Liverpool i kvartfinalen). Sånn sett ikke så forferdelig mye dårligere (da det var adskillig høyere nivå på UEFA-cupen tidligere).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Hele diskusjonen startet da med en RBK-fan som forsøkte å rakke ned på Branns prestasjoner i Europa. Det synes jeg er ganske ironisk med tanke på at jeg aldri kan huske et norsk lag som har prestert så elendig i Europa som RBK i år, det må i så fall være da LSK røk mot et lag fra Lichtenstein eller noe sånt.

Nå må du faktisk tenke på at laget var veldig svekket under kvalikken, uten at jeg skal skylde fullt og helt på det. Prestasjonene mot feks Plzen var absolutt ikke gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...