Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, så det du sier er at hvis f.eks. Liverpool vinner PL foran United så er Liverpool PLs bestelag?

 

Ja, når man snakker om hvem som er Norges beste lag, så snakker man selvsagt om hvem som er Norges beste lag nå, og ikke for 15 år siden. Man sier ikke at Huddersfield Town er et bedre lag enn Tottenham bare fordi de har vunnet flere seriemesterskap i fortiden.

Lenke til kommentar

Gjør du det med vilje eller?

Jeg har ikke sagt noen ting om historie, men Rosenborg har vært med i toppsiktet i mange år nå, og har ligget der oppe konstant (uten om et par år) og prestert jevnt bedre enn andre tippeliga lag.

 

Det er jo helt latterlig at et år kan du kalle Brann Norges beste lag og neste år så må de kjempe mot nedrykk.

 

Molde har jo vært i Adeccoligaen for ikke så lenge siden heller, så de kan umulig være et stabilt lag og da heller være Norges beste lag.

 

For meg er RBK og VIF Norges beste fotball lag. Å vinne Tippeligaen gir det tittelen årets beste lag, og cupen betyr ikke en dritt i den statusen. Eller mener du at Follo er fjorårest nest beste lag?

 

For å være Norges beste lag må du prestere over tid og være en stabil toppklubb. Alt annet blir for dumt, og eksemplet ditt beviser bare hvilket lag du holder med.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Men det blir artig med Nadderud neste år. Ny bane på banehopperlista!

 

Nadderud er en friidrettsstadion med løpebane. :thumbdown: Unner både stabæksuporterne og gjestesuporterne bedre.

Og så?

Når de ikke klarer å styre skuta si bedre så blir det slik.

Jeg er jaggu glad for at RBK eier egen stadion.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med NM da?

 

Det er vel en tradisjonsrik turnering i form av at det så vidt jeg vet var den første landsdekkende fotballturneringen i landet. Det gir en viss prestisje å vinne en slik type turnering. Men selvsagt vil sluttresultatet av en serieturnering være mer representativ for lagenes kvalitet enn sluttresultatet av en cupturnering, så jeg skjønner ikke helt poenget ditt.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Husker F.K Fotball på P3 hadde en norgesmester som fulgte boksereglene. Altså den som vant den første seriekampen noensinne var norges beste, og det har vært pågående siden. RBK hadde tittelen ved slutten av forrige sesong (ubeseiret). Men så tok Brann over når de slo RBK i serieåpningen. Har ingen aning hvem som har den nå da.

 

Uansett så er "norgesmester" et relativt begrep. Et lag kan vinne alle kampene frem til august hvor de deretter gjør det elendig og fortsatt vinne serien. Å kalle det for det beste laget i landet per dags dato vil kanskje ikke være helt korrekt.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med NM da?

 

Det er vel en tradisjonsrik turnering i form av at det så vidt jeg vet var den første landsdekkende fotballturneringen i landet. Det gir en viss prestisje å vinne en slik type turnering. Men selvsagt vil sluttresultatet av en serieturnering være mer representativ for lagenes kvalitet enn sluttresultatet av en cupturnering, så jeg skjønner ikke helt poenget ditt.

Landsdekkende fra slutten av 70-tallet i alle fall.

Lenke til kommentar

Uansett så er "norgesmester" et relativt begrep. Et lag kan vinne alle kampene frem til august hvor de deretter gjør det elendig og fortsatt vinne serien. Å kalle det for det beste laget i landet per dags dato vil kanskje ikke være helt korrekt.

 

Det er jeg helt enig i, og det blir i så fall en subjektiv vurdering man gjør om man sier at et annet lag er bedre enn Molde når de vinner serien i år. Det kan kanskje hende det stemmer også, men det eneste objektive svaret får man ved å se hvem som er best over 30 serierunder.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Og så?

Når de ikke klarer å styre skuta si bedre så blir det slik.

Jeg er jaggu glad for at RBK eier egen stadion.

 

Jeg er LFC suporter og sekundært MFK suporter. Jeg har ingen tilknytning til Stabæk, men jeg liker ikke klubber i den norske eliteserien blir rundlurt av sleipe eiendomsutviklere. Det tjener ikke norsk toppfotball, det tjener ikke suporterne. Om RBK eier sin egen stadion... hva føskings så? Tjener nivået i norsk fotball på att Stabæk får dårligere publikumsfasiliteter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og så?

Når de ikke klarer å styre skuta si bedre så blir det slik.

Jeg er jaggu glad for at RBK eier egen stadion.

 

Jeg er LFC suporter og sekundært MFK suporter. Jeg har ingen tilknytning til Stabæk, men jeg liker ikke klubber i den norske eliteserien blir rundlurt av sleipe eiendomsutviklere. Det tjener ikke norsk toppfotball, det tjener ikke suporterne. Om RBK eier sin egen stadion... hva føskings så? Tjener nivået i norsk fotball på att Stabæk får dårligere publikumsfasiliteter?

 

Det tjener definitivt norsk fotball at klubbene blir mindre naive i sine økonomiske avgjørelser. Finanskrisen har heldigvis vært en lærepenge for de fleste, og denne saken kan kanskje være en ekstra lærepenge for Stabæk. Om lærepengen blir så dyr at de må slå seg konkurs, så har de drevet såpass uforsvarlig at jeg har null sympati overfor dem. Det mest grunnleggende klubbene må forholde seg til om de skal bidra til en nivåheving på sikt er å sette tæring etter næring.

Lenke til kommentar

At folk fortsatt tror på tv2-propagandaen.. Stabæk går ikke konkurs, dette er bekreftet fra ledelsen for lenge siden. Kostnadene må kuttes betraktelig neste sesong (faktisk et par titalls millioner), men lisens for videre TL-spill er sikret, og Stabæk er ikke blant tippeligalagene som går i størst underskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...