Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg syntes ikke det der er noe Ha ha. Jeg syntes det er ufordragelig at tippeligaklubber blir brukt av utbyggere som alibi for å få bygge en arena og deretter lempet ut når arenaen er bygget. Det er noe som bør hindres i framtiden for det fører slettes ikke til en styrking av norsk toppfotball.

Endret av Havlet
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan se som hadde vært festlig var hvis Molde ble kastet ut av Aker Stadion. Det hadde personlig blitt en dag jeg aldri villet glemt og ville vært som bursdag, juleaften og ferie på samme dag.

 

Det eneste positive med at Stabæk må flytte er vel at vi slipper kunstgress og spille under tak!

Lenke til kommentar

RBK eier jo aksjer i Telenor, så de er jo med på å kaste ut Stabæk fra gymsalen.

 

Eller så kan det jo være at Stabæk ikke kan betale regningene sine. Noe som gjør at all skyld kan plasseres på en udugelig ledelse.

 

Oisann, her var det en som har fulgt godt med. Tror du virkelig Telenor eier Telenor Arena? HAHA. Telenor Arena er eneeid av Kjell Chr. Ulrichsen. Telenor har tegnet en 11 år lang sponsoravtale med arenaeier og Stabæk. Når Stabæk nå blir kastet ut vil Telenor trekke seg ut av denne avtalen fordi en av betingelsene var at det skulle spilles fotball der.

 

At Stabæk skal kunne klare å betale 40 millioner for å spille der hver sesong har ingenting med udugelig ledelse å gjøre, men et urimelig krav fra arenaeier som har feilberegnet alt som har med kostnad og inntekt å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, orginale prisen var mye lavere men pga. noen klausuler i kontrakten så kunne leien økes ganske kraftig og dette er noe som ble gjort mest sansynlig for å skvise Stabæk ut. Saken er det at Ulrichsen ville aldri fått byggetillatelse av kommunen eller bystyret om det ikke hadde vært kontraktsfestet at Satbæk skulle få spille fotball der, så det de fleste mener er at planen hans hele veien har vært å "kaste" Stabæk på hue og ræva ut så fort han fikk sjansen.

 

Ta gjerne å arrester meg om jeg tar feil, har en kompis som er litt inne i Stabæk som fortalte meg alle detaljene en gang men mulig jeg husker noe litt feil.

Lenke til kommentar

Høres korrekt ut det, Cosha. Men Ulrichsen hadde neppe noen planer om å knuse klubben fra starten av.

 

Husk at dette var Stabæk sitt prosjekt, og Stabæk som begynte planleggingen. Det var snakk om å ta opp et stort lån for å bygge den, men inni denne prosessen tilbyr Ulrichsen å kjøpe arenaen og heller leie den ut til en akseptabel pris til Stabæk. Dette ville spare Stabæk for masse penger og på dette tidspunktet var de venner og sammen om dette. Arenaen ble ferdig.

 

Så kommer problemene, Euforum Holding (tidl. Stabæk Holding), som drifter arenaen (eid av Ulrichsen) går i et underskudd på 30 millioner, og det viser seg at arenaen ikke er bærekraftig med fotballen der. Konserter, show etc. er man avhengig av å planlegge gjerne et halvt år før, og når man aldri vet hvilke dager Stabæk blir satt opp i serien før rett før sesongstart blir dette et problem.

 

Ulrichsen ansetter en gjøk (Diderik Schnitler) til å finne frem til en løsning, og han prøver og prøver uten å få til noe. Driften går fortsatt i et enormt underskudd, og Ulrichsen sier nok på dette tidspunkt i fra til gjøken om at han ikke vil tape 30 millioner hvert år i veldedighet for Stabæk. Ulrichsen har vært åpen for å selge arenaen, men ingen har vært i nærheten av det han krever. Etterhvert har vi kommet til det siste årets kaos.

 

Ulrichsen liker ikke media, og unngår å prate med de, men det vi vet er at han siden 1997 har vært en snill mann mot Stabæk. Han kjøpte klubben, lånte penger til klubben, og når det viste seg at Stabæk ikke klarte å betale ned lånet, etterga han all gjeld. Her var det snakk om et åttesifret beløp.

 

Ulrichsen har nok fortsatt følelser for klubben, men det er nok frustrasjonen som har tatt han. I arenaen har han investert over en halv milliard, og når kostnadene er større enn inntektene enda finnes det ikke et menneske som ikke hadde blitt frustrert.

Lenke til kommentar

Er du Ulrichsen?

 

Neida, du har tydeligvis mer peiling enn meg på det området. Men uansett så reflekterer ikke dette Stabæk sin ledelse på noe god måte.

 

På en måte håper jeg Stabæk løser problemene sine, men uten at det kommer en rik onkel inn og pisser penger på problemet, slik at vi endelig får se konsekvensene av å låne seg til skurk noe som virker å være tendensen i norsk fotball.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...