Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Ja og om Brannsupporterne vil ha det som sin identidet at de forlater stadion når de ligger under (Til en så stor grad at speakeren må minne om i pausen at de som forlater stadion ikke kommer inn igjen) så må de gjerne gjøre det. Jeg velger supportere som er hatet av alle fremfor supportere som ikke støtter klubbe sin.

Er du klar over hvor dumt det der du skriver er? Er på stadion så si hver kamp og vi synger og støtter laget til slutten. Folk går på samtlige stadioner i Norge før tiden, hovedsakelig for å unngå den verste rushen, og noen går fordi de ikke vil se mer, noe som jeg er imot. Poenget mitt er at dette skjer ikke noe større grad på Brann Stadion enn andre stadioner. Ta Brann/Bergen hatet ditt en annen plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja og om Brannsupporterne vil ha det som sin identidet at de forlater stadion når de ligger under (Til en så stor grad at speakeren må minne om i pausen at de som forlater stadion ikke kommer inn igjen) så må de gjerne gjøre det. Jeg velger supportere som er hatet av alle fremfor supportere som ikke støtter klubbe sin.

Er du klar over hvor dumt det der du skriver er? Er på stadion så si hver kamp og vi synger og støtter laget til slutten. Folk går på samtlige stadioner i Norge før tiden, hovedsakelig for å unngå den verste rushen, og noen går fordi de ikke vil se mer, noe som jeg er imot. Poenget mitt er at dette skjer ikke noe større grad på Brann Stadion enn andre stadioner. Ta Brann/Bergen hatet ditt en annen plass.

 

Takk for at jeg fikk responsen jeg ville ha.

 

Så jeg skal ta Brann/Bergen-hatet mitt et annet sted, men intens heksejakt på Klanen og Vålerenga ved hver minste lille annledning er helt ok? Det er helt greit for meg at folk slenger dritt om enga, jeg gir vel langt faen i hva noen løkruller fra Bergen eller Barter fra Trondheim mener om Klanen, men det er altså ikke greit om man kommenterer andre grupperinger/lag?

At det skjer på alle stadioner kjenner jeg meg så lite igjen i som det går ann, joda, når VIF ligger under så er det et par barnefamilier og en medgangssupporter som stikker, men når vi putta 1-3 så var det masseutvandring og det er faen meg ikke mye normalt. Jeg har aldri sett Klanen stikke med halen mellom beina i like stor grad som Brann sine supportere gjorde. Mulig det er engangstilfellet - men tviler litt når speakeren minner om i pausen at de som stikker ikke kommer inn igjen.

Men vi kan godt legge den saken død, gi faen i å diskutere den også er vi enige om at vi er uenige når det kommer til dette temaet. En ting vi derimot ikke er ferdige med er at om folk vil leke fotballsupporter over internett og sitte bak anonymitet og slenge dritt om VIF/Klanen ved hver jævla mulighet de får (+ et par ganger til) så får dere klare å ta noe dritt tilbake uten at dere kommer med "Ta hatet ditt et annet sted".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det der skjer på alle arenaer, ikke bare i Norge. Spesielt det som du nevner med at folk går tidlig for å slippe det største rushet ut.

 

Helt enig egentlig. Jeg er vel en av de selv.

 

For en tid tilbake, når Molde var eneste tippeligalag i regionen min og jeg regelmessig gikk på kamp der så tok vi hurtigbåt. Denne var egentlig ganske grei å komme seg hjem med, da den gjerne gikk opptil en time etter kampslutt, og det er ikke så veldig langt (om jeg husker riktig) fra stadion til der den gikk ifra. Da sto vi alltid til kampen var slutt.

 

Nå derimot, når AaFK ligger i toppdivisjonen varierer det veldig hvordan jeg kommer meg til kamp. De gangene jeg kjører er det et helvete å komme seg hjem, bruker gjerne 2 timer på en 20minutters kjøretur. Derfor går jeg gjerne noen minutter før kampslutt, spesielt hvis kamputfallet nærmest er gitt. Er riktignok bedre med Color Line Stadion, for dette var ENDA verre på Kråmyra, da kunne man vel nesten doble tiden! (Ikke at jeg kjørte på den tiden dog.)

 

Ang. supportergrupper så hadde jeg ikke orket å gått på kamp med Klanen selv. Makan til møkk av noen supportere skal man lete lenge etter. Har stått på samme tribune som Klanen EN gang på hjemmekamp, utrolig ubehagelig opplevelse. Langt over grensa til det uforsvarlige blant voksent folk. Nærmest utrolig at slik oppførsel i det hele tatt er mulig. Da tar jeg Tornekrattet, Stormen og Kjernen any day.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. supportergrupper så hadde jeg ikke orket å gått på kamp med Klanen selv. Makan til møkk av noen supportere skal man lete lenge etter. Har stått på samme tribune som Klanen EN gang på hjemmekamp, utrolig ubehagelig opplevelse. Langt over grensa til det uforsvarlige blant voksent folk. Nærmest utrolig at slik oppførsel i det hele tatt er mulig. Da tar jeg Tornekrattet, Stormen og Kjernen any day.

Rart, med tanke på at jeg har stått sammen med Klanen på alle hjemmekampene i typ 5år og en del bortekamper, jeg kjenner meg ikke det gram igjen i den uttalelsen din.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit å synge hatsanger og håne motstanderne; både lag og supportere. Saken med Torp er vel litt over grensa, men jeg skjønner hvor lett slike tilfeller kan oppstå, og det er langt i fra alle som ble med å synge når Torp hilste til supporterne.

 

Om Kjernen og Klanen osv. slutter å synge dritt om motstanderne, gidder ikke jeg å dra på kamp lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. supportergrupper så hadde jeg ikke orket å gått på kamp med Klanen selv. Makan til møkk av noen supportere skal man lete lenge etter. Har stått på samme tribune som Klanen EN gang på hjemmekamp, utrolig ubehagelig opplevelse. Langt over grensa til det uforsvarlige blant voksent folk. Nærmest utrolig at slik oppførsel i det hele tatt er mulig. Da tar jeg Tornekrattet, Stormen og Kjernen any day.

Rart, med tanke på at jeg har stått sammen med Klanen på alle hjemmekampene i typ 5år og en del bortekamper, jeg ikke kjenner meg det gram igjen i den uttalelsen din.

 

Er vel en god stund siden dette, så det kan godt hende det er noe som har endra seg, men voksne mannfolk som roper drapstrusler og kommer med grove rasistiske tilrop er ikke et selskap jeg trives i. Helt vanvittig forskjell fra Stormen som jeg normalt sett står blant (bortsett fra en litt flau opplevelse med lillebror Riise). Nå skjærer jeg naturligvis ikke alle over en kam her og vil nok ikke påstå at alle VIF-supportere er sånn, det blir feil. Men at det er en del tullinger som skaper ubehag ved å kun ha som mål å spre galle hele kampen gjennom og i tillegg høres godt tok bort litt av kampopplevelsen egentlig.

 

For all del, drittsynging er greit. Man skal gi hverandre tyn, men det trenger ikke gå så langt som jeg fikk inntrykk av at Klanen drar det.

Lenke til kommentar

Er vel en god stund siden dette, så det kan godt hende det er noe som har endra seg, men voksne mannfolk som roper drapstrusler og kommer med grove rasistiske tilrop er ikke et selskap jeg trives i. Helt vanvittig forskjell fra Stormen som jeg normalt sett står blant (bortsett fra en litt flau opplevelse med lillebror Riise). Nå skjærer jeg naturligvis ikke alle over en kam her og vil nok ikke påstå at alle VIF-supportere er sånn, det blir feil. Men at det er en del tullinger som skaper ubehag ved å kun ha som mål å spre galle hele kampen gjennom og i tillegg høres godt tok bort litt av kampopplevelsen egentlig.

 

For all del, drittsynging er greit. Man skal gi hverandre tyn, men det trenger ikke gå så langt som jeg fikk inntrykk av at Klanen drar det.

Rasistiske tilrop har jeg aldri opplevd. Det var jo ett lite problem midt på 90tallet med noen høyreekstreme miljøer i Klanen, men disse ble systematisk utestengt og var uønsket.

Hvis du mener "Etter kampen skal du dø" er en drapstrussel, så har jeg opplevd og vært med å sunget dette selv flere ganger. Det er jo ikke ett positivt tilrop, men syns heller ikke det er spesielt ille heller. Man kan ikke ta tilrop fra tribunen seriøst.

Så når de da ikke er rasistiske feks syns jeg ikke det er ille.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Takk for at jeg fikk responsen jeg ville ha.

 

Så jeg skal ta Brann/Bergen-hatet mitt et annet sted, men intens heksejakt på Klanen og Vålerenga ved hver minste lille annledning er helt ok? Det er helt greit for meg at folk slenger dritt om enga, jeg gir vel langt faen i hva noen løkruller fra Bergen eller Barter fra Trondheim mener om Klanen, men det er altså ikke greit om man kommenterer andre grupperinger/lag?

At det skjer på alle stadioner kjenner jeg meg så lite igjen i som det går ann, joda, når VIF ligger under så er det et par barnefamilier og en medgangssupporter som stikker, men når vi putta 1-3 så var det masseutvandring og det er faen meg ikke mye normalt. Jeg har aldri sett Klanen stikke med halen mellom beina i like stor grad som Brann sine supportere gjorde. Mulig det er engangstilfellet - men tviler litt når speakeren minner om i pausen at de som stikker ikke kommer inn igjen.

Men vi kan godt legge den saken død, gi faen i å diskutere den også er vi enige om at vi er uenige når det kommer til dette temaet. En ting vi derimot ikke er ferdige med er at om folk vil leke fotballsupporter over internett og sitte bak anonymitet og slenge dritt om VIF/Klanen ved hver jævla mulighet de får (+ et par ganger til) så får dere klare å ta noe dritt tilbake uten at dere kommer med "Ta hatet ditt et annet sted".

 

Jeg skjønner at du blir hissig, og at det er fristende for deg å prøve å utnytte "offerrollen" i denne saken, men innholdet ditt blir bare litt for dumt. Det går selvsagt utrolig fint an å kritisere andre supportere uten å være enig i kritikk av egne supportere, helt uten å være noen hykler. Resonnementet ditt gir sånn sett ikke mening, og jeg anbefaler å telle til ti (i tillegg til å tenke deg om) neste gang du skal komme med et svar på noe du ikke liker. Hadde Brann-supportere skreket "la han dø" til en spiller som såvidt unnslapp med livet og mistet levebrødet sitt, så hadde jeg vært MINST like knallhard. Det samme gjelder alle andre saker jeg har kommentert der jeg har kritisert supportere.

 

Når det gjelder det du skriver om Brann, så er det tydelig at du hadde problemer med å komme på noe å kritisere. For å ta det første helt kort, speaker informerer om dette fordi folk ikke skal gå ut i pausen for å røyke (noe som var vanlig før), så vet du det. Det du skriver om å gå tidlig fra kamper tar jeg med et stort smil etter selv å ha vært tilstede både på VIF-Brann 0-3 for en god del år siden, og på en rekke Brann-kamper hvor vi har tapt med 3 mål. Det er vel et klassisk eksempel på "flisen i din brors øye, bjelken i ditt eget," osv. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke snakk om noen offerrolle, for det er ikke noe å være offer for. Det eneste dette er, er en popkultur i supporternorge som går ut på å kritisere Klanen ved hver minste lille anledning man får. Vi elsker å bli hatet, og vi hater alle tilbake. Men i det siste har det bare tatt altfor mye av, joda alle er enige i at Svennegate er en utrolig stygg episode og at uttalsene er bak mål - og jeg er enig at "la han dø" er litt vel over kanten.

 

Jeg skal være den første til å innrømme at mitt innlegg om Brann sine supportere ikke er det beste, men jeg fikk akkurat den responsen jeg ville og det er at dere fyrer dere like mye opp som evt. folk fra Klanen gjør når noen slenger useriøs dritt om dem som ikke har fotfeste i faktaens verden - og at enkelte oppfører seg som om Klanen er det verste som har skjedd fotball gjør ikke ting bedre.

Man kan si hva man vil om Klanen, Kanarifansen eller Brann Bataljonen - men hadde det ikke vært for disse 3 grupperingene hadde ikke fotball i Norge vært i nærheten av det den er nå. Det er ikke spillerne sin fortjeneste at VIF - Brann og VIF - LSK har blitt klassikere i Norsk fotball, det er stemningen og alt det dillet der. Noe vi ikke hadde hatt om det var for ekstremt lidenskapelige supportere.

 

Jeg gir blaffen i hele Svennegate og det er ikke det jeg diskuterer, den saken er for oss død - alle er enig om at saken var på trynet så da ser jeg ingen grunn til å trekke den frem ved hver minste anledning. Er ikke akkurat som om alle i Klanen nevner steinkasting hver gang de prater om Brann?

 

Jeg kan også nevne at jeg ikke er hissig i det heletatt, jeg er bare lettere oppgitt over måten alle skal "ta" Klanen på i disse dager, det er koselig å være klassens ramp og få litt kjeft med jevne mellomrom men i det siste har det gått sport i det og da blir bare litt slitsomt.

Man kan ikke nekte for at DB over lang tid har drevet heksejakt på Klanen og Nettavisen har til tide prøvd de også. For det er sånn i hele Norge akkurat nå, dere som er interesserte i fotball har fått spredd budskaper såpass at folk jeg møter som egentlig ikke liker fotball noe særlig tar opp diskusjonen og forteller meg hvor jævla bedriten Klanen er....uten at de har noen argumenter annet enn Torp og den juniorkampen mot Lyn som er en totalt latterlig sak.

 

Så det er egentlig budskapet, sleng gjerne dritt om Klanen - men finn på noe ny dritt for det blir kjedelig for oss også når dere kaster samma dritten om igjen og om igjen.

 

Edit; Kan legge til at jeg hater både Kanari og Bataljon intenst, men fy faen så glad jeg er for at begge gruppene eksisterer :)

Endret av Cosha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet. Torp/Klanen-saken var en sak som fikk veldig mye oppmerksomhet etter forrige søndag, og at den fortsatt blir nevnt i noen bisetninger her og der en uke senere er da helt naturlig. Om man er uenig i det som skrives om den saken, så får man argumentere mot det. Om man ikke tåler å lese det, så får man passe på hva man leser. Om man tåler å lese det, men synes det er "kjedelig," som du sier, så får man vel bare ignorere det på akkurat samme måte som man ignorerer alt annet som er kjedelig på dette forumet.

 

Jeg kan som sagt gjerne diskutere liknende tilfeller om det skjer med Brann-fansen. Dersom saken er så ille som i VIF-saken, så vil jeg fordømme det like mye, og dersom Lillebøe Hansen mot formodning skulle komme med en like smakløs og idiotisk tirade som Klanen-talsmannen, så ville jeg ha sett like mye ned på ham. Men når du kommer med en rar påstand om at Brann-supporterne alltid forlater Stadion når de ligger under fordi speakeren advarer eventuelle røykere om at de ikke kommer inn igjen etter pause, så er det kanskje ikke så rart at noen retter på deg og opplyser deg. Godt mulig at det var det svaret du håpet på, men jeg har vanskelig å se at det skal poengtere noe i det hele tatt. Det var jo heller ingen som reagerte noe kraftig på det du skrev, det er vanskelig å fyre seg opp når man ikke føler seg truffet.

 

Om du vil vise at supporterne her er dobbeltmoralske, så får du heller vente til det skjer en like stygg episode i et annet supportermiljø, og spørre folk om hva de mener om det. Om de da mener noe annet enn de mente om denne saken, så kan du ha et poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...