Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg avskyr Klanen mer enn Tornekrattet.

Ikke så rart. I Tornekrattet finnes det bare ei fitte som snakker for alle tre i hele klubben (Eva Brit Mauseth), mens i Klanen sitter det en hel gjeng alkoholiserte sinnamenn som alltid skal kuke det til for resten av gjengen, som det virker som Maefteda hører til. Den litt mer oppegående altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan mene hva du vil, Maefteda. Jeg har et positivt inntrykk av deg, sånn at det er sagt. Men å synge sånt på juniorkamper er intet mindre en barnslig, latterlig og patetisk. Det burde ikke være noe å nekte for. Det er mongo. Det er idiotisk. Det er tullete. Det er så dumt at jeg tror jeg har fått AIDS kun ved å lese om det. Du kan ikke nekte for det.

 

 

Jævlig flaut.

Lenke til kommentar

Ingen. Det burde ikke være vansklig å skjønne poenget, men jeg gidder ikke å forklare, for selv barneskoleelever forstår dette. Men selvfølgelig, når man kommer over til ungdomsskolen så blir dette kult, og det er helt forstålig at 13 åringer gjør dette og synes dette er dritkult.

 

Hadet.

Lenke til kommentar

Har aldri forstått meg på de som sier at poenget er så enkelt at det ikke er nødvendig å forklare. Premissene for diskusjonen avhenger jo av at jeg tar poenget, som jeg tydeligvis ikke har tatt.

 

Min hypotese er at akkurat det samme vil skjedd, uavhengig av det som skjedde i Bergen, bare at dette ikke ville blitt noen sak, ettersom media er sulteforet på stoff som er negativt for Klanen, siden det er det folket vil ha akkurat nå.

 

Sangene har blitt sunget i flere år, uten at noen har hatt problemer med det. Alle vet at de som synger det, ikke mener det bokstavelig, og at det derfor ikke er noe å være redd for. Ingen ble skadd, det ble ikke noen konsekvenser for det som skjedde.

 

Jeg er den kanskje den minst voldelige personen du kan møte, og selv om jeg ikke er så fan av akkurat de sangene som har blitt sunget, synes jeg det skal være merkelig å komme med restriksjoner på det, i et land med ytringsfrihet som Norge.

 

Hvis alt er så enkelt å forklare, og det er så utrolig lett å gjøre det, så hvorfor ikke bruke sjansen?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Tror ikke 18-19 åringer blir mentalt skadet for livet av et par sanger. Det er ikke snakk om 12-13 åringer heller, da ville det vært annerledes. Dog synes jeg ikke slike sanger hører hjemme på en fotballbane uansett aldersnivå. Ikke at sangene er så grove eller upassende på slik måte, men de er rett og slett litt vel harry og barnslig - og det kommer fra en "togstasjon-supporter". Spesielt den ene sangen hvor man skal pule noe kyr eller hva dem nå synger.

Lenke til kommentar

Helvete så mye piss Maefteda skal få for dette da.

Fotball er følelser og i blant er det en vel så større kamp på tribunen enn den som foregår utpå matta.

Det virker som om mange, særlig media, ikke helt har fattet/skjønt hva tribunekultur er og hvordan det fungerer. Derfor har det i det kommet utrolig mye negativt om supportergrupperinger i det siste når man etter 22. juli har den "vi skal alle være venner og det er ikke lov å være sint"-holdninga.

man så jo hvor utrolig mye pes Kjernen fikk for "hate Molde" og "mora e ei hore", som er sanger man har sunget i 15-20 år uten at noen har løftet et øyenbrn over det.

Tribunekultur er jævlig barnslig og usaklig til tider, men ta det for det det er. Det er folk som har det gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helvete så mye piss Maefteda skal få for dette da.

 

Ser ingen som "angriper" Maefteda personlig her, snarere tvert imot, han får jo komplimenter i form av det å bli kalt en "saklig fan".

Maefteda setter seg i skuddsonen med vilje, som vi RBK-fans her på forumet ville gjort (og har gjort utallige ganger) så fort supporterklubben vår er under angrep.

 

Ingen vits å gjøre dette til noe det ikke er, nemlig en diskusjon om person.

Lenke til kommentar

Så lenge folk ikke sprer usannheter, er alt fair game for meg. Det har ingen gjort heller, så dette går helt greit.

 

Hele argumentet mitt om at folk burde tåle mer, ville jo falt i grus dersom jeg ikke kunne takle at folk var uenige med meg.

 

Ellers er jeg helt enig med Bagh. Jeg hadde forøvrig ikke noe å si til Kjernens "hets" av Molde-fansen, selv om jeg pleier(og liker :whistle:) å påpeke ting som går galt i og rundt RBK.

 

Jeg forstår forøvrig fortsatt ikke hva Necrosodomic Proctólogo mener...

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Tribunekultur med hatsanger/rop frem og tilbake er ok - men de to situasjonene som har oppstått nå synes jeg er mindre greit. Det handler om kontektsten det er satt i. De fleste er enig med at det som skjedde på Brann Stadion var langt under beltestedet, og jeg mener også at voksne mennesker skal oppføre seg på juniorkamp. Det går an å være forbilder noen ganger, fremfor hopeløse apekatter.

 

Utover det synes ikke jeg vi skal bli for snille heller. Dere må gjerne skrike "Hater Bergen By" og de mer kreative hatropene/sangene og vi kommer fortsatt til å synge hatsanger mot VIF (og RBK, selv om det er langt flere sanger til førstnenvte av en eller annen merkelig grunn).

Lenke til kommentar

Enig med Mannehauken, sunn rivalisering er alltid gøy, men det er mye bedre at vi "hater" en hel by eller sted, i stedet for å begynne å sikte inn mot enkeltindivider i en juniorkamp.

 

Mesteparten av oss i RBK hater Hoseth dog, sånn er det bare, men Hoseth har jo bevist flere ganger at han ikke har noe i mot å bli "hatet" av rivalene, så da fortsetter jeg med det ;)

Lenke til kommentar

Veldig enig i det Bagh sier. Vi ble jo huntet som faen av media selv etter Molde-kampen, bare fordi det møkkalaget skulle få sympati av noen. Har lite imot vanlige hat-sanger sånn egentlig. Det er en del av sjarmen og er latterlig at det trekkes slik det gjør i media nå. Det med VIF og Torp skulle ikke skjedd, men sånn utenom den hendelsen kan folk (nesten) synge hva de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er mer den som liker å synge positive heia-sanger om eget lag, fremfor å rakke ned på andre. Men nå sitter jeg aldri med supporterklubben på stadion heller.

Og jeg syns absolutt det går en grense mellom hva som er akseptabelt (f.eks i Torp-saken), hva som er for barnslig, og hva som er mobbing fremfor "litt gøy". Dog er det nok litt vanskelig å sette akkurat hvor denne grensen går..

 

Hva jeg misliker uansett, er de som forbinder kamp med å være dritings - helst før kamp. Det er ikke koselig å sitte ved siden av fulle folk som ødelegger kampopplevelsen med alskens shitprat og handlinger som går på bekostning av andre.

Lenke til kommentar

Haha, for en tullesak. Merker på media at det er lite å skrive om.

For min del syns jeg det bare blir komisk.

Når de først skal henge seg opp i sånt tull så bør de i hvert fall få teksten riktig...

I den "Vi skal voldta deres horer" går neste linje "Vi skal knulle deres kyr". Man kan da umulig ta det seriøst?

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde sett noen folk stå på juniorkamp med finlandshette og brent flagg og sunget at de skal drepe spillerne, så hadde jeg selvsagt lurt på hva som var galt med dem. Synes det er litt morsomt at den nå kjente og kjære talsmannsidioten bruker som argument at "dette synger vi hele tiden." Som om det gjør saken noe bedre, og ikke verre.

 

Men nei, det er selvsagt ingen stor sak, og det er nok en grunn til at det ikke er laget sak av det før Klanen kom i vinden etter Torp-skandalen. Jeg synes disse sangene er blodharry, patetiske og smakløse, men om Klanen vil ha det som en del av sin identitet, værsågod.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja og om Brannsupporterne vil ha det som sin identidet at de forlater stadion når de ligger under (Til en så stor grad at speakeren må minne om i pausen at de som forlater stadion ikke kommer inn igjen) så må de gjerne gjøre det. Jeg velger supportere som er hatet av alle fremfor supportere som ikke støtter klubbe sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...