Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Drep dem, Vål'enga, drep dem." Det er en sang som har blitt brukt i flere år. Så klart mener vi det ikke bokstavelig talt. Den eneste saken i denne artikkelen er at noen supoortere hadde finlandshette... Uten at det er noe nytt heller, da jeg har sett disse finlandshettene i blå og røde farger, flere ganger tidligere.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article211824.ece

 

Klanen gir seg aldri. Makan til typer skal man lete lenge etter.

jaja snakk om å dra alle under samme kam!

 

Å skjære alle over en kam heter det.

 

Men bortsett fra det så er klanen dritt, sånne tåpelige greier som det der burde de kutte ut. Klanen er den eneste grunnen til at jeg fryder meg over at Vålerenga ikke tar gull, Martin Andresen har jeg litt sansen for, i tillegg til flere av spillerne der.

Endret av The Hoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Drep dem, Vål'enga, drep dem." Det er en sang som har blitt brukt i flere år. Så klart mener vi det ikke bokstavelig talt. Den eneste saken i denne artikkelen er at noen supoortere hadde finlandshette... Uten at det er noe nytt heller, da jeg har sett disse finlandshettene i blå og røde farger, flere ganger tidligere.

 

Så dere har stått slik å skreki til junior spillere at de skal drepes? Herregud, dere høres ut som fotballens Hells Angels.

Lenke til kommentar

Det handler vel heller om å spille på de fordommene folk har mot Klanen, om at vi bare drikker oss fulle, slåss og driver med narkotika. Problemet kommer jo når folk tar oss bokstavelig.

 

Når det er sagt, så er ikke jeg så veldig fan av flere av disse sangene, og synes det er ting ved Klanen som er harry og ikke det jeg er stoltest av. Likevel, så er det denne spontaniteten og ved enkelte anledninger humoren, som gjør oss til Norges beste supportereklubb. Det gjelder bare å prøve å hindre slike skampletter som mangelen på respekt til Torp, for slik hører ingen steds hjemme.

Lenke til kommentar

Å synge slikt er i seg selv ikke noe særlig - og jeg tar selv avstand fra tilsvarende sanger i Brann ("grav han ned i snøen" osv). Men det er forskjell på å synge på konkrete episoder under kampens hete og å synge under en hilsen fra en spiller som takker fansen for støtten - eller på en juniorkamp. Å synge "Drep dem, Vål'enga, drep dem" til gutter under 19 er helt utrolig. Hvilke signaler sender det til ungdommen? Det er positivt at Klanen støtter breddefotball, men det må da for pokker gå an å gjøre det på en mer intelligent måte.

 

Det verste er jo at den mer oppegående delen av Klanen ikke ser hva som er gale. Bakke bør få fyken - den mannen må da skade Klanen noe vanvittig. At han stort sett har en promille på 4 ser jeg ikke på som en unnskyldning - snarere tvert imot. De siste sakene om Klanen står iallefall i stor kontrast til reklamen som surrer på TV - for respekt og toleranse er ord Klanen ikke er i nærheten av.

Endret av HeHauken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...