Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal påstå å kjenne fyren, virker det for meg som om han hører til en gruppe mennesker som jeg virkelig ikke har noe til overs for. Dette er mennesker som synes det artigste med kulturarrangementer (fotballkamp, konserter, etc) er unnskyldningen til å drikke seg full (som den andre talsmannen uttaler hadde visst Brekke over 2 i promille når pressen kontaktet ham).

 

Disse menneskene er for meg en konstant pest og en plage på slike arrangementer. De tenker kun på seg selv og sine kompiser, og driter loddrett i alle andre. Det er en ukultur, rett og slett.

 

For all del, jeg mener ikke at man skal totalforby alkohol på kulturarrangementer. Jeg liker selv å ta meg en pils eller 4 på konsert, men jeg venter med å bli søpledritings til arrangementet er slutt. For det første fordi jeg får med meg mye mer om jeg bare er småberuset enn om jeg er dritings, og for det andre fordi jeg da fortsatt har de sosiale antennene intakt og slipper å være til bry for andre.

 

I tillegg er fotballkamper aldersfrie arrangement, og det er ofte barn til stede. Foreslår at man begynner å nekte synlig berusete mennesker inngang på fotballkamper.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gjennomsnitlige klansmedlem og VIF-supporter støtter ikke opp under oppførselen eller uttalsene til Svenna. At han får bli sittende som talsmann for en av Norges største supportergrupperinger er rimelig på trynet, men også Klanen er et demokrati så om stemningen virkelig er der så er det ikke noe problem å få han fjernet som talsperson.'

 

Og jeg håper virkelig at den er der, for det er nettopp _der_ holdningen "til klanen" som dere så fint kaller det ligger, holdningen til 9000 mennesker ligger ikke hos 1 kronidiot og en 1/2 kronidiot som støtter den andre idioten, men hos flertallet.

 

For all del, jeg er helt for å "ikke skjære alle over en kam" osv, men dette er langt fra første gang man ser konturene av en slik tendens i det miljøet. Det virker for meg også som en stor motsigelse at man tilfeldigvis har valgt to talsmenn som snakker helt urepresentativt for resten av medlemmene...

 

Og dersom det er slik at fyren med downs-uttalelsen utrolig nok får bli sittende, så sier jo det at alle hans avskyelige uttalelser langt fra er kontroversielle nok i miljøet til at det skal få konsekvenser. Noe jeg tror det ville vært i 99% av alle andre miljøer. Det er det jeg mener med at dette sier mye om Klanen.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Føyer seg fint inn i rekken som Klans-talsmann i alle fall. Kjellsen er ikke stort bedre.

 

Kjellsen etter et par dårlige kamper i 2009: "Vi er ikke slik som Brann som ønsker trenerens hode på et fat etter 1 kamp."

 

2 tap senere: "Hvis ikke Vålerenga vinner over Molde, krever vi Martin Andresens avgang."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Intelligent type han der Bakke:

- Jeg fikk en telefon av Dagbladet og ble spurt om vi saboterte TV-innslaget med Carl-Erik Torp. Da svarte jeg nei og at vi ikke visste at det var noen markering.

 

I call bullshit..

Det ble ikke gitt beskjed om på forhånd. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg for sjelden med meg hva som foregår før kamp når jeg er på bortekamp.

Lenke til kommentar

Aporopo å dra alle under en kam.

 

http://fotball.aftenposten.no/blogg/ola_bernhus/article211510.ece

 

Jeg har stått med Kjernen og bannet fra jeg var 12 år, og enda har jeg hverken drept, voldtatt eller stjelt. Tro det eller ei.

 

Har sett folk med unger på supporterfeltet og ikke sett noe problem med det. Kanskje det å stå med en 6 årig datter midt i Ultras-gruppa ikke er så lurt, men det er jo masse av plass på tribunen.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Idiot-blogger...

 

Som en liten digresjon, så håper jeg uansett alt oppstyret nå også er en vekker for RBK-fansen. Nå på Matchball-Mandag var det først snakk om Klanens forkastelige oppførsel, for så å tease snakk om VPGs teatralske sprell etter pausen.

 

Det er ikke snakk om en heksejakt etter et lag i media, bare at når man gjør noe dumt, blir man utpekt i landets største aviser og TV-kanaler.

Lenke til kommentar

Når det først er så mye snakk om supportere. Har ganske god kontakt med Hønefoss supporterene, som jeg for øvrig virkelig håper rykker opp igjen. De syns møtene mot Brann var årets høydepunkt, da både hjemme og i Bergen. Følte seg velkommen i Bergen og gjengen som reiste til Hønefoss var virkelig bra. Har sittet å tenkt på det litt, og vet ikke helt hvordan andre supporter grupper syns om oss. Føler det var mye verre før. Sitter ofte med andre supportere på fotball puben og lader opp stemningen i lag. LSK supportere er vell de jeg har fått dårligest inntrykk av, etter de lagde mye kvalme sist gang de var i byen. (også et par fra Klanen nå sist naturligvis :roll: )

Lenke til kommentar

Jeg vokste opp på Østlandet, og egentlig var det Lyn-fansen jeg fikk desidert best inntrykk av når jeg gikk på kamper der som bortesupporter. De var både veldig hyggelige å snakke med og hadde i tillegg mye pene jenter i fanskaren. Kanskje det er en sammenheng der? Uansett synd at de rykket ned og gikk konkurs.

 

De dårligste opplevelsene har faktisk vært i Kristiansand de to gangene jeg har sett kamp der. Mulig jeg hadde veldig uflaks, men Start-fansen virket ganske ufyselige begge gangene. Generelt er det nok noe ugress og mange oppegående folk i alle supportergrupperinger, men etter å ha gått på en god del eliteseriekamper som både borte- og hjemme-supporter er det jo noen som viser klare tendenser til å være verre enn andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...