Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Du har jo det jo svart på hvitt over her at dere får flere straffer.

Tror du virkelig at det aldri har skjedd en situasjon mens vålerenga har vært i angrep som tilsvarer situasjonen da RBK fikk straffe i går? I løpet av hele denne sesongen?

 

Alle som har sett mer enn ett par fotballkamper i livet sitt skjønner jo at det skjer flere ganger hver kamp. Si det blir blåst på 1 av 10 for Rosenborg, hvorfor blir det ikke blåst i det heletatt for Vålerenga?

 

Edit: Mener ikke at RBK blir favorisert totaltsett, det kan jeg ikke si da jeg ikke ser så mange kamper til andre lag. Så har ikke grunnlag for å si det. Men sammenligner Vålerenga og Rosenborg nå fordi straffesituasjonen i går ble diskutert her.

Syns det er frustrerende at andre lag får billige straffer, når vi ikke får straffer i det hele tatt.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Mener ikke at RBK blir favorisert totaltsett, det kan jeg ikke si da jeg ikke ser så mange kamper til andre lag. Så har ikke grunnlag for å si det. Men sammenligner Vålerenga og Rosenborg nå fordi straffesituasjonen i går ble diskutert her.

Syns det er frustrerende at andre lag får billige straffer, når vi ikke får straffer i det hele tatt.

 

 

Du har jo det jo svart på hvitt over her at dere får flere straffer.

Og da trekker alle en konklusjon at vi bli favorisert av dommerne.

Lenke til kommentar

Ka med å hold kjæft å innsje at Rosenoborg e det bæste Norske laget? Med eller uten dommerhjælp. Jævla sopera.

Da blir det ett spennende fotballforum om alle bare skal "holde kjæft å innsje at Rosenoborg e det bæste Norske laget"

 

Det blir som det engelske :) Hvor United er umulig å si noe imot.

Med tanke på hvor mye du hater Man Utd, finner jeg det rart at du heier på RBK. De er like på mange måter. DJ har skjønt det.

 

RBK får flest straffer fordi vi er flest ganger inne i boksen. Punktum, end of story.

La oss ta en liten epilogue til den historien, og se på noen tall som viser oss målsjanser og mål. Målsjanser er en ganske god indikator på hvor ofte et lag er i nærheten av motstanders 16 meter.

 

Jeg tar for meg de 3 lagene bortsett fra RBK som har skapt flest målsjanser hvert år.

 

2011:

RBK: 5 straffer, 117 sjanser
Molde: 1 straffe, 115 sjanser
Stabæk: 3 straffer, 117 sjanser
Brann: 4 straffer, 123 sjanser

2010:

RBK: 8 straffer, 151 sjanser
Stabæk: 2 straffer, 153 sjanser
Brann: 2 straffer, 160 sjanser
Vålerenga: 3 straffer, 177 sjanser

2009:

RBK: 4 straffer, 176 sjanser
Molde: 3 straffer, 182 sjanser
Stabæk: 5 straffer, 172 sjanser
Vålerenga: 1 straffe, 152 sjanser

 

I 2011 har Rosenborg skapt ca like mange sjanser som de 3 andre, men har fått flest straffer av alle lagene. I 2010 har Rosenborg klart flest straffespark, selv om de skaper minst sjanser. I 2009 får de nest flest straffer, med nest flest sjanser, selv om det er rar rekkefølge på nummer 1 og 3.

 

Får å ta en sammenligning med et lag som alltid skaper masse sjanser, og ofte er i motstanders boks, har vi Stabæk, som faktisk har vært blant topp 4 sjanseskapende lag de siste 3 sesongene. La oss ta dem i en direkte sammenligning over de 3 årene:

 

RBK: 17 straffer, 444 sjanser
Stabæk: 10 straffer, 442 sjanser

 

Det skjer selvfølgelig tilfeldigheter hver sesong, som gjør at tallene varierer noe, men samtidig kommer man ikke bort ifra at Rosenborg i snitt over tid, faktisk får flere straffer enn lag som skaper ca like mange straffer som dem. Vi får nå aldri vite hva som er rett eller galt uansett, da det er umulig for oss å finne ut hva som foregår oppi hodet til de norske dommerene.

 

Viktig å merke seg at vi(jeg ihvertfall) ikke skylder på Rosenborg Ballklubb for dette. Jeg mener bare at det er en konsekvens av at Rosenborg er norges største klubb, som gjør at presset for å dømme et straffespark blir større på dommerne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ka med å hold kjæft å innsje at Rosenoborg e det bæste Norske laget? Med eller uten dommerhjælp. Jævla sopera.

Da blir det ett spennende fotballforum om alle bare skal "holde kjæft å innsje at Rosenoborg e det bæste Norske laget"

 

Det blir som det engelske :) Hvor United er umulig å si noe imot.

Med tanke på hvor mye du hater Man Utd, finner jeg det rart at du heier på RBK. De er like på mange måter. DJ har skjønt det.

 

Jeg må heie på et lag som har dommerne på laget :hrm:

 

Men, hva mener du med sjanse? Ihvertfall burde den statistikken være for sjanser INNENFOR 16 metern. Det er umulig å få straffe fra 50 meter.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Det kan jo også hende at motstanderlagene føler at de må stoppe RBK ved å ty til ulovlige midler. RBK har også blitt oversett i situasjoner hvor det skulle vært straffespark i alle de år.

 

Antall sjanser er kanskje med på å danne et bilde, men bare en liten del av det. RBK har f.eks fått ballen inn i motstanderens 16-meter uten at det har blitt noe målsjanse ut av det (takling, feilpasning osv). Så med mindre noen sitter med statistikk over hvor lang tid et lag bruker i motstanderens 16-meter, så er vi like langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...