Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

znajdj.jpg

9h18ae.jpg

 

Døm selv.

 

Moldskred hindrer forsvareren i aa bevege seg, og Sogndal-forsvareren proever (og klarer) aa forhindre Dorsin i aa hoppe, selv etter at de fikk tilsnakk fra dommeren minuttet foer.

 

Det vil alltid vaere tilfeller som er verre enn andre, men det betyr ikke at man ikke skal blaase paa de mindre alvorlige.

Problemet med doemming baade internasjonalt og i Norge er dog at det er ingen som toer aa ta steget frem og sette en linje slik at det blir en slutt paa det.

 

Enten saa tillater vi unike tilfeller hvor man faar holde og dra i troeya ved doedballer, eller saa doemmer man/gir tilsnakk ved samtlige holdinger, dette har jeg staatt for lenge uavhengig av lag og kamper.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eneste saving grace er at Larsen fikk et helt håpløst gult kort, og må stå over mot oss.

Bra det er fler enn bare meg som synes det var et håpløst kort.

 

Ahahaha! DET smalt fra rett kjeft:

 

Det er faen meg helt latterlig. Det er 8 serierunde også bestemmer han homse av en dommer og dømme for holdning. Det har sikkert vært 100 slike forskjeelser før i sesongen, men han klarer faen meg å ta den ene som skal ødelegge seieren og at RBK kanskje skal få litt selvtilitt.

Man kan ikke dømme på 1 ting også gi faen i å dømme på 100 andre ting som skjer i samme kamp som er grovere. Det her henger faen ikke på grep.

 

Det eneste Moen kan forsvare seg med er at han er en talentløs dommer som helt sikkert har utdanning av Øverbø.

Får faen meg håpe at Norge holder dommere langt vekk fra CL og alt anna dritt. Norge burde faen hyre inn utenlandske dommere til å dømme TL. Det eneste som er dårlige enn fotballen i TL er dømminga. Det her er faen meg latterlig.

 

Har faen meg grunn til å være forbanna. For makan til idiotisk dømming har jeg faen meg ikke sett siden Chelsea - Barcelona.

Du steg en god del grader opp på awesome-skalaen for i det hele tatt gidde å bruke tid på å finne det innlegget så han kunne bli så eid. Pluss og kudos.

 

Man kan si og mene hva man vil om Rbk og evnen de har til å få dommeravgjørelser med seg men det var en seier for fotballen at de vant idag, makan til søppelfotball Sogndal presterte har jeg ikke sett siden Tromsø gjestet Molde stadion i vår.

Amen!

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Straffen til RBK i dag var veldig billig.

I følge regelboken er det straffe, men i praksis blir det så og si aldri dømt straffe i en sånn situasjon. Så det kom vel ikke som noen overraskelse at den nettopp kom i en rbk situasjon på Lerkendal.

 

Syns det er så sykt spesielt at Vålerenga ikke har fått en straffe i år.

Har det seg virkelig slik at det ikke har skjedd en forseelse inne i 16meteren når Vålerenga har angrepet i løpet av 34runder aka 3060 minutter med fotball! (Sist vi fikk straffe var hjemme mot Start 2 august 2010, da vi vant 8-1. Det var også den eneste vi fikk den sesongen)

Nei, så klart har det skjedd, så hvorfor skal det så mye mer til for at VIF får en straffe enn andre lag i TL?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Straffen til RBK i dag var veldig billig.

I følge regelboken er det straffe, men i praksis blir det så og si aldri dømt straffe i en sånn situasjon. Så det kom vel ikke som noen overraskelse at den nettopp kom i en rbk situasjon på Lerkendal.

 

Syns det er så sykt spesielt at Vålerenga ikke har fått en straffe i år.

Har det seg virkelig slik at det ikke har skjedd en forseelse inne i 16meteren når Vålerenga har angrepet i løpet av 34runder aka 3060 minutter med fotball! (Sist vi fikk straffe var hjemme mot Start 2 august 2010, da vi vant 8-1. Det var også den eneste vi fikk den sesongen)

Nei, så klart har det skjedd, så hvorfor skal det så mye mer til for at VIF får en straffe enn andre lag i TL?

 

Har du ikke skjønt det enda?

 

Dommerne sitter inne hos NFF sitt kontor akkurat nå og legger slag-planer for RBK-VIF kampen til helga og hvordan de skal klare å "overse" samtlige eventuelle episoder, mens de tvinner flippskjegget, ler ondt og sipper mørk ond tè som er brygget i den mørkeste pølen i helvete.

 

...Eller så kan det være så enkelt som en lang rekke med stygge tilfeldigheter, på samme måte som RBK får "billige" situasjoner med seg.

 

Tilfeldigheter er en mye større del av fotball enn det mange her inne virker å tro, nei det er ikke ønskelig, men slik er det altså.

Er det jævlig irriterende at RBK "alltid" får billige straffer med seg?

Ja visst!

Like irriterende som å alltid få det slengt i trynet etter hver bidige kamp av irriterte fans som ikke unner RBK en dritt.

Skulle jeg ønsket at dommerne var feilfrie?

Visst pokker!

 

Men nå er det slik at vi alle har valgt å elske og hate fotballen som sport, og sport får frem det mest menneskelige i oss alle, på godt og vondt.

Vi nekter å se de mest elementære ting, og mener at det ligger ting bak (dommeren hater lagene, etc etc), i stedet for å innse noe så enkelt som at dommere, som alle andre hederlige folk, ønsker å gjøre det så godt de kan i hver enkelt kamp og nå så langt som mulig, akkurat som fotballspillerne.

Kan det ligge noe bakerst i hodet i enkelte kamper som gjør at de blåser tidlig/sent?

Ja visst, på samme måte som det ligger i bakhodet på mange spillere å gjøre alt de kan for å vinne, uansett midler (Se Wangberg, Sundgot etc etc).

 

Dette er det menneskelige i fotball; feilene som blir gjort, engasjementet, frustrasjonen over å tape kamper og føle seg urettferdig "behandlet" av en tredjepart.

Jeg kan si såpass at jeg ikke aner hvor jævlig mange supportere føler seg som heier på lag som ikke vinner så og si spøtt av titler (Hei hei du som er hissigpåStartgrøten), helt ærlig.

Sikkert fordi jeg tilfeldigvis heier på laget som har vunnet mest gjennom Norges fotballhistorie og som alltid har som mål å vinne ligaen, fordi vi er vant med det.

 

Jeg kan også si såpass at jeg har all respekt for supportere som følger klubbene sine gjennom tykt og tynt, som støtter opp om laget i all verdens motgang og som alltid slår et slag for klubbene sine.

Dette er det MEST menneskelige og elskverdige med fotball, lengden mange går kun for å støtte opp om en klubb og håpe de (og naturligvis seg selv) gruser motparten.

 

Det er veldig mye forutsigbart i Norsk fotball, selv om vi har verdens særeste bingo-liga når det kommer til plassering, at RBK alltid vil få høre det at vi har dommeren med oss, og at så lenge Sundgot spilte så ville han alltid drømme om å spille håndball (sorry).

 

 

Uansett..

For å si det så kort som mulig:

Dommere gjør feil, og det kan være så mangt så mangt som gjør at det veldig ofte er RBK som får oppleve de positive sidene ved dette, på samme måte som andre lag har fått mål ved hjelp av dommeren.

At VIF dog blir med viten og overlegg fratatt samtlige straffe-situasjoner med vilje har jeg null tro på, såpass mye stoler jeg på dommernes integritet og arbeidsstolthet, på samme måte som jeg tror at jeg, som RBK supporter, bare er veldig veldig heldig som får nyte godt av dommerens avgjørelser i mange situasjoner.

 

 

 

 

God natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2011 har Molde, Tromsø og Rosenborg scoret flest mål. Molde og Tromsø har tilsammen fått tre straffespark i år, RBK har fått fem.

I 2010 scoret Vålerenga desidert flest mål med RBK nest flest. VIF fikk tre straffespark, RBK fikk åtte.

I 2009 scoret Molde flest, RBK nest flest mål. MFK fikk tre straffer, RBK fire.

 

På disse tre sesongene har Rosenborg fått 17 straffespark. Utfordrerne (4 lag) fikk tilsammen 9 straffer på disse tre sesongene.

 

Det har vært slik i alle år, så når en "tilfeldighet" skjer så ofte begynner man å lure. Jeg tror ikke dommerene bevisst går inn for å hjelpe RBK, men når det er såpass stor forskjell på antall straffer til Rosenborg og antall straffer til deres motstandere i toppen hvert år, kan man tenke seg at det er enkelere for RBK å få straffe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men herregud. Ser du i det hele tatt på Rosenborg kamper? Det virker ikke sånn. Vi har fått billige straffer, vi har også ikke fått straffer hvor vi burde hatt det, det pleier allikevel å jevne seg ut i lengden. Men når RBK kjører så voldsomt over et lag som de gjorde i går, og ligger nærmest med flere folk innenfor Sogndals 16 meter må til og med du skjønne at sjansen for å få straffa er større. RBK har også en tendens til å skal spille gjennom forsvaret og komme så nærme som mulig mål før vi avslutter. Jeg ser på mange andre lag at de er desto mer opptatt av langeskudd og avslutninger fra lengerehold enn hva RBK er.

 

Allikevel, det å mene at vi skal absolutt få så enkle straffer er vel rett og slett bare bullshit. Jeg kan ikke si om VIF eller andre lag har blitt snytt for det, men det burde dommer avgjøre og NFF. RBK har vel ingen skyld i at VIF ikke får straffe.

Lenke til kommentar

Men herregud. Ser du i det hele tatt på Rosenborg kamper? Det virker ikke sånn. Vi har fått billige straffer, vi har også ikke fått straffer hvor vi burde hatt det, det pleier allikevel å jevne seg ut i lengden.

Problemet er at vi får ikke straffer i det heletatt! Men jeg tror det ligger i bakhodet til dommere fortsatt at de har lettere for å blåse for rbk enn andre lag. (ubevist altså)

På de tre siste kampene har RBK fått tre straffer, lurer på hvor lenge det fortetter.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Vi har jo knapt dommere i Norge som ikke lar seg presse etter. Den eneste dommeren jeg kan komme på vi har som ikke lar seg presse er Moen, men han dømmer jo så rævva at han gir jo ingenting selv om de blir sparka ned i trynet.

Usikker på om det er ubevisst at de dømmer mer straffer på Lerkdendal kontra andre steder, isåfall burde NFF virkelig skjønne det nå og gå igjennom rutiner og sine rekker om dette. Kan ikke si det gjør meg vondt, men jeg vil at fotball skal være rettferdig for de fleste parter.

Lenke til kommentar

Det ser slik ut med hele forrige sesong og så langt i denne.

Jeg burde jo så klart tatt med straffer i mot, men det kom jeg på midt i så orket ikke starte på nytt.

Det var mindre forskjell enn jeg fryktet.

 

Rbk:

Gule - 40

Rød - 1 (2xgult)

Straffer - 10

 

 

VIF:

Gule - 76

Rød - 3 (2xgul)

Straffer - 3

 

Edit: Husk at jeg har sittet å telt dette manuelt mens jeg var trøtt og satt på jobb, så kan være feil og mangler.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...