Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]

Latias

Anbefalte innlegg

Er du helt trang i hode!?!?! Ingen av oss har sagt at vi har opplevd mer motgang enn Start! Vi sier at vi har også opplevd mye motgang, noe du nekter på. Ham-Kam, Lyn, Kongsvinger for å ta noen eksempler. Har ikke de opplevd mer motgang enn dere? Betyr det at dere ikke har opplevd motgang? Ser du ikke hvor dumt det blir? Håper du troller, for dette er jo helt på jordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i grunn en ganske morsom diskusjon dere har her nå. Hvem er mest rævva, Brann eller Start - kan dere ikke sette opp en poll?

Ganske artig å se supportere krangle om hvem sitt lag som er dårligst, ja. Spesielt når hver supporter hevder at hans eget er dårligst :D

Aldri blitt diskutert om kven sitt lag som er dårligst, for det er ikje Brann. Nå er det heller motgang de siste årene.

Lenke til kommentar

Er du helt trang i hode!?!?! Ingen av oss har sagt at vi har opplevd mer motgang enn Start! Vi sier at vi har også opplevd mye motgang, noe du nekter på. Ham-Kam, Lyn, Kongsvinger for å ta noen eksempler. Har ikke de opplevd mer motgang enn dere? Betyr det at dere ikke har opplevd motgang? Ser du ikke hvor dumt det blir? Håper du troller, for dette er jo helt på jordet.

Nei, du bløffer. Du bløffer ved at Brann har opplevd "mye motgang", og det er selvsagt bare noe tull. Hvor mange ganger er jeg nødt til å si det? Brann er per dags dato på en 3. plass, noe som vil resultere i en bronsemedalje. Start har nettopp blitt rundspilt for endte gang denne sesongen, og ligger ann til å rykke ned.

Det er motgang. Lagene som kommer på trygg plass og oppover, de opplever ikke motgang.

Men selvfølgelig for bortskjemte supportere av topplagene VIF, RBK, Brann osv. så kan det vel føles ut som verdens undergang å komme på nedre del av tabellen.

Motgang for dere er "nesten rykke ned", "havne på 8. plass", "dårlig økonomisk" (som om ikke alle tippeligalag sliter økonomisk).

Lenke til kommentar

Er vel ingen andre en Start og deres supportere som kan klandres for at dere ikke får inntekt av at folk kommer på stadion. Hjelper ikke å sitte hjemme og itillegg klage på at laget sliter med penger hvis du har mulighet til å være der.

Det er også ganske lett å forstå at Start sliter mer enn Brann. Brann er en større klubb som det sies, samt Start er en klubb som ikke skal kjempe over midten av tabellen. At dere nesten klarte å ta seriegull er vel en effekt som måtte bli kortvarig. Det ble som da HamKam kom opp i tippeligaen, tok 4 plass også stikker til helvete ned i 2 div.

Lenke til kommentar

I løpet av min levetid har Molde rykket ned 5 ganger, 4 av de husker jeg og 2 av de fikk jeg fulgt laget i nest øverste divisjon. Jeg har også sett laget mitt bli eid år etter år av vår argeste rival og kjent på den bitre smaken av å tape gullet helt på slutten av sesongen. Jeg har også vært tilstede når vi har tapt cupfinaler, den ene gangen mot vår nærmeste nabo på kjipest mulig måte (straffekonk).

Synes det blir litt vel mye sutring om Start her nå, men det er litt morsomt å se at andre enn meg selv kan være bitter. Fakta er uansett at Start er et lag fra en av Norges største byer og har garantert en god fremtid, selv om det ikke føles sånn akkurat nå. Kanskje er det bra for klubben å rykke ned, det kommer alltids noen og redder økonomien skal du se.

Digresjon: den aller første fotballkampen jeg husker var da jeg på slutten av 70-tallet var med min farmor på gamle Molde stadion og såg Molde tape mot nettopp Start. Det eneste jeg husker fra kampen er at Start hadde en spiller med stort svart skjegg som sto og driblet nede ved cornerflagget for å få tiden til å gå og at jeg gråt hele bilturen hjem.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Er vel ingen andre en Start og deres supportere som kan klandres for at dere ikke får inntekt av at folk kommer på stadion. Hjelper ikke å sitte hjemme og itillegg klage på at laget sliter med penger hvis du har mulighet til å være der.

Det er også ganske lett å forstå at Start sliter mer enn Brann. Brann er en større klubb som det sies, samt Start er en klubb som ikke skal kjempe over midten av tabellen. At dere nesten klarte å ta seriegull er vel en effekt som måtte bli kortvarig. Det ble som da HamKam kom opp i tippeligaen, tok 4 plass også stikker til helvete ned i 2 div.

Ja og akkurat det samme skjedde jo når Rosenborg hadde sin dårlige periode i starten av sesongen, hva skjedde? Jo det ble flere tomme seter! Det skjer med engang når det var en liten antydning til at klubben ikke ville kjempe om gull til trøndernes store sjokk. Men nå har de jo kjempet seg opp igjen.

Sånn er det med alle lag. Desto dårligere laget spiller, desto ferre tilskuere. Desto mindre spillerne blør for drakta, desto ferre tilskuere. Og motsatt.

Om du tror at lave tilskuertall er den hovedårsaken til Starts elendige økonomi, så er du på villspor.

Endret av Simenrf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tippeliga, huff og huff. Folk burde ta hintet når folk ikke engang gidder å møte opp på kampene. Nivået er så lavt og dårlig at det nesten bør vurderes. At mange har så store forventninger til dette her, ja, det tilsier mer om folk enn sporten.

Huff og huff, jeg er tragisk nok som beveger meg innenfor Norsk-fotball temaet.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg godter meg litt over alt som kommer tilbake og biter Rbk-fansen i rævva for tiden. Filming, utlendinger, kjøpelag osv. Uansett om rbk klarer det umulige og stjeler gullet i år så vil det bli med en kraftig bismak, det klarer vel til og med trøndere å innrømme?

Tippeliga, huff og huff. Folk burde ta hintet når folk ikke engang gidder å møte opp på kampene. Nivået er så lavt og dårlig at det nesten bør vurderes. At mange har så store forventninger til dette her, ja, det tilsier mer om folk enn sporten.

Huff og huff, jeg er tragisk nok som beveger meg innenfor Norsk-fotball temaet.

Riktignok har snittet gått litt ned etter at man utvidet ligaen til 16 lag, men det samme skjedde sist man utvidet. Det blir nok en liten tilbakegang da det kommer fler lag som enkelte supportere klasser som uinteressante på besøk. I tillegg blir det fler kamper som må spilles når det er dårlig og kaldt vær.

Når det er sagt så kan du lett finne ut at tilskuertallene i tippeligaen har hatt en kraftig stigning de siste 20 årene, snittet har faktisk fordoblet seg og ligger nå på mellom 8 og 10 tusen pr kamp. Dette til trass for at ligaen i den samme perioden har hatt noen lokale bedriftslag med labre publikumstall.

Nivået i Tippeligaen er også hevet betraktelig. Desverre er det fortsatt en del trenere som sverger til en spillestil som er nedbrytende for de tekniske ferdighetene hos enkeltspillere men det er mange som prøver å heve nivået, Eggen er det beste eksemplet men trenere som Jönsson og Solskjær prøver også så godt de kan.

Når det gjelder forventningene så kan det enkelt forklares med at folk ofte har et veldig sterkt forhold til sin lokale klubb. Mange er oppvokst rætt i nærheten og har vært på kamper med familie og venner siden de var bittesmå. I tillegg er det mange av klubbene som stiller opp på veldedighet og sponser breddeidrett i nærmiljøet, det gjør at klubbfølelsen og lojaliteten sterkes.

Du skjønner, mange følger sitt lokale lag av helt andre grunner enn et håp om å få se fotball i verdensklasse og de synes ikke det er verdens undergang om man ikke vinner ligaen eller champions league flere år på rad. Det kan være nok at man banker rivalene slik at man kan skryte i et års tid uavhengig av hva det andre laget finner på.

Identiteten, samhørigheten og tilknytningen man føler ved å følge et lokalt lag er noe man aldri vil oppleve hvis man følger et lag i utlandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg godter meg litt over alt som kommer tilbake og biter Rbk-fansen i rævva for tiden. Filming, utlendinger, kjøpelag osv. Uansett om rbk klarer det umulige og stjeler gullet i år så vil det bli med en kraftig bismak, det klarer vel til og med trøndere å innrømme?

Bismak for hva?

Tar det meste som skrives i media med en klype salt, de er jo så evig glade i å skrive negativt om RBK når de vinner noe.

Om RBK tar gullet i år så er det fordi de eventuelt fortjener det, men ser ut som en vanskelig oppgave nå dog ikke umulig.

Molde sitter jo med sugerøret inn i pengebingen til Røkke, skulle gjerne sett hvor mange millioner som har gått ut av den kassa der og inn i Molde.

Må dog si at Molde har spilt bra fotball i år og fortjener å være i toppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herrgud for noe latterlige greier. Det er jo ikke sånn at vi har flere god kamper å by på. I de større ligaene trenger det ikke alltid å være toppkamp for at det skal være en morsom kamp, men herregud, se for dere Start mot Sarpsorg 08 som en lørdagskamp. Trekker DEN mye seere?

I tillegg så skal de omtrent gå sikkert samtidig som PL. Nå har vi et produkt som gjør at vi kan få sett både PL og tippeligaen, men fra 2013 må man velge? Snakkes da TL.

Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut... Hver runde er det en 2-3 interessante kamper, så det at Sogndal-Start går alene bryr jeg meg ikke om i det hele tatt.

De sier ikke bare 2 kamper på Søndag, men at de skal spres ut forresten. I Spania er det jo slik, med 12.00, 16.00, 18.00, 20.00 og 22.00. Liker uansett ikke det jeg ser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...