Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Godt mulig dere kjøper norskt, men hvor mange av de norske har spilt nogenlunde fast? De norske som har spilt fast er ungdomsgutter fra Rosenborg(som er bra!), men utrolig dumt for spillerne de har hentet som var store stjerner i sine gamle klubber

 

Moldskred og Olsen har fått sjansene sine, og vil få flere. Men ingen av dem har hatt gjennombruddet sitt enda. Men det betyr ikke at det satses på dem. Begge har ferdigheter som de får vist på treninger, men bare får frem glimtvis på kamp.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med det her. Om en utenlandsk spiller presterer bedre på banen så vil jo han prioriteres i startoppstillingen. Sånn er det overalt. En spiller skal ikke automatisk få plass på grunn av nasjonaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vålerenga har kun seks utenlandske spillere i troppen, inkludert de to nye. Vi må vel omtrent være best i klassen når det kommer til å benytte oss av norske spillere.

Apropos det, hvor mange er det i første 11'eren? Hirschfeldt, Zajic (?) og Shelton muligens?

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Vålerenga har kun seks utenlandske spillere i troppen, inkludert de to nye. Vi må vel omtrent være best i klassen når det kommer til å benytte oss av norske spillere.

Apropos det, hvor mange er det i første 11'eren? Hirschfeldt, Zajic (?) og Shelton muligens?

De seks er Hirschfeldt, Zajic, Shelton, Fegor Ogude samt to av de nyinnkjøpte; Sidoine Oussou fra Benin og svenske Fredrik Stoor.

Hirschfeldt er selvsagt i førsteelleveren. Shelton spilte også mye fra start etter at Moa dro. Zajic spiller sjelden fra start, det samme med Ogude. Jeg aner ikke hva planen for de to nye er, men jeg regner med at Stoor skal rett inn. Oussou, som tross alt bare er 18, må vel få prøve seg litt her og der og kjenne på nivået.

 

Mens resten av halvparten er norske med utenlandsk opprinnelse.

 

Og poenget er?

 

Vadim Demidov er norsk, det er Fellah og Singh også.

 

Det lurte jeg også på. Jeg har ikke noe imot utlendinger av prinsipp, men jeg ønsker at mest mulig nordmenn skal spille. Det vil være det sunneste for norsk fotball og landslaget på lang sikt. Jeg driter i om spilleren er svart eller hvit så lenge han kan være en ressurs for landslaget vårt.

Lenke til kommentar

Vålerenga har kun seks utenlandske spillere i troppen, inkludert de to nye. Vi må vel omtrent være best i klassen når det kommer til å benytte oss av norske spillere.

Apropos det, hvor mange er det i første 11'eren? Hirschfeldt, Zajic (?) og Shelton muligens?

Jeg sier bare

Örlund

Lustig-Bjärsmyr-Lago-Dorsin

Annan

Henriksen-Olsen

Skjelbred

Prica-Moldskred

Over halve førsteelleveren er fra utlandet :p

 

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje også derfor vi vinner serien?

 

 

 

Skulle gjerne sett flere norske i Rosenborg og, men det er jo en latterlig overpris på de gode. Vålerenga har nok også en større fordel med at de kommer fra Oslo med tanke på finne flere talenter.

 

Men så må VIF dele talentene med Stabæk,LSK +++

 

Rosenborg har hele Midt-Norge for seg selv...

Lenke til kommentar

Vålerenga har kun seks utenlandske spillere i troppen, inkludert de to nye. Vi må vel omtrent være best i klassen når det kommer til å benytte oss av norske spillere.

Apropos det, hvor mange er det i første 11'eren? Hirschfeldt, Zajic (?) og Shelton muligens?

De seks er Hirschfeldt, Zajic, Shelton, Fegor Ogude samt to av de nyinnkjøpte; Sidoine Oussou fra Benin og svenske Fredrik Stoor.

Hirschfeldt er selvsagt i førsteelleveren. Shelton spilte også mye fra start etter at Moa dro. Zajic spiller sjelden fra start, det samme med Ogude. Jeg aner ikke hva planen for de to nye er, men jeg regner med at Stoor skal rett inn. Oussou, som tross alt bare er 18, må vel få prøve seg litt her og der og kjenne på nivået.

 

Okey, kjekt å vite.

Stoor bør vel gå rett inn, tar vel over for dos Santos?

Irriterer meg litt at dere fikk Stoor. Virker som om halve laget vårt er lysten på å dra, inkludert Lustig, og da hadde det vært greit å hatt Stoor. Han er faktisk bedre defensivt enn Lustig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare

Örlund

Lustig-Bjärsmyr-Lago-Dorsin

Annan

Henriksen-Olsen

Skjelbred

Prica-Moldskred

Over halve førsteelleveren er fra utlandet :p

 

 

Javel?

 

Örlund

Lustig - Høiland - Wangberg - Dorsin

Annan

Henriksen - Winsnes

Skjelbred

Olsen - Moldskred

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Örlund

Lustig - Høiland - Wangberg - Dorsin

Annan

Henriksen - Winsnes

Skjelbred

Olsen - Moldskred

 

 

2010:

Örlund

Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin

Annan

Henriksen - Skjelbred

Iversen

Prica - Moldskred

 

Du verden så mye dårligere årets Rosenborg lag ser ut. Mistet 3 gode spillere og en god backup i Roar Strand i tillegg. Dere er vel ikke ferdig med kjøpene, er dere?

Lenke til kommentar

Det der er bare en alternativ 11'er med minst mulig utlendinger, men ja det er en del dårligere.

Ferdig med kjøpene? Tja, med Hoftun ved roret på innkjøpsskuta så kan det fort være sant, selv om jeg inderlig ikke håper det.

Noe må vi da kunne få til selv med lite penger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...