Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Har dere alle misforstått Rekdal? Han peker på hvordan Rosenborg har løst kontroversielle episoder de siste par årene. Klubben kommer med håpløse unnskyldninger istedenfor å ta problemet ved roten og kritisere/straffe spillerne sine, slik som de hadde gjort tidligere.

 

Jeg misforstår han ikke ved dette punktet, så vidt jeg skjønte dog var ikke dette det vi snakket om, men greit jeg har alltids noe å si her også:

 

Rekdal kaster dette ut fordi han er, som vanlig, mer interessert i å få si hva han mener enn å faktisk si noe som er vettug eller riktig.

Han er kjent i hele fotball-Norge for å ha en stor kjeft som roper før han tenker etter.

 

Å si at RBK var bedre til å kritisere spillere og slikt internt før blir veldig rart, da flere saker (Annan bl.a.) skjedde mens N.G.E. var trener, og han er vel så vidt jeg vet som RBK-supporter selve symbolet på 90-tallets RBK.

 

Folk liker å kaste seg med på det Rekdal sier, og har kanskje et eller to konkrete eksempler å komme med, men bare fordi noen har eksempler på noe betyr det ikke nødvendigvis at det er riktig.

Jeg kan for eksempel komme med eksempler på at Jorden er flat, men det betyr ikke at dette er riktig eller holder mål.

 

Nei RBK har ikke den samme respekten som før, men det er fordi vi nå ikke er såpass mye bedre enn de andre klubbene i ligaen og dermed ikke kan si at "Vi er best i Norge".

Fair-Play har for meg som supporter (og mange fler) vært utrolig viktig, og jeg tror at mange nøytrale øyne vil se at det har vært unødvendig mye fokus på RBK i det siste i media.

Ikke en gang Kovacs og Sundgodt hadde en slik heksejakt i media som det nå virker å være mot RBK.

 

Tror VIF og samtlige klubber ville ha reagert veldig likt på all kritikken RBK har fått i det siste, dessverre er de nå i "skyte-modus", og trenger dermed ikke å ta hensyn til dette, da alt de trenger å si er:

"Vi ville ikke ha gjort dette".

 

Spar meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig nok så har vi ikke sett så mange kontroversielle situasjoner i Vålerenga.

 

Si hva du vil, men du kommer ikke bortifra at de unnskyldningene jeg kommer med ikke er håpløse. Flau oppførsel av klubben.

 

Den heksejakten dere snakker om kommer jo som en reaksjon på deres oppførsel. Hvis dere hadde gått ut og sagt at det var dumt av Pelu, Annan og Wangberg med en gang, hadde det så klart blitt mye mindre fokus på det.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Si hva du vil, men du kommer ikke bortifra at de unnskyldningene jeg kommer med ikke er håpløse. Flau oppførsel av klubben.

 

Og jeg er enig, jeg har aldri sagt noe annet enn det, poenget er dog hvem som sier det og hvordan.

 

Den heksejakten dere snakker om kommer jo som en reaksjon på deres oppførsel. Hvis dere hadde gått ut og sagt at det var dumt av Pelu, Annan og Wangberg med en gang, hadde det så klart blitt mye mindre fokus på det.

 

Enig med Pelu og Annan (hvor jeg ble flau over at N.G.E. brukte rasisme-kortet), men jeg mener fortsatt at Wangberg situasjonen blir blåst opp i den forstand at folk mener RBK forsvarer Wangbergs handling.

Wangberg la seg flat med en gang etter kampen, og virket aldri fornøyd med situasjonen, helt motsatt av Pelu og Annan, mens Jönnson og RBK uttalte at Wangberg har gitt en unnskyldning og dermed ser saken som ferdig, noe jeg er enig i.

Sundgot fikk ingen straff av klubben for sine to handser, hvorfor skal det da forventes mer av RBK?

 

Kanskje det ikke er helt utenkelig heller at kritikken mot RBK oftere er hardere grunnet deres forbigående storhetstid?

Det er vel ingen tvil om at RBK er en klubb mange elsker å hate.

Lenke til kommentar

Da er vi egentlig ganske enige. Nå var det vel mer fokus på Lustig enn Wangberg synes nå jeg, og å straffe han hadde vært litt for hardt. Det at det er en vanlig reaksjon å slå ut slik med armen er uansett bullshit, men kan la den gå, og ser ikke ned på Wangberg heller.

 

Når det er sagt var jeg ikke mindre irritert eller oppgitt av handsen(e) til Sundgot. Men den fikk jo minst like mye oppmerksomhet som handsen til Wangberg i media.

 

Så klart blir det ekstra oppmerksomhet på RBK, akkurat som det blir med de andre storhetene som Man Utd og Barcelona. Det er ikke å komme unna det. Likevel husker jeg ikke så mange situasjoner med RBK fra tidligere, annet enn mistanker om favorisering fra dommere, noe som strengt tatt ikke er Rosenborgs feil.

Lenke til kommentar
Nå var det vel mer fokus på Lustig enn Wangberg synes nå jeg, og å straffe han hadde vært litt for hardt.

 

Det mange RBKere reagerte på var oppførselen til OGS, og at han aldri beklaget seg i etterkant når han kanskje skjønte at han hadde sett kun en side av saken.

RBK har sagt fra starten av denne hendelsen at begge to var like ille, og det samme konkluderte nok NFF (jeg mener, RBKNFF for de som ikke er fra Trøndelag) med.

 

. Det at det er en vanlig reaksjon å slå ut slik med armen er uansett bullshit, men kan la den gå,

 

Alle som har spilt fotball vet at et halvt sekunds "feil tankegang" er nok, og at noen ganger kommer det reaksjoner som ikke er gjennomtenkt på forhånd.

Jeg tror på Wangberg når han sier at han er lei seg, for Wangberg er egentlig en utrolig dyktig og fair spiller (hard, men fair), og at han hadde som mål å jukse seg til et mål tviler jeg sterkt på.

 

At Hoseth aksepterer unnskyldningen hans i etterkant ser jeg på som et tegn på at Hoseth forstår Wangbergs forklaring selv om han ikke nødvendigvis er enig, men dette kan være ønsketenkning fra min side.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Sier ikke noe på Lustig-situasjonen og synes det begge var like gode dårlige. Skjønner uansett at Solskjær reagerte fra den ene vinkelen.

 

Skjønner litt hva du mener om Wangberg også, men jeg fikk liksom følelsen av at han ikke klandret seg selv, og at det bare var uflaks der han sto Wangberg. Hoseth kunne ikke akkurat angripe han der og da heller. Skulle likt å høre Wangberg si "det var dumt av meg", men har fått litt mer sympati etter denne forklarelsen. Første gang jeg hørte det, virket det som om at han mente at det er en reaksjon alle ville kommet med.

Lenke til kommentar

Wangberg var nok redd for å si noe dumt for han sto lenge og tenkte på hva han skulle si, at han ikke sa det var en dum ting å gjøre er jo selvfølgelig beklagelig, men kroppspråket både rett etter situasjonen og kampen tyder (etter min mening) på at han ikke akkurat var verdens mest stolte fotballspiller.

 

Hoseth kunne ikke akkurat angripe han der og da heller

 

Klar over dette, men vær obs på at Hoseth er en av Norges mest rutinerte spillere som selv er flink på "lovlige tjuvtriks", og som har vært innvolvert i det meste fra før av.

At han kanskje kan skjønne Wangberg i denne situasjonen er usannsynlig, men ikke umulig.

 

 

For øvrig er jeg glad Molde røk ut mot FFK, som RBKer mener jeg.

Leit at filmeren Hussein ble matchvinner dog..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Konstruktivt møte mellom NSA, NFF, NTF og politiet om pyroteknikk i går. Vi nærmer oss et gjennombrudd. I mellomtida holder de muligheten åpen for at alle kan søke om dispensasjon fra regelverk en kamp av gangen. Alle andre supporterklubber bør m.a.o. søke og øve på å gjennomføre trygge arrangementer.

Dette må jeg si er en gladnyhet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...