Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, Rekdal er ihvertfall en mester til både å provosere og å skape entusiasme. Jeg tror fyren elsker å bli hatet, litt som Fagermo.

 

Morsom kamp i dag. Kan ikke huske å ha sett noe så tafatt på en fotballbane som RBK etter utvisningen. og det i en vinn-eller-forsvinn-kamp!hadde vært lynende forbanna om jeg var sjef for de gutta som luntet rundt på banen der, og knapt nok presset ballfører før AaFK var på 30 meter. Han tsjekkeren var forøvrig en enorm skuffelse etter kjempekampen mot Molde. Håper det fortsetter slik. ;)

Lenke til kommentar

Dere har glemt det igjen på 90-00 tallet. Akkurat som Rekdal sier :)

 

Bare fordi vi har en som er litt barte-sår så betyr ikke det at Reka har rett.

Blir som å si at jeg har rett når jeg sier at Klanen/alle andre enn oss er noen klysete snørrunger av noen dårlige tapere som griner hver gang RBK vinner pga sjalusi.

 

Noen finnes, men bare fordi de roper høyest betyr ikke at alle er slik.

 

Common Knowledge etter min mening.

Lenke til kommentar
Poenget til Rekdal står fortsatt. Rosenborg har mistet klasse de siste 10 årene. Uavhengig av Emils1 eller ikke.

 

Og det har så vidt jeg ser en stor del andre klubber gjort også om man tenker på "det glade 80-90tall".

Fotballen i Norge er i dag en eneste stor skamplett, hvor spillerne, mer enn noen gang før, er ute etter penger og ingenting annet.

Klubber kjøper inn spillere over en lav sko i stedet for å satse på lokale/patriotiske spillere som blir i klubben over lang tid.

 

Vi kommer ikke til å få et nytt stort norsk lag før noen har:

a) en virkelig god trener.

b) en stall som er villig til å gi alt for klubben, og som ikke hopper i sjøen ved første tilbud

c) spillere som hadde de samme verdiene som eksisterte på 90-tallet (jeg husker iallefall mye mer fair-play og ordentlig fotball).

d) norske spillere/trenere kan ikke forvente at vi skal være über-teknisk gode, vi har rett og slett ikke kulturen til dette, RBK lyktes i sin tid ved å terpe laget som helhet, og hadde en trener som ville fått Hitler til å vinne WWII hadde han vært hans personlige rådgiver, såpass god til å motivere var/er han.

 

Foruten noen trenere i tippeligaen (Deila, og noen svensker) i dag, så har flesteparten det i kjeften, ingen er i nærheten av å ha den jevne formen et godt og ordentlig topplag har.

Mange synes kanskje det er sunt at tippeligaen skifter på hvem som vinner ligaen, og dette hadde nok vært sant hvis noen av lagene faktisk hadde holdt et europeisk nivå.

 

Bare ta RBKs kamp mot AAFK som et eksempel, for all del en meget god kamp av AAFK, men det er ikke til å skyve under en stol at RBKs merkelige tafatthet etter scoringen ga AAFK muligheten til å komme inn igjen i kampen.

RBK spilte kanskje årsbeste (eller iallefall noe lignende) de første 25 minuttene, før de plutselig blir til et 4de divisjonslag, selv med en av Norges desidert beste spiller-staller.

 

Det finnes vel mange grunner til dette, og om man velger å skylde på treneren eller spilleren er egentlig et fett i dette tilfellet, men det som skremmer er at RBK ikke kommer ut på banen i andre omgang med den samme "attityden" de hadde under både Eggen og Hamrèn, RBK var kjent for sine fantastiske 2. Omganger.

 

Fordi de hadde en trener som kunne å piske spillerne men samtidig ha respekt.

 

 

Jeg ser ingen ny N.A.E. i hverken Rekdal, Andresen eller OGS i noen slags nærliggende fremtid, selvfølgelig tar slikt tid, men jeg tviler på at norsk klubbfotball noensinne vil få en slik storhets-tid igjen.

 

Vi har rett og slett blitt for stormanns-gale, og dette gjelder samtlige klubber, ikke bare RBK.

 

Edit:

 

Og hvis/når du med klasse mener at vi mangler "sportsmanship" eller noe lignende, ligger fortsatt feilen i for mange innkjøp av spillere som ikke virker å bry seg om klubben får noen konsekvenser eller ikke.

Jeg kan ikke huske at RBK var såpass mye mer politisk korrekte på 90-tallet enn det vi er i dag, da Hoftun var fryktet av motspillerne for alle sine "triks", N.G.E forsvarte spillerne uansett hva som skjedde, og folk fortsatt mente dommeren favoriserte RBK.

Sånn sett er alt ved det gamle m.a.o.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere alle misforstått Rekdal? Han peker på hvordan Rosenborg har løst kontroversielle episoder de siste par årene. Klubben kommer med håpløse unnskyldninger istedenfor å ta problemet ved roten og kritisere/straffe spillerne sine, slik som de hadde gjort tidligere.

 

"Han fikk krampe i begge beina, vi har legeattest", "Han måtte holde seg fast[i balla og ræva til Muri] for å holde balansen" og "Det er en reaksjon og det er synd". Slik uttalelser holder ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...