Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Ja, du er flink du som bare kan hevde at motpartens argumenter er ugyldige.

 

Hvem er det som ikke leser det motparten skriver sier du? Jeg sa ikke bare at argumentet var ugyldig, jeg skrev også hvorfor.

 

Men jeg kan godt skrive det igjen... Det som teller er ikke hvor mye penger RBK har brukt i hvert enkelt år, men den relative pengebruken i forhold til resten. Dersom RBK har kuttet prosentvis mindre enn de andre lagene (noe jeg kan garantere de har gjort de siste årene), så BEDRES den relative konkurransedyktigheten i forhold til resten av eliteserien. Det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke opp til RBK å bremse veksten for at de andre lagene skal henge med. RBK har alltid hatt ambisjoner om Europa-spill. Da blir det for dumt å kutte kostnader, bare fordi de andre ikke bruker så mye penger.

 

Den manglende konkurransedyktigheten er ikke RBK eller noen andre individuelle klubber sin skyld, men en stor del av ligaen som mangler ambisjoner og ikke tenker lengre enn en sesong frem i tid. Utålmodige fans og styreledere som kvitter seg med trenere etter halvspilt sesong, noe som gjør at de må revurdere alle planene sine.

 

Men jeg tror og håper årets sesong vil bli jevnere. Det er flott å gå gjennom to sesonger med et tap, men det betyr jo også dårlig matching frem mot kvalikker til Europa. Om det er rike onkler som må til for å skape gode lag så la det skje. Men historien viser at det varer kort tid og klubber havner lengre ned i gjørma etter at pengesekken er tom og den rike onkelen har dratt tilbake til amerika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steenslid er jo faktisk ganske god, men Angan er ikke helt moden ennå. Men tror ikke Ole Gunnar henter noen uten en god grunn, særlig for 4 mill

 

Ganske god, ja. Han er en helt grei tippeliga-stopper. Hadde håp om at OGS kunne dratt nytte kontakter verden over for å få hevet nivået i TL et par-tre hakk.

Lenke til kommentar

Synes det er litt overvurdering ute å går. Som spiller og fotballpersonlighet har OGS en veldig høy status, men som trener så gjør han seg fortjent til babyfjeset sitt.

 

Det vet du absolutt ingenting om. Han vant jo reserveligaen med United-reservene, er ikke til å kimse av det.

 

Men du har jo et poeng, han er uprøvd som trener. Men han er Norges største fotballpersonlighet gjennom tidene, samt har gått i skole under en av verdens beste managere. Skjønner godt at det er litt entusiasme rundt trenervervet hans, håper han klarer å møte forventningene.

Lenke til kommentar

Jeg vet jo tydeligvis noe om det, siden jeg har gode poeng. Tror alle vet like lite, siden han ikke har styrt en eneste kamp enda i Molde. Jeg var ikke den som fulgte mest med på reserveligaen i England, men United har alltid hatt et av de beste B-lagene i England. Molde og B-laget til ManUtd er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...