Larsenio Skrevet 9. november 2010 Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Heisann! Har to bilder av samme motiv med litt forskjellig innstillinger/utførelse/timing og redigering. Sliter litt med å finne ut hvilket som fungerer best... Noen tanker? 1. 50mm f/13 ISO 100 0.5 sek lukker 2. 50mm f/13 ISO 100 0.8 sek lukker Tar imot det som kommer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. november 2010 Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Det første, med bølgen fra det nederste! Lenke til kommentar
And79 Skrevet 9. november 2010 Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Heisann! Har to bilder av samme motiv med litt forskjellig innstillinger/utførelse/timing og redigering. Sliter litt med å finne ut hvilket som fungerer best... Noen tanker? 1. 50mm f/13 ISO 100 0.5 sek lukker 2. 50mm f/13 ISO 100 0.8 sek lukker Tar imot det som kommer Jeg ville gått for versjon 2. Her kommer den litt "slørete" effekten av lukkertiden mere til rette. Du har også klart å fange en bedre bølge-linje som gir symmetri i bildet. Blandingen av strandas ro mot bølgenes uro gir god kontrast. Får litt inntrykk av at stenen stjeler mye av helhetsinntrykket i versjon 1, og kan komme frem som en smule under-eksponert. Det er forresten flotte bilder Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. november 2010 Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Det kommer an på hvor stort du skal ha bildet,det første fungerer best lite men det nederste synes jeg gjør seg kjempestort. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 9. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2010 Heisann og takk for tre kjappe svar Jeg fikk noe å tenke på nå ja... Min favoritt er det nederste, mye pga bølgen som blir nevnt som positivt av dere. Det er min favoritt også pga uttrykket i dette kontra det andre. Meeeen, det første (øverste) tror jeg også har en bedre, mer korrekt eksponering og føles kanskje ikke fullt så rotete for betrakteren. Ja Nautica, dette har du nok helt rett i, og er ærlig talt ikke sikker på om noen av disse blir trykket noen gang... Så det blir vanskelig å vite for sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå