Gå til innhold

A7V8X med [b]barton[/b] CPU?

DabZor

Anbefalte innlegg

Hei

Har et A7V8X hovedkort som sies støtte 333MHz FSB men på pakningen og manualen står det at kortet er "Thoroughbred ready". Betyr dette at kortet ikke klarer barton eller ikke er laget for barton?

Eller er det bare det faktum at "Barton" kjernen ikke va på markedet da dette hovedkortet ble produsert?

Er det noen der ute som Kjører dette opsettet eller vet noe om det håper jeg og få noen fornuftige svar.

...er litt usikker nå siden jjeg bestilte en XP2500+ på lørdag :( jaja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du?

Jeg har ikke klister på Southbridgen men burde de ikke gå sammen forde?

det er jo et KT400 chipsett som tar PC3200 minne moduler, du får jo langt ifra noe utbytte av det me 266MHz FSB!? eller hva?

Lenke til kommentar

ja ok

Men det hadde vært fint me litt mer utfyllende og seriøse svar.

Når jeg sier at jeg IKKE har klistemerke på southbridgen (333) så er vel dette ikke helt bra?

Vil ihvertfall være sikker på at ingenting blir ødelagt osv.

Men vil det være vanskelig å overklokke denne da HK'et sliter med 333FSB??

Lenke til kommentar

hmm,den linken virka jo ikke helt bra,det måtte være 333mhz klister på south brigden stod det.

Som sagt,hos meg virker det fint,men så hadde jeg det klisteret og da.Men tipper det vil virke når det står på eska at du har 333fsb support.

Time vil sjå!

Lenke til kommentar
hmm,den linken virka jo ikke helt bra,det måtte være 333mhz klister på south brigden stod det.

Som sagt,hos meg virker det fint,men så hadde jeg det klisteret og da.Men tipper det vil virke når det står på eska at du har 333fsb support.

Time vil sjå!

Hvem er Time ? og hva vil hun/han sjå ?

on topic: Man kan risikere ustabil system uten støtte for Barton(333)

Lenke til kommentar

hehe¨

ja det va det jeg mente.

Det står ingenplass at det støtter 333MHz FSB heller..!

Må lixm ha den klistelappen.

Men er du ikke enig at det BURDE funke!?

Har du klistelappen?? hvor er den i tilfellet?

Takk for svar

Lenke til kommentar

Se om du finner hvilken revision du har av hovedkortet. Men uten klistremerket ser det mørkt ut. Står det at kortet støtter 333fsb eller 333ddr? Det ene betyr ikke automatisk det andre..

Edit: Har det hovedkortet og klistremerket er lett synlig når du lar øyet gli over kortet. 'Nedenfor' AGP-sokkelen, vekk fra PCI-slottene.

Lenke til kommentar

den står på soutbrigden,altså den store chipen nede på hk,lappen skal være rød med hvit skrift som det står 333fsb på(var slik på min iverfall)

Det bør virke ja,men litt skeptisk,syns det virker veldig rart at hk som er en senere produksjon skal ha dårligere support en de som er laget tidlig.

Kan noen si meg hva PCB står for?

JArmo,har du ikke sett flåklypa,når rudolf boldstrupmoen sitter i sofaen og ser på tv,han studerer bilen,så sier han til kompanjongen(myseggen et eller annet) "jaja ,time vil sjå", det vil si tiden vil vise :)

Du har tydeligvis ikke sett filmen nok,den film være genial! :wink:

Når fikk du dette hk?når er det produsert?

Lenke til kommentar

takk for svar.. osv :wink:

eee. fikk kortet etter sommerferien 2002...

På ram instillinger i bios kan jeg ta på 266MHz, 333MHz og seff 400MHz.

-- vil bare si at jeg får høyere på minne testene til AIDA32 ved å sette RAM settingen til 333MHz en jeg gjør med 400MHz. WTF lixm!?

Men uanz så har ikke jeg klistemerke.. :(

-------TRENGER HJELP---------

Lenke til kommentar

jaja blir mye skriving her

Blir ikke prestasjonen til CPU'en svekket ved å kappe L12 bruen??

Får du lixm ikke mye mindre båndbredde osv, et av pointene ved å kjøpe denne prosessoren var jo å få utnyttet RAM'en min osv. men men.

Lenke til kommentar

Er velkjent at KT400 fungerer bedre med 333MHz på minnebussen enn 400. Det henger sammen med at KT400 ikke er laget for DDR400 (ja, det er selvmotsigende med et slikt navn, men det er sant).

Sommeren 2002.. Da tror jeg det er for gammelt, ja. Hva konsekvensene blir om du prøver kan jeg ikke svare deg på, men vil tro at google kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...