Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da sitter jeg endelig med Galxyen i handa. Tok litt lengere tid å få den i posten enn beregnet.!

 

Jeg har lada den opp, satt i minnekortet jeg også bestilte og nå er jeg klar for bruk!

 

- Hva gjør jeg nå, har lasta ned odin samt den aller nyeste SpeedMod saken?

 

1. Sterer den opp på vanlig måte

2. Sjekker at jeg har siste firmware og froyo 2.2 (How to)

3. Laster inn 3buttonkombo (Trenger jeg dette når jeg skal bruke den SpeedMod saken?)

4. Roote tlf? (Trenger jeg dette i prosessen?)

5. Bruke lagfixen som er med denne speedmoden slik beskrevet

 

 

Ellers noe ?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig Busybox???

 

Det er et godt spørsmål, og gode spørsmål besvares enkelt med et lite søk. :)

I følge wikipedia er det et liten kjørbar verktøyspakke for "embedded" enheter. I bunn og grunn inneholder den en rekke linux-kommandoer.

Så da er det vel bare å laste ned en eller annen variant av Shell (kommandolinje) og go bananas!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BusyBox

Lenke til kommentar

Hm, ikke sikker, men regner med at du må finne en orginal rom for Odin, som er delt opp i de ulike delene (pda osv).

 

Hei. Prøvde legge inn oclf fra recovery menyen nå, men det funket ikke. :( har du prøvd?

 

Yepp, prøvde etter at jeg hadde lagt in voodoo, så hang alt seg osv osv, så ente med at jeg tok restore tilbake til voodoo

Lenke til kommentar

Hm, ikke sikker, men regner med at du må finne en orginal rom for Odin, som er delt opp i de ulike delene (pda osv).

 

Hei. Prøvde legge inn oclf fra recovery menyen nå, men det funket ikke. :( har du prøvd?

 

Yepp, prøvde etter at jeg hadde lagt in voodoo, så hang alt seg osv osv, så ente med at jeg tok restore tilbake til voodoo

 

Ja samme her :(

Ble voodoo, men jeg prøver finne ut hvordan man skal gjøre det for å få tilbake den orginale kernelen. Har du noen ide?

Lenke til kommentar

Sjekk om du kan bruke vol opp + home + power før du legger in 3button fix.. er jo ingen grunn om du får det til å virke til å begynne med.

Så rooter du med superoneclick, husk å ha usb feilsøking på.

 

 

Skjer ingenting når jeg holder ned disse knappene.

 

Homeknappen er den med pil bakover ja, til høyre nede på telefonen?

Lenke til kommentar

Sjekk om du kan bruke vol opp + home + power før du legger in 3button fix.. er jo ingen grunn om du får det til å virke til å begynne med.

Så rooter du med superoneclick, husk å ha usb feilsøking på.

 

 

Skjer ingenting når jeg holder ned disse knappene.

 

Homeknappen er den med pil bakover ja, til høyre nede på telefonen?

 

Mener at home-knappen er den midterste fysiske tasten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har to kombinasjoner som bør virke før rooting, lagfix etc.

 

1: Slå av mobilen og trykk disse i denne rekkefølgen: Volum opp + home (den fysiske i midten nede ja) og power on. Slipp så power on etter Samsung logoen kommer på. Da skal telefonen komme inn i en meny, eller så slår den seg på vanlig.

 

2: Volum NED + home + power on. Da skal det komme en gul android fyr og det står DOWNLOADING eller noe slikt med en gang telefonen slår seg på.

 

Om du har dette kan du gjøre hva du vil med telefonen og fortsatt få den til å virke igjen. Har du ikke dette og feks voodoo klikker så får du ikke på igjen telefonen og den er bricked. Altså, du må sende den til reperasjon.

Lenke til kommentar

Du har to kombinasjoner som bør virke før rooting, lagfix etc.

 

1: Slå av mobilen og trykk disse i denne rekkefølgen: Volum opp + home (den fysiske i midten nede ja) og power on. Slipp så power on etter Samsung logoen kommer på. Da skal telefonen komme inn i en meny, eller så slår den seg på vanlig.

 

2: Volum NED + home + power on. Da skal det komme en gul android fyr og det står DOWNLOADING eller noe slikt med en gang telefonen slår seg på.

 

Om du har dette kan du gjøre hva du vil med telefonen og fortsatt få den til å virke igjen. Har du ikke dette og feks voodoo klikker så får du ikke på igjen telefonen og den er bricked. Altså, du må sende den til reperasjon.

1. Når jeg trykket på disse knappen kom det opp noe gult og noe blått skrift. Noe som ser ut som Android system recovery med valg om å reboote, wipe data/factory reset osv.

 

2. Det stemmer. Kommer opp en gul Androidfyr der det står downloading og "do not turn off Target!!!".

 

Hva er de forskjellige kombinasjonene godt for?

Og er det samme kombo for alle Androidtelefoner?

 

 

Edit: Nå forsvinner jo ikke den gule fyren. Hva er det den gjør? Står jo at jeg ikke skal slå av :p

 

Edit 2: Var visst bare å ta ut batteriet :p hehe!

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...