Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Hmm, er det manuell aktivering av ny konto på xda-developers eller noke slikt?

Fann nyare versjon av root-programmet der enn på denne sida, så eg registrerte meg for å få laste det ned.

Men får ingen aktiveringsmail, og får heller ikkje laste ned fordi eg ikkje har tilgang eller noke slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke si det er noen stor risk å legge det inn, mer risky å fjerne det.

Er ikke sykt mye styr om du bricker om du har 3 button combo fixen.

 

Guiden i førstepost skal klare jobben ganske fint, alle som har gjort det klarte det plettfritt.

Tenkte på om man må sende den inn for å få den fixet...

Har sett at det er noen som har måtte gjort det.

 

edit: forresten veldig fint om du legger inn guide til 3 button combo fix i førsteposten :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Argh!! Like før eg kastar noke veggimellom....

Første gangen eg installerte Superoneclickroot for å bruke Titanium backup (måtte også installere busybox pga titanium krevde det), så berre funka det.

Etter full tilbakestilling av telefonen funkar det ikkje.

Glømte meg selvfølgelig og installerte Superoneclick igjen i staden for CF-root, så eg måtte legge inn busybox også. Men no påstår Titanium at busybox ikkje er installert. Og får heller ikkje til å avinstallere root (finn ikkje veiledning noken plass) så eg kan teste med CF-root.

Lenke til kommentar

Anbefaler å flashe inn ny kernel. Jeg har denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756

 

Da får du Clockwork recovery med lagfix, slik at du kan gå i recovery mode med 3-button combo, og velge blant 8 forskjellige lagfixes. Da har du kontroll på alt som foregår, og kan ta backup, slik at man sikrer seg mot problemer. Kernelen skal også gjøre andre tweaks slik at tlf'n blir raskere. Mange kjører kun denne kernelen uten lagfix, og er veldig fornøyd.

 

Har prøvd Voodoo og OCLF, og lagfixene som er med på denne kernelen er bedre.

 

Ps. Å flashe kernel med Odin tar 15 sec og er veeeeldig enkelt.

Endret av matshako
Lenke til kommentar

Jeg har ikke trengt å ta den fixen, så har aldri gjort den. Men om noen kan skrive guide på den så setter jeg den i 1. post.

 

Om du har 3button combo, så skal du ikke trenge å sende den inn, da kan du fikse den selv.

Regner med at jeg tester i dag eller noe slikt.

Når jeg skulle skrive en SMS i går, stoppet den helt opp og så dumt på meg i rundt 10 sekunder før den bestemte seg for å gjøre noe....

Har ikke hatt noe problemer i det hele tatt før i går :(

 

edit: glem 3button combo, den fungerte nå, mulig det skjedde når jeg oppgraderte mobilen min eller noe, fikk den ikke opp før...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Anbefaler å flashe inn ny kernel. Jeg har denne: http://forum.xda-dev...ad.php?t=822756

 

Da får du Clockwork recovery med lagfix, slik at du kan gå i recovery mode med 3-button combo, og velge blant 8 forskjellige lagfixes. Da har du kontroll på alt som foregår, og kan ta backup, slik at man sikrer seg mot problemer. Kernelen skal også gjøre andre tweaks slik at tlf'n blir raskere. Mange kjører kun denne kernelen uten lagfix, og er veldig fornøyd.

 

Har prøvd Voodoo og OCLF, og lagfixene som er med på denne kernelen er bedre.

 

Ps. Å flashe kernel med Odin tar 15 sec og er veeeeldig enkelt.

 

Hmm, høres lovende ut. Skal sjekke det når jeg kommer hjem! :D

Kan du skrive en liten Odin guide på den? (med nye og oppdaterte lenker til nedlasting osv)

så legger jeg inn i førstepost for alles glede

 

Jeg har ikke trengt å ta den fixen, så har aldri gjort den. Men om noen kan skrive guide på den så setter jeg den i 1. post.

 

Om du har 3button combo, så skal du ikke trenge å sende den inn, da kan du fikse den selv.

Regner med at jeg tester i dag eller noe slikt.

Når jeg skulle skrive en SMS i går, stoppet den helt opp og så dumt på meg i rundt 10 sekunder før den bestemte seg for å gjøre noe....

Har ikke hatt noe problemer i det hele tatt før i går :(

 

edit: glem 3button combo, den fungerte nå, mulig det skjedde når jeg oppgraderte mobilen min eller noe, fikk den ikke opp før...

 

Ja, jeg tror 2.2 froyo enabler 3button igjen... Kanskje samsung innså at de gjorde noe idiotisk når de fjernet den.

 

SMS problemet ditt er bare å trykke home, så tilbake inn på meldinger.

Jeg har fortsatt et litt sjeldent kamerabug på min telefon, hadde samme på 2.1

Når jeg er i kamera en liten stund, så lar den meg ikke trykke home eller power/sleep, så må trekke ut batteriet. Men kameraet fungerer fortsatt, så telefonen fryser ikke.

Skjer så sjeldent uansett, så er ikke noe jeg gidder å irritere meg over

Lenke til kommentar

Fant ut at den kan flashes igjennom clockwork recovery! Da gjør jeg det nå, på jobb 8D

Fjerner OCLF lagfix nå, so far so good.

 

EDIT:

Fungerte fint å fjerne OCLF, nå er jeg tilbake på en treeeg telefon. XD Skulle nesten lagd sammenligningsvideo, men har ikke kamera på meg nå, og jeg gidder ikke vente til jeg kommer hjem igjen for å installere ny lagfix ^^

 

 

EDIT 2:

Ser ikke ut til at clockwork recovery gir noen effekt på recovery menyen.. fortsatt 3e

semiedit: Funker ikke med clockwork fordi jeg ikke hadde/har 2e recovery kernel. Jau! da må jeg bruke telefonen uten lagfix til jeg kommer hjem klokken 6 idag.. Oh the horror :cry:

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Lenke til Odin: http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fphasercomputers.com%2Fgalaxy%2FOdin3%2520v1.3.exe&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNEfFDQ2J7ysCK1NgZPmgO4-eGxjaA

 

Oppskrift som følger:

- Start Odin

- Last inn tar-filen til kernelen på PDA-feltet

- Sjekk at re-partiotion IKKE er på

- Sett tlf i download-mode(volume down, home, on/off)

- USB-kabel fra pc til tlf

- Sjekk at det står "Added" i Odin

- Trykk start i Odin

- Den flasher og booter tlf.

 

Så er du oppe og går.

 

For å legge på tweaks og lagfix så skrur man av tlf, holder inn volume up, home, on/off for å komme inn i recoverymod. Lagfix og tweaks er under ULF-menyen.

 

Jeg kjører standard Froyo med 500HZ Speedmod-kernelen og EXT4 overkill-lagfix(med bind avskrudd i advanced) og er veldig fornøyd. Over 2000 i Quadrant

Endret av matshako
Lenke til kommentar

Lenke til Odin: http://www.google.co...NgZPmgO4-eGxjaA

 

Oppskrift som følger:

- Start Odin

- Last inn tar-filen til kernelen på PDA-feltet

- Sjekk at re-partiotion IKKE er på

- Sett tlf i download-mode(volume down, home, on/off)

- USB-kabel fra pc til tlf

- Sjekk at det står "Added" i Odin

- Trykk start i Odin

- Den flasher og booter tlf.

 

Så er du oppe og går.

 

For å legge på tweaks og lagfix så skrur man av tlf, holder inn volume up, home, on/off for å komme inn i recoverymod. Lagfix og tweaks er under ULF-menyen.

 

Jeg kjører standard Froyo med 500HZ Speedmod-kernelen og EXT4 overkill-lagfix(med bind avskrudd i advanced) og er veldig fornøyd. Over 2000 i Quadrant

 

Takk :]}

 

EDIT;

Har nå lagt in voodo lagfix.. skuffet. Folk sa bedre ytelse?

300 poeng mindre i quadrant nå enn det jeg fikk på OCLF

 

Ikke si at quadrant score ikke gjelder, for den måler YTELSE.,

 

EDIT:

Okay folkens, ikke gå rett fra ext4 til ext2 før du har fjernet lagfix helt XD

Men takket være at supermod tar backup av alt før du begir deg ut på farlige tokt, så er jeg i restore nå, så prøver jeg igjen... 8D

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...