Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at jeg rootet og lagfixet telefonen sliter jeg med litt småproblemer.

1) Når jeg slår på telefonen så kommer galaxy s merket på, men den flerfargete S'ene kommer ikke og etter en liten stund kommer jeg rett til home screen. Den vibrer også et par ganger etter den har slått seg av.

 

2) Jeg har sendt et par lange SMS som blir helt fucka. Det kommer masse @ tegn hos mottakeren. Hos meg ser det bra ut.

 

3) Plutselig slår mobilen seg av. Den er ikke helt av for jeg må holde inne powerknappen leeenge. Så holde den inne en gang til. Da rebooter den med samme problem som 1).

 

4) Bruker widget locker og plutselig når jeg skriver feks en melding så kommer den originale lockscreen på. Vet ikke om dette er mobilen, WL eller noe annet.

 

5) Samtaler har blitt brutt noen ganger men fortsatt usikker om dette er meg eller mottaker..

 

Kan dette relateres til et eller annet? :) Håper noen har en god ide ;)

 

SuperOneClick + Voodo lagfix på original Froyo 2.2 JPA.

 

Kjenner meg igjen i power on/off problemene dine. Har lagt merke til at telefonen fryser og spontant rebooter innimellom (særlig når jeg prøver å koble fra mediastreaming via bluetooth). Ellers slår jeg ikke av telefonen så veldig ofte, den står på dag og natt.

Lenke til kommentar

Om jeg rooter, er det noen som vet om jeg endre slik at om jeg trykker på homebutton så går jeg rett til alle appsene, og ikke til hjemmeskjermen?

Samsung er jo så elendig på widgets uansett at det er unødvendig å måtte gå helt ut til hjemskjermen og så tilbake til programmene igjen.

Lenke til kommentar

Kjørte OLFC på 2.1, og var meget fornøyd. Tenkte ikke på å avinstallere Lagfix før upgrade, og ting knakk spektakulært. En factory reset senere er jeg tilbake, nå med 2.2, og lurer på om OLFC funker på den siste Froyo'en. Hos meg sier den at rooting funker på 2.1 eller 2.2 med Recovery 2e kernel (tror jeg det sto)

Lenke til kommentar

Kjørte OLFC på 2.1, og var meget fornøyd. Tenkte ikke på å avinstallere Lagfix før upgrade, og ting knakk spektakulært. En factory reset senere er jeg tilbake, nå med 2.2, og lurer på om OLFC funker på den siste Froyo'en. Hos meg sier den at rooting funker på 2.1 eller 2.2 med Recovery 2e kernel (tror jeg det sto)

 

Har ikke prøvd OCLF ROOTEN men lagfixen fungerer ihvertfall på froyo 2.2.

Bare å sjekke om du har 2e kernel det, gå inn i recovery mode så tror jeg det står der

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt inn Froyo, roota telefonen, lagt inn Titanium Backup for å ta backup av litt programdata, og tenkte no å ta ein full fabrikkgjenoppretting for å få ein "rein" telefon. Er det nødvendig å unroote telefonen først, for så å roote den igjen etterpå, eller er det berre lagfix som kan / vil by på problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...