Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Calender:

 

Hvordan wiper jeg denne?

 

Trodde at factory reset ressate alt jeg, men den gang ei. Den er full av facebook events. Jippi, events som strekker seg over ett halvår. Morsomt og lese denne eventen hver dag.

 

Skulle gjerne wipa denne, før jeg nå re-syncer mot facebook, uten calender sync, bare med contact sync. Går det foresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, er verdt det ;D

Om det skulle være noe du lurte på så er det bare å spørre.

Er du på nyeste 2.2? den som kom forrige uke

 

Jepp, den er jo ganske mye bedre enn hva første 2.2 som kom ved en feiltakelse, men fremdeles er ikke telefonen i nærheten av slik den burde ha vært. Etter 6 måneder er denne 2.2 versjonen det Samsung klarer å levere :roll:

Tviler på mitt neste valg blir Samsung, men la oss holde det litt åpent :cool:

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende

Kom gjerne med forslag / guider jeg kan legge i førstepost på Thomas [AT] live.no, eller skriv som innlegg

 

GUIDE på hvordan du rooter og lagfixer din Samsung Galaxy S med nyeste Froyo JPP

 

Først laster du ned SuperOneClick v1.5.4

 

 

Så pakker du ut filen, åpner opp mappen og starter SuperOneClick.exe

Deretter går du inn på telefonen; Innstillinger > Programmer > Utvikling > Og huker av på USB-Feilsøking (ikke ha den koblet til mens du gjør det). du er nå i "USB DEBUGGING MODUS"

 

Så kobler du telefonen til pc'n med SuperOneClick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

Om du vil ha lagfix (anbefalt)

Så går du inn i Market, søker på "oclf" og tar gratisversjonen.

Åpne så opp oclf programmet du lastet ned, og velg "Install EXT2 tools" (Husker ikke helt ordrett, men det er noe i den duren + at den skal være grønn).

Etter at den er ferdig med det, trykker du tilbake knappen, så du kommer til oversikten over ting du kan installere igjen.

Velg så "One Click Lagfix 2.2" (må være grønn).

Du kommer så til et valg om hvor mye mb du vil ha på denne ext2 partisjonen..Anbefalt er mellom 800-1200mb (jeg tok 900mb). Det er veldig viktig å ikke ta fullt, for da får du problemer om du skal fjerne lagfixen = mulig brick.

La den nå ta den tiden den bruker, etter at telefonen har automatisk rebootet, så er den ferdig og du har Lagfix installert ^^,

Last ned Quadrant (søk i market) og kjør full benchmark og skriv poengene dine her.

Nå kan du nyte en SUPERSMOOTH Galaxy S! Sett en pluss på dette innlegget:cool:

Jeg tar ikke noe ansvar om du skulle klare å bricke telefonen din.

 

Selv får jeg Quadrant 1791 i Quadrant på Froyo JPP.

Fikk mye mer på 2.1 Eclair.. (2200)

 

 

Hva jør jeg når "One Click Lagfix 2.2" ikke er grønn?????

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvordan kommer dere opp og går igjen etter en software update? Det tar jo vinter, votter og år hvis man manuelt skal legge inn alle apps, instillinger, home screen osv. Prøvde Titanium backup, men det er jo mange valg der inne, og det virker som at hvis man f.eks tar backup av alle apss så tar den også med system apps som man ikke vil oppdatere....

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvordan kommer dere opp og går igjen etter en software update? Det tar jo vinter, votter og år hvis man manuelt skal legge inn alle apps, instillinger, home screen osv. Prøvde Titanium backup, men det er jo mange valg der inne, og det virker som at hvis man f.eks tar backup av alle apss så tar den også med system apps som man ikke vil oppdatere....

 

 

Bruker MyBackup Pro. Måtte lade litt pga lite batt også, så det tok vel et par timer fra jeg startet å ta backup (rooted så jeg fikk med data og marketlinker) til det hele var ferdig. Måtte legge inn widgets og et par småting på nytt, men det var helt greit. Men må huske å roote før restore fra backup. Brukte voodoo 5 pre 6, gikk fort etter factory reset.

Voodoo legger ikke inn superuser og busybox, så det må også gjøres.

Lenke til kommentar

Va mer kan jeg gjøre med telefonen når jeg BARE rooter den? med superoneclick?

 

Å en ting til, har lagt inn oclf å valgte at ext2 partisjonen skulle være 900mb. Men da ser jeg det er at bare 800 MB på internlagringa, men det er at mye på det interne SD kortet. Men går det bra vist jeg skal fjerne det igjen?

Endret av melsethk
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med at superoneclick henger på superuser.apk, så var det for meg bare å lukke programmet og installere superuser fra market.

 

Ellers soft bricka OCLF telefon min over 3 forsøk på froyo.. la inn voodoo nå, fungerer utmerket.

Endret av erlpet
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med at superoneclick henger på superuser.apk, så var det for meg bare å lukke programmet og installere superuser fra market.

 

Ellers soft bricka OCLF telefon min over 3 forsøk på froyo.. la inn voodoo nå, fungerer utmerket.

 

 

Samme her. Klikka, måtte ta hard reset og så installere voodoo. Etter det har jeg ikke vært mer fornøyd!

 

Et spm: Finnes det en app som sjekker hele systemet for feil og mangler?

Lenke til kommentar

Noen som har en guide hvordan man legger inn voodoo lagfixen?

 

 

Krever download-modus (3-button) 1. Last ned Voodoo 5 preview 6 fra http://project-voodoo.org/download 2. Last ned Odin 3 v1 fra http://samsungflash.webs.com/apps/wiki/odin-multiloader 3. Slå av telefonen og start med download-modus (VolDown+Home+On) 4. Start Odin og koble til USB. Telefonen blir registrert og en COM-port-indikator i Odin blir gul. 5. I Odin, trykk "PDA" og velg voodoo-filen. 6. Pass på at "Repartition" ikke er krysset av og trykk start. Filen lastes over til telefonen og telefonen restarter. En kvinnelig robotstemme holder deg orientert om hva voodoo gjør. 7. Når telefonen starter opp er den klar til bruk. Enjoy!

Lenke til kommentar

Noen som har en guide hvordan man legger inn voodoo lagfixen?

 

 

Krever download-modus (3-button) 1. Last ned Voodoo 5 preview 6 fra http://project-voodoo.org/download 2. Last ned Odin 3 v1 fra http://samsungflash.webs.com/apps/wiki/odin-multiloader 3. Slå av telefonen og start med download-modus (VolDown+Home+On) 4. Start Odin og koble til USB. Telefonen blir registrert og en COM-port-indikator i Odin blir gul. 5. I Odin, trykk "PDA" og velg voodoo-filen. 6. Pass på at "Repartition" ikke er krysset av og trykk start. Filen lastes over til telefonen og telefonen restarter. En kvinnelig robotstemme holder deg orientert om hva voodoo gjør. 7. Når telefonen starter opp er den klar til bruk. Enjoy!

 

 

Og denne voodoo lagfixen trenger man ikke roote telefonen med å bruke ?

Lenke til kommentar

Noen som har en guide hvordan man legger inn voodoo lagfixen?

 

 

Krever download-modus (3-button)  1. Last ned Voodoo 5 preview 6 fra http://project-voodoo.org/download 2. Last ned Odin 3 v1 fra http://samsungflash....din-multiloader 3. Slå av telefonen og start med download-modus (VolDown+Home+On) 4. Start Odin og koble til USB. Telefonen blir registrert og en COM-port-indikator i Odin blir gul. 5. I Odin, trykk "PDA" og velg voodoo-filen.  6. Pass på at "Repartition" ikke er krysset av og trykk start. Filen lastes over til telefonen og telefonen restarter. En kvinnelig robotstemme holder deg orientert om hva voodoo gjør. 7. Når telefonen starter opp er den klar til bruk. Enjoy!

 

 

Og denne voodoo lagfixen trenger man ikke roote telefonen med å bruke ?

 

 

Den rooter faktisk i samme slengen. Men hvis du trenger root til apps må du sannsynligvis installere superuser og evt busybox fra market. Siden den ikke installerer superuser skulle jeg tro den er "trygg". Så vidt jeg har forstått kan ikke skadelige programmer utnytte root uten superuser. Correct me if I'm wrong...

Endret av ckl77
Lenke til kommentar

Har fått lagt inn lagfix og root via guiden i første post. Men har fortsatt samsung recovery 3e.. Har prøvd å legge inn clockworkmod recovery via rom manager appen hans, men no go.

Står at alt gikk bra, men når jeg går i recovery igjen så står det fortsatt samsung recovery 3e.

Får ikke lagt inn noe via den. Skulle gjerne ha hatt den backlight greia.

 

Noen som har no tips?

Endret av Ododoo
Lenke til kommentar

Etter at jeg rootet og lagfixet telefonen sliter jeg med litt småproblemer.

1) Når jeg slår på telefonen så kommer galaxy s merket på, men den flerfargete S'ene kommer ikke og etter en liten stund kommer jeg rett til home screen. Den vibrer også et par ganger etter den har slått seg av.

 

2) Jeg har sendt et par lange SMS som blir helt fucka. Det kommer masse @ tegn hos mottakeren. Hos meg ser det bra ut.

 

3) Plutselig slår mobilen seg av. Den er ikke helt av for jeg må holde inne powerknappen leeenge. Så holde den inne en gang til. Da rebooter den med samme problem som 1).

 

4) Bruker widget locker og plutselig når jeg skriver feks en melding så kommer den originale lockscreen på. Vet ikke om dette er mobilen, WL eller noe annet.

 

5) Samtaler har blitt brutt noen ganger men fortsatt usikker om dette er meg eller mottaker..

 

Kan dette relateres til et eller annet? :) Håper noen har en god ide ;)

 

SuperOneClick + Voodo lagfix på original Froyo 2.2 JPA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...