Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å legge inn lagfix, må man også roote? Eller kan man bare legge in lagfix?

 

Ser ikke helt behovet for å ha root tilgang, men nytten i å få telefonen til å fungere uten lag, har større verdi for meg.

 

Synes det er ufattelig dårlig av Samsung å ikke få til telefonen uten lag, da hardware på telefonen er over alt annet pr. idag.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke fjerne root før oppgradering, den blir automatisk borte.

 

Lagfix derimot skal kunne fjernes enkelt om du bruker OCLF fra market. MEN pass på at du har mye ledig plass når du skal fjerne den, hvis ikke henger den seg opp og gir deg en ubrukelig telefon.

 

Hva legger du i mye plass? Regner med at det gjelder intern SD og ikke eksternt SD.

Lenke til kommentar

for å være sikker, så litt mer enn det du velger å bruke når du legger inn lagfix.

Bruker rundt 800-1200mb på lagfix systemet, og når du fjerner lagfix så kopieres alt over på det gamle filsystemet før det fjernes.

Mener intern sd ja

 

Hmm, skal ikke se bort ifra at jeg velger å roote og installere lagfix, telefonen irriterer meg veldig slik den er nå, med stock 2.2

Lenke til kommentar

En enkel måte å få både i "pose og sekk", både root og brukbar hastighet, uten å ty til "lagfix", er SpeedMod Froyo 341MB RAM. Ettersom dette er bare et kernel bytte, slipper man "Factory Reset". Det er også null tull med KIES og eventuell oppgradering.

 

Dette kernel bytte, og kan gjøres enkelt med Odin. Kernel legges inn som en PDA fil i Odin. Odin krever både "Download og Recovery" mode.

 

Med oppstart i "Recovery Mode" kan men velge Superuser og Root, samt foreta eventuell tweak og lagfix etter installasjon av SpeedMod.

 

Der er også mulighet for å aktivere Back Light Notification ved å installere Neldars BLN app.

 

De siste SpeedMod kernels inneholder også andre forbedringer, slik som skarphet og farge på skjermen.

 

Har kjørt med de siste versjonene, fra I, K prøver jeg med nå. :thumbup:

Lenke til kommentar

Finfin tråd, kommer til å oppdatere førstepost når nye ting skjer.

Noen som er interesserte i å skrive en Voodo guide (ved bruk av Odin) som jeg kan hive inn i førstepost?

Gjerne med screenshots, da odin skjer litt mer på pc

 

Man må bruke odin for å legge inn voodo lag fix?

Jeg kjører oclf per nå i 2.2, via den formelen på førstesiden som gir root, men en på jobb som mente jeg hadde mer igjen for voodo, så lurte litt på å prøve å bytte.

Lenke til kommentar

En enkel måte å få både i "pose og sekk", både root og brukbar hastighet, uten å ty til "lagfix", er SpeedMod Froyo 341MB RAM. Ettersom dette er bare et kernel bytte, slipper man "Factory Reset". Det er også null tull med KIES og eventuell oppgradering.

 

Dette kernel bytte, og kan gjøres enkelt med Odin. Kernel legges inn som en PDA fil i Odin. Odin krever både "Download og Recovery" mode.

 

Med oppstart i "Recovery Mode" kan men velge Superuser og Root, samt foreta eventuell tweak og lagfix etter installasjon av SpeedMod.

 

Der er også mulighet for å aktivere Back Light Notification ved å installere Neldars BLN app.

 

De siste SpeedMod kernels inneholder også andre forbedringer, slik som skarphet og farge på skjermen.

 

Har kjørt med de siste versjonene, fra I, K prøver jeg med nå. :thumbup:

 

OM man ikke har problemer med KIES, så høres superoneclick og oclf ut som et enklere valg..

Men nå har jo flesteparten problemer med KIES.

 

Kan du forklare hva BLN er?

 

Jeg er mer kritisk til å bytte ut hele kernelen enn å beholde den orginale og heller installere lagfix of root igjennom den.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Da har jeg fått installert Doc Froyo XWJPO v7.6.2 ROM'en. Helt sinnsykt raskt, er som en helt ny telefon. Alt er instant, trenger ikke appkillers engang. :D

 

Man kan installere den oppå hvilken som firmware - eneste kravet er at du har 2e recovery (hvis du har installert en Froyo firmware så må du altså roote telefonen, de fleste root løsninger har 2e recovery inkludert).

 

Jeg fikk også installert JPA swype (norsk swype) på firmwaren. Bruker engelsk som telefonspråk - antar at man må velge JPA ROM versjonen dersom man ønsker seg norske menyer osv.

 

Instruksjonene på engelsk på første side er enkle å følge.

Endret av SvennP
Lenke til kommentar

 

Så kobler du telefonen til pc'n med SuperOneClick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

 

 

Killing ADB Server...

 

OK

 

Starting ADB Server...

* daemon not running. starting it now on port 5037 *

* daemon started successfully *

 

OK

 

Waiting for device...

 

OK

 

Pushing rageagainstthecage...

105 KB/s (5392 bytes in 0.050s)

 

OK

 

chmod rageagainstthecage...

 

OK

 

Running rageagainstthecage...

 

stått slik i 20 minutt nå, hvor mye tålmodighet er det snakk om?

 

er det ikke enklere og bare laste ned one click lag fix, og roote i det programmet?

Lenke til kommentar

Hmm, leste noe om det i tråden til utvikleren:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

 

Du får lete selv, da jeg ikke vet noe om DEN stoppen, men heller "installing superuser.apk".

 

Men jo for all del, om oclf rooten fungerer. har ikke testet den

 

takk for det, prøvde dette:

 

If you're having issues with "wait for device" or if RATC is looping, try this

Unplug your USB Cable

Go to Settings > Applications > Development

Uncheck USB Debugging

Plug in your USB Cable

Unplug your USB Cable

Check USB Debugging

Plug in your USB Cable

 

og nå står den på "Installing Superuser.apk..."

Lenke til kommentar

..............

OM man ikke har problemer med KIES, så høres superoneclick og oclf ut som et enklere valg..

Men nå har jo flesteparten problemer med KIES.

 

Kan du forklare hva BLN er?

 

Jeg er mer kritisk til å bytte ut hele kernelen enn å beholde den orginale og heller installere lagfix of root igjennom den.

 

BLN er Back Light Notification - Bruker LED lyset i "Back knappen" til å indikere meldinger o.l.

 

Med Odin bruker man ikke KIES i det heletatt.

Lenke til kommentar

Hmm, leste noe om det i tråden til utvikleren:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=803682

 

Du får lete selv, da jeg ikke vet noe om DEN stoppen, men heller "installing superuser.apk".

 

Men jo for all del, om oclf rooten fungerer. har ikke testet den

 

takk for det, prøvde dette:

 

If you're having issues with "wait for device" or if RATC is looping, try this

Unplug your USB Cable

Go to Settings > Applications > Development

Uncheck USB Debugging

Plug in your USB Cable

Unplug your USB Cable

Check USB Debugging

Plug in your USB Cable

 

og nå står den på "Installing Superuser.apk..."

 

Jeppp, stopper der de fleste tilfeller jeg har lest her, men sjekk på programmer på telefonen og se om du har superuser installert, om ja så bare lukk programmet på pc'n, og voila du har root^^

Lenke til kommentar

If you're having issues with "wait for device" or if RATC is looping, try this

Unplug your USB Cable

Go to Settings > Applications > Development

Uncheck USB Debugging

Plug in your USB Cable

Unplug your USB Cable

Check USB Debugging

Plug in your USB Cable

og nå står den på "Installing Superuser.apk..."

 

Min var lik, men så lastet jeg ned SuperOneClickv1.5.5 istedenfor SuperOneClickv1.5.4, og da gikk alt som smurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...