Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stiller meg skeptisk til hvor lurt det er å ta root-tips fra en som bricka telefonen sin. Bare en tanke ;)

 

Jaha?

Lærer av sine feil er det noe som heter.

 

Og root har ikke sammenheng med hvorfor jeg bricket.

Telefonen bricket fordi jeg ikke hadde nok ledig plass for å kopiere over alt tilbake når jeg skulle fjerne lagfix, da hang den seg midt i, og gjorde filsystemet ubrukelig.

Så det er ikke sånn at jeg ikke vet hva jeg gjorde feil

Lenke til kommentar

Jeg har siklet over Doc Froyo 7.6 i ganske lang tid nå. Hører at JPO har mindre lag enn JPA som er den versjonen vi i Norge kan laste ned fra Kies. Er også muligheter for norsk Swype i JPO med clockworkmod.

 

Noen som har noen erfaringer med denne rommen og norsk swype? Antar at jeg kan beholde root (så lenge jeg passer på å reformatere for å fjerne oclf) før jeg flasher til Rom'en?

Lenke til kommentar

Jeg har siklet over Doc Froyo 7.6 i ganske lang tid nå. Hører at JPO har mindre lag enn JPA som er den versjonen vi i Norge kan laste ned fra Kies. Er også muligheter for norsk Swype i JPO med clockworkmod.

 

Noen som har noen erfaringer med denne rommen og norsk swype? Antar at jeg kan beholde root (så lenge jeg passer på å reformatere for å fjerne oclf) før jeg flasher til Rom'en?

 

Jeg hadde JPA 7.5 , testet den ikke så veldig lenge pga oppgraderte til kies versjonen når den kom. Veldig kjapp, men ville vært litt forsiktig med de lagfixene du kan gjøre med clockwork, for når jeg skulle disable lagfix så klarte ikke tlf å starte igjen etterpå, har download mode så fikk flashet ny firmware og installert nyeste via kies.

 

Ja du slipper å fjerne root før du flasher til ny Rom bare sørge for å få fjernet lagfix.

Som jeg sa hadde jeg jpa så har ingen info om hvordan norsk swype er i jpo. Men hvorfor skulle jpo være bedre en jpa? skal jo ikke være noen forskjeller bortsett fra languages og swype?

Lenke til kommentar

Jeg har siklet over Doc Froyo 7.6 i ganske lang tid nå. Hører at JPO har mindre lag enn JPA som er den versjonen vi i Norge kan laste ned fra Kies. Er også muligheter for norsk Swype i JPO med clockworkmod.

 

Noen som har noen erfaringer med denne rommen og norsk swype? Antar at jeg kan beholde root (så lenge jeg passer på å reformatere for å fjerne oclf) før jeg flasher til Rom'en?

 

. Men hvorfor skulle jpo være bedre en jpa? skal jo ikke være noen forskjeller bortsett fra languages og swype?

Mange som har merket ytelsesforskjeller. Hører at appmenyen ikke har noen av laggproblemene som JPA kan ha.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824088

Lenke til kommentar

OCLF i market funket fint. Fikk 1791 i Quadrant på Froyo JPP.

Fikk mye mer på 2.1 Eclair.. (2200)

GUIDE på hvordan du rooter og lagfixer din Samsung Galaxy S med nyeste Froyo JPP

 

Først laster du ned SuperOneClick v1.5.4

 

 

Så pakker du ut filen, åpner opp mappen og starter SuperOneClick.exe

Deretter går du inn på telefonen; Innstillinger > Programmer > Utvikling > Og huker av på USB-Feilsøking (ikke ha den koblet til mens du gjør det). du er nå i "USB DEBUGGING MODUS"

 

Så kobler du telefonen til pc'n med SuperOneClick programmet, og trykker "Root" knappen.

Hele prosessen tar litt tid, så ha tålmodighet.

Om den står veldig lenge på "Installing superuser.apk", så gå på telefonen, trykk "programmer" og sjekk om Superuser er installert. Om den er det, kan du lukke SuperOneClick programmet, og Voilà, du har nå Rootet din Galaxy S med Froyo 2.2 JPP.

 

Om du vil ha lagfix (anbefalt)

Så går du inn i Market, søker på "oclf" og tar gratisversjonen.

Åpne så opp oclf programmet du lastet ned, og velg "Install EXT2 tools" (Husker ikke helt ordrett, men det er noe i den duren + at den skal være grønn).

Etter at den er ferdig med det, trykker du tilbake knappen, så du kommer til oversikten over ting du kan installere igjen.

Velg så "One Click Lagfix 2.2" (må være grønn).

Du kommer så til et valg om hvor mye mb du vil ha på denne ext2 partisjonen..Anbefalt er mellom 800-1200mb (jeg tok 900mb). Det er veldig viktig å ikke ta fullt, for da får du problemer om du skal fjerne lagfixen = mulig brick.

La den nå ta den tiden den bruker, etter at telefonen har automatisk rebootet, så er den ferdig og du har Lagfix installert ^^,

Last ned Quadrant (søk i market) og kjør full benchmark og skriv poengene dine her.

Nå kan du nyte en SUPERSMOOTH Galaxy S! Sett en pluss på dette innlegget:cool:

Jeg tar ikke noe ansvar om du skulle klare å bricke telefonen din.

HAr nå rootet med superoneclick, og lagfix som beskrevet her. Fungerete perfekt har nå 1831 når jeg kjører Quadrant..Takker og bukker

 

Oppdaget nå at den ikke syker mot gmail, google crome to phone, eller kalender...hva kan gjøres?

Endret av tobb1s
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å velge mobil.

Jeg har en stund tenkt at jeg skal ha DHD, men jeg er blitt usikker etter å ha hørt diverse erfaringer blant brukere.

Det som er mest urovekkende er batterilevetiden, at coveret som dekker der minnekort og USB skal sitte, er av dårlig kvalitet og det det er en liten "glippe" nederst.

Har skjønt at videoer filmet med DHD hakker og at den bruker lang tid på å fokusere.

Er dette noe som kan fikses med en firmware-oppdatering?

 

Jeg eier nå en Samsung I8910 Omnia HD, som skal selges på torsdag. Jeg har ikke vært fornøyd med Symbian-operativsystemet, og tror ikke jeg skal gå så veldig inn inn på det nå Blant annet har det vært at Samsung har vært elendig med oppdateringer. Jeg er redd at dette skal bli noe av de samme problemene hvis jeg kjøper en SGS nå. Skjermen på denne er jo helt vindunderlig, og det er nesten så jeg vil ha den bare pga. den, men det må nok litt mer til. Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer med SGS?

Kies programvaren er ikke 100%, jeg for min del har hatt 0 problemer med å koble til kies og oppgradere firmware gjennom der den siste mnd, men ser enda at noen har litt problemer.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg velge :-)

 

Mvh

Stian

 

Vansklig å gi et 100% tips om hvilken av disse 2 som er best uten å ha hatt begge i lengre tid.

Nå med froyo 2.2 JPA + voodoo lagfix har jeg ikke mange problemer med sgs.

Kan nevne de negative tingene jeg vet nå me sgs så må det være:

GPS ikke helt så god så den kunne/burde vært

Vis du vil ha helt lagfri tlf trenger du en lagfix (Ganske lett å fikse)

Samsung har vært litt trege med å få ut oppdateringer, men det er de ikke alene om og tlf blir bedre for hver oppdatering.

 

Har ikke lest så veldig mye om desire hd, men for min del kunne jeg gjerne ønsket meg 4,3" skjerm, men leste i denne tråden for et par dager siden en som synes hd skjermen var MYE dårlige enn sgs og for min del vet jeg ikke om jeg hadde valgt desire hd nå om jeg kunne valgt å bytte. Måtte nesten sitt de opp mot hverandre.

 

Tror begge tlf er et godt valg. jeg selv gikk fra iphone 3gs og har testet iphone 4 og ville ikke byttet til iOS igjen selv om jeg hadde fått betalt for det :p

Endret av Exision
Lenke til kommentar

Hei. Vurdere å roote telefonen min å legge inn lagfix. Har lagt inn nyeste froya gjennom kies. Men spørsmålet mitt er: Hva jør jeg vist det kommer en ny oppdatering gjennom kies å jeg har rootet telefonen og lagt inn lagfix? Fjerner lagfix og unrooter telefonen sikkert. Men hvordan gjør jeg det???

Lenke til kommentar

Hei. Vurdere å roote telefonen min å legge inn lagfix. Har lagt inn nyeste froya gjennom kies. Men spørsmålet mitt er: Hva jør jeg vist det kommer en ny oppdatering gjennom kies å jeg har rootet telefonen og lagt inn lagfix? Fjerner lagfix og unrooter telefonen sikkert. Men hvordan gjør jeg det???

Om du gidde og bla 1 eller 2 sider tilbake for du svar.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å velge mobil.

Jeg har en stund tenkt at jeg skal ha DHD, men jeg er blitt usikker etter å ha hørt diverse erfaringer blant brukere.

Det som er mest urovekkende er batterilevetiden, at coveret som dekker der minnekort og USB skal sitte, er av dårlig kvalitet og det det er en liten "glippe" nederst.

Har skjønt at videoer filmet med DHD hakker og at den bruker lang tid på å fokusere.

Er dette noe som kan fikses med en firmware-oppdatering?

 

Jeg eier nå en Samsung I8910 Omnia HD, som skal selges på torsdag. Jeg har ikke vært fornøyd med Symbian-operativsystemet, og tror ikke jeg skal gå så veldig inn inn på det nå Blant annet har det vært at Samsung har vært elendig med oppdateringer. Jeg er redd at dette skal bli noe av de samme problemene hvis jeg kjøper en SGS nå. Skjermen på denne er jo helt vindunderlig, og det er nesten så jeg vil ha den bare pga. den, men det må nok litt mer til. Er det noen der ute som har gode/dårlige erfaringer med SGS?

Kies programvaren er ikke 100%, jeg for min del har hatt 0 problemer med å koble til kies og oppgradere firmware gjennom der den siste mnd, men ser enda at noen har litt problemer.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen der ute kan hjelpe meg velge :-)

 

Mvh

Stian

 

Vansklig å gi et 100% tips om hvilken av disse 2 som er best uten å ha hatt begge i lengre tid.

Nå med froyo 2.2 JPA + voodoo lagfix har jeg ikke mange problemer med sgs.

Kan nevne de negative tingene jeg vet nå me sgs så må det være:

GPS ikke helt så god så den kunne/burde vært

Vis du vil ha helt lagfri tlf trenger du en lagfix (Ganske lett å fikse)

Samsung har vært litt trege med å få ut oppdateringer, men det er de ikke alene om og tlf blir bedre for hver oppdatering.

 

Har ikke lest så veldig mye om desire hd, men for min del kunne jeg gjerne ønsket meg 4,3" skjerm, men leste i denne tråden for et par dager siden en som synes hd skjermen var MYE dårlige enn sgs og for min del vet jeg ikke om jeg hadde valgt desire hd nå om jeg kunne valgt å bytte. Måtte nesten sitt de opp mot hverandre.

 

Tror begge tlf er et godt valg. jeg selv gikk fra iphone 3gs og har testet iphone 4 og ville ikke byttet til iOS igjen selv om jeg hadde fått betalt for det :p

 

Tusen takk for raskt svar :-)

Skal bli deilig å få solgt I8910-en på torsdag og endelig få bestilt ny telefon.

Når jeg skal velge ny telefon tar oppsluker det hele livet mitt frem til jeg har fått den og testet den i noen dager/uker :p

Men går det an å garantere at man blir kvitt denne lagen med enten lagfix eller Froyo 2.2?

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar

Er det nødvendig med lagfix enda? Jeg kan fatte at man hadde behov for det før 2.2 updaten.

Etter 2.2 update og en fabrikkdata nullstilling er min telefon faktisk blitt på desire nivå. Med lagfiks, hvor mye raskere blir den?

Eneste jeg kan klage over nå er at gps'en er litt unøyaktig. Går alltid litt på siden av veien. Og kompasset pila i googlemaps oppdateres veldig seint.

Lenke til kommentar

Skal legge inn nyeste Froyo etter å ha hatt den som ble fjernet for noen uker siden den siste tiden. Har fra før "[CF-Root v1.2] JPH JPK JP6 JPM JPA JPO - superuser+busybox+2e" root og OCLF.

 

Det holder vel å fjerne lagfix? CFRoot vil fortsatt være der etter oppdatering til nyeste Froyo eller må jeg fjerne den også før jeg kjører igang?

 

Internal sd card viser ca 4gb free space mens Internal phone storage viser 722mb.

Nå vet jeg at f.eks Møllers fikk problemer med å fjerne lagfix da han ikke hadd nok plass ledig. Gjelder dette "internal phone storage" eller Internal sd card?

Lenke til kommentar

Hvor høy quadrant score får man ved rooting? Jeg får 882 urootet og ser at det er bedre enn Desire, noe som jeg er fornøyd med XD.

 

Noen som har reagert på at kamertesten amobil.no tok for en stund siden på at Galaxy er på delt 2. plass med X10i? For meg er Galaxy S kamera ikke det beste jeg har sett og jeg synes dette er det svakeste punktet med denne mobilen. Min bror har en X10i. Til sammenligning er fargene på innendørsbilder bli av og til helt tragiske på Galaxy S.

 

ROOT gir deg ikke høyere quadrant score..

Alt root gjør er å gi deg rettigheter til å gjøre hva du vil med telefonen, derav navnet "superuser".

 

Galaxy S ligger EGENTLIG LANGT over alle andre telefonene i quadrant testen, om man får inn lagfix så telefonen klarer å bruke den hardwaren den har.

Skal sies at quadrant scoren ble mye høyere i 2.1 enn i 2.2, men jeg merker ikke noe spesiell ytelsesforskjell mellom 1800 ish og 2200, så det duger for meg ;D

Lenke til kommentar

Kan noen kort og enkelt fortelle hva dette root og lagfix greiene er

 

Vil også nevne at batteri levetiden på min galaxy S er blitt helt fantastisk etter oppdatering til froyo! Herlig

 

Lagfix = Skifter deler av sd kortet til et annet filsystem, vanligst ext2 eller ext4 og nå også jfs som gjør tlf mye raskere.

 

Root = åpner tlf slik at du kan fikle med alt du vil på tlf så å si.

En vanlig grunn for å roote kan være for å ta backup av hele tlf (apps, instillinger osv)

Eller at du vil forandre noe på tlf ved å installere et nytt batteri ikon å sånn.

Lenke til kommentar

ROOT

Gir deg på en måte "administrative rettigheter", du kan gjøre hva du vil uten noen digitale sperrer.

 

LAGFIX

Installerer et virtuelt område innenfor filsystemet til samsung, i formatet EXT2 eller EXT4.

vet ikke HVORFOR RFS systemet til samsung er dårlig men kan ihvertfall summe opp med at lagfix fjerner all treghet/småhakking og frysing og gir en generelt bedre ytelse på telefonen.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

ROOT

Gir deg på en måte "administrative rettigheter", du kan gjøre hva du vil uten noen digitale sperrer.

 

LAGFIX

Installerer et virtuelt område innenfor filsystemet til samsung, i formatet EXT2 eller EXT4.

vet ikke HVORFOR RFS systemet til samsung er dårlig men kan ihvertfall summe opp med at lagfix fjerner all treghet/småhakking og frysing og gir en generelt bedre ytelse på telefonen.

 

 

Okay, takk ! tror du det er være nødvendig for meg å bruke lagfix? Bruker telefonen til å ringe, sende meldinger, spille, kamera, kun helt vanlige ting.

Skal sies at jeg opplever at telefonen henger seg innimellom, dvs at skjermen blir svart dersom jeg bruker tilbake knappen ofte.

 

Og, dersom jeg velger å bruke dette lagfix, er det er risiko? Kan telefonen bli ødelagt?

Lenke til kommentar

Min telefon har egentlig fungert helt fint fra dag 1 trudde eg, også med siste Froyo innstalert fra Kies. Eneste issue var at den var litt laggy i exchange-klienten.

 

Rootet med SuperOneClick 1.5.5 (1.5.4 nevnt tidligere i tråden hang) og la inn OCLF, og nå går ting veeeldig mye kjappere :) :)

 

Fikk 1950 i Quadrant nå!

Lenke til kommentar

ROOT

Gir deg på en måte "administrative rettigheter", du kan gjøre hva du vil uten noen digitale sperrer.

 

LAGFIX

Installerer et virtuelt område innenfor filsystemet til samsung, i formatet EXT2 eller EXT4.

vet ikke HVORFOR RFS systemet til samsung er dårlig men kan ihvertfall summe opp med at lagfix fjerner all treghet/småhakking og frysing og gir en generelt bedre ytelse på telefonen.

 

 

Okay, takk ! tror du det er være nødvendig for meg å bruke lagfix? Bruker telefonen til å ringe, sende meldinger, spille, kamera, kun helt vanlige ting.

Skal sies at jeg opplever at telefonen henger seg innimellom, dvs at skjermen blir svart dersom jeg bruker tilbake knappen ofte.

 

Og, dersom jeg velger å bruke dette lagfix, er det er risiko? Kan telefonen bli ødelagt?

 

Det ER en risiko, men skal endel til for å være så uheldig vil jeg tro. Du mister garanti ved rooting og lagfix, men du "får igjen garanti" (I hermetegn) enkelt ved å fjerne disse.

 

Vil ikke si det er nødvendig for deg, men gir deg en myyyye bedre opplevelse av telefonen. Til å ha betalt så mye for en telefon så syns jeg at prisen skal reflekteres i ytelsen, noe den ikke gjør rett ut av boksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...