Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

jeg har darky's v7 rom og vil ha swype på norsk.. Det står at det skal følge med norsk men det gjør det ikke. Så jeg lastet ned swype.jpa fra docs rom som følger med norsk :) Men hvordan innstallerer jeg swype.jpa file? hvis jeg pakker ut filen ligger det 2 mapper der: META-INF og system..

 

Noen som kan forklare ? :)

 

NVM klarte det :)

Endret av flw95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om Darkys har norsk språk? Har prøvd å finne det ut ved å søke her og der, men har mislyktes. Er det også sånn å forstå at alle Docs ROMS har norsk språk?

 

JPA er (så vidt jeg kan huske) siste froyo med norsk språk. Darkys og Docs kokkerier fra den versjonen har da følgelig norsk språk.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om Darkys har norsk språk? Har prøvd å finne det ut ved å søke her og der, men har mislyktes. Er det også sånn å forstå at alle Docs ROMS har norsk språk?

 

JPA er (så vidt jeg kan huske) siste froyo med norsk språk. Darkys og Docs kokkerier fra den versjonen har da følgelig norsk språk.

 

darky's siste rom, v7 er basert på JPY, finner ikke at norsk menyspråk er støttet. Finsk, dansk og svensk er det riktig nok, så litt rart det. Jeg bruker bare engelsk språk uansett. Det er allikevel norsk swype støtte. Jeg bruker swiftkey tastaturet og det støtter norsk, så ingen problemer der for min del. Swiftkey er forresten helt suverent for de som ikke har prøvd det, foretrekker det fremfor swype som var min desiderte favoritt før.

Lenke til kommentar

 

darky's siste rom, v7 er basert på JPY, finner ikke at norsk menyspråk er støttet. Finsk, dansk og svensk er det riktig nok, så litt rart det.

 

JPY er en EU firmware. Støtter omtrent alt utenom norsk. Norsk er kun inkludert i XEE utgavene, som er beregnet for Skandinavia.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ingen som vet?

 

er en liste over alle stock roms som er sluppet av samsung her

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846913

 

Jeg er ganske fersk når det kommer til flashing og fiksing, så har ikke klart å finne hvilke roms som faktisk støtter norsk. Mener å huske at JPA støtter det. Hvis det kun er for å skrive meldinger at norsk er viktig for deg anbefaler jeg å bruke en av 2.2.1 ROMene, feks JPY. Mener å huske at den har norsk Swype. Ble mye "mener å huske" det her :p sorry at jeg ikke kan være mer spesifik, ikke så greit å huske alle disse tingene!

Lenke til kommentar

Ingen som vet?

 

er en liste over alle stock roms som er sluppet av samsung her

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846913

 

Jeg er ganske fersk når det kommer til flashing og fiksing, så har ikke klart å finne hvilke roms som faktisk støtter norsk. Mener å huske at JPA støtter det. Hvis det kun er for å skrive meldinger at norsk er viktig for deg anbefaler jeg å bruke en av 2.2.1 ROMene, feks JPY. Mener å huske at den har norsk Swype. Ble mye "mener å huske" det her :p sorry at jeg ikke kan være mer spesifik, ikke så greit å huske alle disse tingene!

 

Takk for svar. Det er nesten håpløst å finne frem i denne jungelen.

 

Jeg har nå brukt guiden til Ponsen:

 

http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s

 

Har installert I9000XWJM2 ved å følge guiden hans. Dette har gått fint.

 

Når jeg laster ned "FIRMWARE PAKKE" fra guiden hans og åpner denne, får jeg tre filer: CODE, CSC og MODEM. Disse er greie, og han forklarer hvor de skal plasseres i Odin.

 

Når jeg så laster ned XXJP2 fra en av de andre firmwarene og pakker den ut, får jeg filene CSC, MODEM og PHONE. Her skjønner jeg ikke hvor jeg skal plassere "PHONE" i Odin?

 

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig Froyo inn på telefonen etter å ha prøvd 3 ganger, men det er jo søren ikke norsk språk på denne versjonen heller.

 

Jeg har sett på XDA og diverse, men jeg finner ikke ut hvilken av Froyo-versjonene jeg skal velge.

 

Er det ingen som kan gi meg en lenke til en spesifikk Froyo som har norsk språk?

Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg denne telefonen og nå vil jeg TouchWiz'en til livs ved å flashe til Darkys Rom.

Med det kommer et par spørsmål:

Hva er forskjellen på JPX, JPY, JPM osv?

Vil jeg "få tilbake" garanti om jeg ikke liker Darkys og ønsker oiginal, eller er en root permanent? Vil sjappa merke det?

 

Jeg har allerede rotet meg litt bort i hva jeg trenger for å flashe, på darkys sin xda side står det om "ClockWorkMod Recovery" og ikke noe om Odin.

 

Hvilken metode er gunstigst, evt lettetst?

Jeg kommer til å wipe telefonen hver gang jeg flasher for å få rent system.

 

Lurer på en del andre ting og men de kan jeg sikkert lese meg til om jeg får svar på "grunnlaget" jeg spør om her:D

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg denne telefonen og nå vil jeg TouchWiz'en til livs ved å flashe til Darkys Rom.

Med det kommer et par spørsmål:

Hva er forskjellen på JPX, JPY, JPM osv?

Vil jeg "få tilbake" garanti om jeg ikke liker Darkys og ønsker oiginal, eller er en root permanent? Vil sjappa merke det?

 

Jeg har allerede rotet meg litt bort i hva jeg trenger for å flashe, på darkys sin xda side står det om "ClockWorkMod Recovery" og ikke noe om Odin.

 

Hvilken metode er gunstigst, evt lettetst?

Jeg kommer til å wipe telefonen hver gang jeg flasher for å få rent system.

 

Lurer på en del andre ting og men de kan jeg sikkert lese meg til om jeg får svar på "grunnlaget" jeg spør om her:D

På forhånd takk

 

Alt du spør om skal være forklart i Darkys tråd. JPY er nyeste froyo, og også den jeg bruker. Forskjellen varierer litt fra person til person på disse siste firmwarene, men det som skiller mest mellom jpx og jpy for min del er batteribruk.

 

 

Darkys rom skal installeres gjennom CWM og ikke Odin, så den bør være grei.

 

Jeg regner med at du har 3-button recovery siden du begir deg ut på dette.

 

 

Lenke til kommentar

 

Uff a meg. Det funket dårlig med den firmwaren. Når jeg slår den på kommer den til den animerte S-en og så står den bare og vibrerer :(

Flash på nytt, evt med pit 512 og repartition.

 

Det er virkelig håpløst.

Har prøvd å flashe med 512-pit, 513-pit, uten pit og med og uten repartisjon.

Jeg tror det må være noe feil med firmwaren.

 

I9000XXJPP

FROYO.XWJPA

 

Er det bare denne som har norsk språk? Tusen takk for all hjelpen jeg har fått her, forresten. Setter utrolig stor pris på det :-)

 

Edit: Jeg greide det!!! Ved å bruke denne guiden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628&highlight=kies+registry+patcher

 

JIPPI!!! :D :D :D :D :D

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...