Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjører JPU med en annen CSC enn den som følger med? Får det ikke til  :ermm:

 

Har ikke forsket noe videre på det, siden jeg klarer meg med engelsk locale og norsk swype. 

 

 

Det jeg har sett er en liste over kompatible csc: XEU, XEO, KOR, DBT, CPW.

 

Norsk ligger vel i XEE så da er det kanskje ikke mulig.

 

Graver du litt på XDA så blir du nok klokere.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt et par generasjoner av Darkys rom, deriblandt 5.1.

 

Darky kjører en veldig gjennomført stil, med theme og masse features. Problemet for meg er at det blir litt for mye av det gode.

 

Rommen hans er rask, det skal han ha for, men jeg har opplevd den som strømkrevende. Nå har jo jeg forsåvidt opplevd alle roms som strømkrevende i det siste, så det argumentet gjelder kanskje ikke?

 

Sist, så har jeg ikke helt sansen for mannen bak, synes han blir litt vel arrogant til tider. Det er kanskje ikke så relevant for alle.

 

For dem som ønsker en alt-i-ett løsning, (som likevel krever litt tweaking) så er Darkys helt klart et alternativ.

 

 

Lenke til kommentar

Darkys 5.4 er griserask, men du må ha en annen kernel ellers så fungerer den ikke særlig bra. Advanced Voodoo 5 Final v1.1 feks. Jeg har versjonen med litt overklokk og har 1700 quadrant og tlf føles vannvittig rask.

 

Når du sier at man trenger en annen kernel, mener du da en annen måte å roote telefonen? Beklager noob-faktoren.

Lenke til kommentar

Jeg er helt forferdelig dårlig på dette her. Jeg har veldig lyst til å lagfixe Galaxy S'en min, men jeg aner ikke hvordan man gjør det.

 

Har lest rundt på guider,her på forumet osv. men finner ingen guider som jeg forstår :p

 

Er det noen som kan forklare meg enkelt, steg for steg hvordan jeg legger på voodoo lagfix?

Lenke til kommentar

Steg for steg ligger i førstepost om du hadde giddet å sjekket :]

Ja, har sjekket, forstår meg som sagt ikke på det :p

 

 

 

En annen ting er at jeg ikke vil roote den. Har lest litt her; http://project-voodoo.org/installation

 

Men skjønner ikke helt hva jeg må gjøre og hvilken av filene på ''download'' det er jeg trenger.

 

Dette høres sikkert frekt ut, men hvis du ikke skjønner den veiledningen som står på Project Voodoo så bør du ikke installere voodoo i det hele tatt. I hvertfall ikke hvis du har Froyo og må bruke Odin.

 

 

Grunnen til at jeg skriver dette er at dersom du ikke klarer å lese deg til hvordan du kjører en enkelt fil fra recovery på egenhånd så er du sjanseløs til å fikse telefonen din hvis noe går feil.

 

Det kan være at noen andre skriver en detaljert guide for deg, men jeg gidder ikke ta ansvaret for at du kanskje ødelegger telefonen din.

 

 

Lenke til kommentar

Okay, ærlig nok svar det. Så jeg må bruke Odin for å bruke voodoo med froyo?

Du må bruke Odin, for enten å flashe inn 2e recovery eller for å flashe Voodookernel direkte. Når du bruker Odin så kan du bricke telefonen din hvis du gjør feil. 

 

Prossessen er veldig enkel, og hvis du vet hva du gjør så går det ikke feil. 

 

 

Stikkordet her, er å vite hva man gjør.

 

Hvis du går på forumet XDA så ligger det gode guider der for å bruke Odin, og hva du bør være obs på.

 

Hvis du kan nyttiggjøre deg det som står der og skjønner prossessen så klarer du det på egenhånd. Hvis ikke, så er risikoen såpass stor at jeg synes du skal stå over.

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...