Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker docrom BUJP8 v9.0.1.

 

Litt rar bug at apps forsvinner fra tlf da :S

 

Brukte den selv i et par uker, uten noe som helst problem. Den var rask og stabil, og en anelse tørst på strøm.

 

 

Når jeg skal legge inn ny firmware, eller den samme på nytt, så kjører jeg full backup i Titanium og gjenopretter apps + data etter installasjon, og så gjenopretter jeg en del relevante systemdata.

 

Det bruker å gi meg en stabil plattform med alt jeg pleier å bruke, med kun noen få minutters innsats.

 

Hvis du ikke vil gjøre BUJP8 om igjen så flasher du jm2 via Odin og bruker Kies til å oppgradere til offisiell Froyo. Bruk Titanium, så får du med deg Angry Birds progresjonen din også ;)

Lenke til kommentar

Hvilken rom er det du bruker nå?

 

Er det mulig å ha stock rom og flashe en overklokket kernel?

 

 

Og en annen ting. Leser at veldig mange får sine galaxyer bricket. Er det et veldig sjansespill vi driver med?

 

Jeg kjører Docs XXJPU 2.0 nå. Den er lynkjapp uten lagfix. Den er også litt buggete og mangler mye kernelfeatures i forhold til forrige generasjon, men jeg liker den lell.

 

 

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal gå å flashe en overklokket kernel på stcok rom. Bare finn en som er basert på samme kernel som din rom.

 

Veldig mange softbricker sin SGS. Det er uproblematisk, så lenge man har 3 button recovery. Mangler du det er du ute å kjøre. Det er derfor jeg har gjort et stort poeng ut av at folk må lese før de begynner å modde telefonene sine.

 

Har du 3 button recovery så kommer du deg ut av det meste du kan rote deg opp i, vha f.eks. Odin.

 

Det er derimot veldig få som virkelig klarer å bricke sin SGS. Det er stort sett bare ved å bruke Odin i fylla at man kan få det til. CWR flashing, som er det de fleste gjør nå for tiden, er relativt trygt i forhold til å ta livet av telefonen.

 

 

 

 

EDIT: Möllers Tran er mitt sannhetsvitne hva gjelder bricking av SGS :D

 

 

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

veldig mange?

Har sett 2-3stk, meg inkludert.. Men det var bare fordi jeg ikke gjorde det som var nødvendig før jeg "begikk meg ut på noe risky".

 

Er ikke noe sjangsespill om du gjør alt riktig imo.

Jeg har stock rom og speedmod kernel, så det fungerer fint ja.

Bruker 256 eller 500hz kernelen?

Lenke til kommentar

Hvilken rom er det du bruker nå?

 

Er det mulig å ha stock rom og flashe en overklokket kernel?

 

 

Og en annen ting. Leser at veldig mange får sine galaxyer bricket. Er det et veldig sjansespill vi driver med?

 

Jeg kjører Docs XXJPU 2.0 nå. Den er lynkjapp uten lagfix. Den er også litt buggete og mangler mye kernelfeatures i forhold til forrige generasjon, men jeg liker den lell.

 

 

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal gå å flashe en overklokket kernel på stcok rom. Bare finn en som er basert på samme kernel som din rom.

 

Veldig mange softbricker sin SGS. Det er uproblematisk, så lenge man har 3 button recovery. Mangler du det er du ute å kjøre. Det er derfor jeg har gjort et stort poeng ut av at folk må lese før de begynner å modde telefonene sine.

 

Har du 3 button recovery så kommer du deg ut av det meste du kan rote deg opp i, vha f.eks. Odin.

 

Det er derimot veldig få som virkelig klarer å bricke sin SGS. Det er stort sett bare ved å bruke Odin i fylla at man kan få det til. CWR flashing, som er det de fleste gjør nå for tiden, er relativt trygt i forhold til å ta livet av telefonen.

 

 

 

 

EDIT: Möllers Tran er mitt sannhetsvitne hva gjelder bricking av SGS :D

Nå har den kommet en v3!

 

Hadde vært fint om du sa ifra når denne rommen blir realtivt bug fri :)

Lenke til kommentar

Nå har den kommet en v3!

 

Hadde vært fint om du sa ifra når denne rommen blir realtivt bug fri :)

 

Jeg har kjørt 3.0.1 i noen timer nå. Non-wipe fra 2.0.1. Ingen bugs eller andre problemer hos meg. JPU er helt klart den raskeste firmware til dags dato.

 

 

 

 

 

Enkelte opplever bugs fortsatt, men det virker som det er mindre enn på 2.0.

 

Hvis du er på stell med backups og sånn, så mener jeg det er verdt et forsøk. Prøv gjerne en dag eller to uten lagfix også ;)

 

 

 

Edit: Flere enn meg som får veldig store mellomrom mellom avsnitt når de skriver innlegg i Opera?

 

 

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Nå har den kommet en v3!

 

Hadde vært fint om du sa ifra når denne rommen blir realtivt bug fri :)

 

Jeg har kjørt 3.0.1 i noen timer nå. Non-wipe fra 2.0.1. Ingen bugs eller andre problemer hos meg. JPU er helt klart den raskeste firmware til dags dato.

 

 

 

 

 

Enkelte opplever bugs fortsatt, men det virker som det er mindre enn på 2.0.

 

Hvis du er på stell med backups og sånn, så mener jeg det er verdt et forsøk. Prøv gjerne en dag eller to uten lagfix også ;)

 

 

 

Edit: Flere enn meg som får veldig store mellomrom mellom avsnitt når de skriver innlegg i Opera?

Skal prøve det nå.

 

Men hva er ulempene med lagfix siden du anbefaler og ikke bruke det?

Lenke til kommentar

Skal prøve det nå.

 

Men hva er ulempene med lagfix siden du anbefaler og ikke bruke det?

 

Det er ikke nødvendigvis ulemper med lagfix. Det har vært noen tilfeller der det har skjært seg når folk vi fjerne dem, men jeg tror det er historie nå.

 

 

For min del så kjører jeg heller uten, hvis telefonen føles rask nok, og det gjør den for meg nå.

 

For en som bytter rom og kernel ofte så bruker man mer tid på å fjerne/reinstallere lagfix enn man vinner på det i daglig bruk ;)

 

Oppsummert: Ingen betydelige ulemper. Jeg bare gidder ikke bruke det om det ikke er behov for det. Du føler det kanskje annerledes, og da må du selvfølgelig bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...