Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

@Kjibba.

 

Du jeg er rett og slett ikke sikker på om laggfix eller voodo er aktive ved flashing av denne rommer. Men jeg har sett litt i settinger og ser jeg har voodo option å så var det vel noe annet jeg ikke kommer på i fartten.

 

Men du har ikke en metode for å sjekke om det er en fix lagt inn da??

Jeg er nok alt for noobish enda føler jeg. Var noe med att jeg kunne velge flere versjoner av kernel's å. Men får ta det etter hvert.

 

Edit-1: Ett dumt spørsmål jeg kom på i fartten, hvor sjekket vi hvilken recovery vi har. Det er vel 3e uansett om vi kjører froyo 2.2 og må bruke cf-root for og få 2e igjenn?

 

Har forstått det sånn at den rommen du kjører installerer lagfix som default, så ja, du har lagfix. Så lenge telefonen er kjapp og fin og du er fornøyd, så er det jo ett fett om du kjører med eller uten lagfix.

 

 

Alle modkernels jeg kjenner til installerer 2e recovery. Det er jo bare å starte telefonen i recoverymodus så ser du hva du har. Starter den rett i CWM så har du 2e. 

 

Du har nok uansett 2e.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke til å flashe update.zip. hAr lagt den inn i både internal og external og flashet til ny kernel 2e. Noen ideer?

Det er CWM du skal snakker om, ikke sant? 

 

 

Du har ikke kalt filen update.zip.zip? (vanlig problem)

 

I 2e er det mulig å enable eller disable signature verification?

 

Hvilken feilmelding får du forresten?

Lenke til kommentar

Får beskjed om at den ikke finner filen.

 

Har kalt den riktig navn ja.

 

Kanskje jeg bare skal flashe via odin da? Kunne du gitt meg linkene til pit, pda og rom da? Er så mange og har ikke lyst til å legge inn feil.

 

Hvis det fortsatt er DocRom eller en tilsvarende rom du vil installere, så kan du legge inn jm2 (egentlig hvilken som helst eclair) og flashe fra recovery der.

 

 

Ponsens guide, med bilder og filer.

 

CWM sånn i tilfelle det er filen din som suger.

 

Rekkefølgen er jo grei: flash jm2 i Odin, flash update.zip (som skal ligge i roten av internt sd, må ofte gjøres to ganger), flash rom i cwm, flash evt addons(også i cwm).

Lenke til kommentar

Får beskjed om at den ikke finner filen.

 

Har kalt den riktig navn ja.

 

Kanskje jeg bare skal flashe via odin da? Kunne du gitt meg linkene til pit, pda og rom da? Er så mange og har ikke lyst til å legge inn feil.

 

Hvis det fortsatt er DocRom eller en tilsvarende rom du vil installere, så kan du legge inn jm2 (egentlig hvilken som helst eclair) og flashe fra recovery der.

 

 

Ponsens guide, med bilder og filer.

 

CWM sånn i tilfelle det er filen din som suger.

 

Rekkefølgen er jo grei: flash jm2 i Odin, flash update.zip (som skal ligge i roten av internt sd, må ofte gjøres to ganger), flash rom i cwm, flash evt addons(også i cwm).

Det så ut til å funke :D

 

Men har du lagt med addonspakken? Mye kult der, men vil ikke ta den med hvis den gjør tlf tregere.

Lenke til kommentar

Da vettu har jeg sjekket den romen litt. Den går direkte i CWM recovery modus.

Såg jeg kunne velge 2e recovery modus derrifra, om jeg ikke tar helt feil. Så da er det vel bare å skru av lagfix om jeg kunne tenkt meg å prøve en av di andre custom romene?

 

Gikk inn i ULK settings å skrudde av lagfix får å teste uten, og stemmte godt det er default med lagfix på. Quadrent test ga nå 1122 poeng. Tror jeg skal teste med voodoo nå, se hvordan det blir. Var og 3-5 andre valg der og.. Men det tørr jeg ikke røre enda :blush:

Lenke til kommentar

Finnes det noen form for overklokking av galaxy s?

 

Hero kjørte jo normalt 526, mens jeg kjørte den stabilt på 710. Burde jo gå ann med galaxy og?

 

SetCPU i market kan overklokke, men koster penger.

 

 

Det finnes flere kernels og mods på XDA som overklokker.

 

Du finner videoer på youtube med mer eller mindre obskure metoder for overklokking.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

er det noen som har noe erfaring med voodoo lagfix? jeg har bare noen spørsmål :

1. Er det en permanent løsning, mobilen holder seg rask?

2. Endrer faktisk filsystemet seg?

3. HAr det noen effekt på batteri tiden?

4. Og viktigst av alt; blir mobilen den raske smarttelefonen den skal være? :)

 

takker for svar!

Lenke til kommentar

er det noen som har noe erfaring med voodoo lagfix? jeg har bare noen spørsmål :

1. Er det en permanent løsning, mobilen holder seg rask?

2. Endrer faktisk filsystemet seg?

3. HAr det noen effekt på batteri tiden?

4. Og viktigst av alt; blir mobilen den raske smarttelefonen den skal være? :)

 

takker for svar!

 

1. Har hatt vodoo i over en mnd nå, fortsatt like rask

2. Nei/ja, er ikke 100% sikker på hvordan det foregår, men du lager en "virtuell ext4 partisjon" inne i RFS systemet om jeg har fortsått det rett. Det går ann å ha 100% ext4, men mye hardere fremgangsmetoder, og MYE mer risky.

3. Isåfall så er det positiv bedring. Har ikke brukt pre-lagfix lenge nok til å svare på det.

4. Yepp

Lenke til kommentar

er det noen som har noe erfaring med voodoo lagfix? jeg har bare noen spørsmål :

1. Er det en permanent løsning, mobilen holder seg rask?

2. Endrer faktisk filsystemet seg?

3. HAr det noen effekt på batteri tiden?

4. Og viktigst av alt; blir mobilen den raske smarttelefonen den skal være? :)

 

takker for svar!

 

1. Har hatt vodoo i over en mnd nå, fortsatt like rask

2. Nei/ja, er ikke 100% sikker på hvordan det foregår, men du lager en "virtuell ext4 partisjon" inne i RFS systemet om jeg har fortsått det rett. Det går ann å ha 100% ext4, men mye hardere fremgangsmetoder, og MYE mer risky.

3. Isåfall så er det positiv bedring. Har ikke brukt pre-lagfix lenge nok til å svare på det.

4. Yepp

 

3. Lagfix gir økt strømbruk under aktiv bruk. Hvor mye virker å variere litt. Det eneste positive man virker å finne ved rfs er at det er snillere mot batteriet enn de andre filformatene.

Lenke til kommentar

er det noen som har noe erfaring med voodoo lagfix? jeg har bare noen spørsmål :

1. Er det en permanent løsning, mobilen holder seg rask?

2. Endrer faktisk filsystemet seg?

3. HAr det noen effekt på batteri tiden?

4. Og viktigst av alt; blir mobilen den raske smarttelefonen den skal være? :)

 

takker for svar!

 

4. Det er en nødvendighet å ha. Telefonen er bedre enn ny med voodoofixen. Så elt klart ja.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få standard rom tilbake? Er mye bugs og tull med docrom og da ofrer jeg litt ytelse for mindre bugs.

Ja, http://ponsen.no/blo...amsung-galaxy-s

Hva er buggy, forresten? Ikke merket noe til det jeg.

MMS fungere ikke og apps blir borte av seg selv. Innstallert angry birds 4 ganger på tlf nå

 

Hvilken versjon kjører du?

 

 

Når slike ting skjer skyldes det som regel en eller annen brukerfeil. Gjerne noe absurd og tilsynelatende harmløst noe.

 

Det sagt: mods, av natur, har gjerne litt mer bugs enn original firmware. Bortsett fra i Samsungverden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...