Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guiden i førstepost skal fungere fint for deg, og er temmelig enkelt :]

 

Ja, det ser lett ut men bare lurer på om eg må:

1.Roote telefonen med Froyo 2.2 JPP ved å bruke SuperOneClick v1.5.4 og så

2.Flashe inn SpeedMod Kernel

 

eller om eg bare kan hoppe rett på 2'ern?

Hvis du leser linken Möllers Tran har lagt ut i første post, så ser du at SpeedMod Kernel inneholder root options fra recovery. Altså, samme sted som du setter lagfix options kan du også sette root. Ergo: du rooter etter å ha lagt inn SpeedMod.

 

 

Here's how to root:

- Boot into recovery menu (power off, power on holding Vol_Up+Home+Power)

- Select "advanced ULK features"

- Select "Install Superuser"

 

 

Lenke til kommentar

Okei. Batteri er ikke så viktig for meg bare den holder en dag :p

 

Gleder meg som en unge til jeg får tlf min. Den ble sendt idag og håper jeg har den før lørdagen.

 

Blir godt og få en litt større skjerm fra min døende hero.

 

Edit: Tenkte jeg skulle prøve docrom, men det er jo tusen linker og roms jo. Hvilken rom skal jeg laste ned? :S

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Okei. Batteri er ikke så viktig for meg bare den holder en dag :p

 

Gleder meg som en unge til jeg får tlf min. Den ble sendt idag og håper jeg har den før lørdagen.

 

Blir godt og få en litt større skjerm fra min døende hero.

 

Edit: Tenkte jeg skulle prøve docrom, men det er jo tusen linker og roms jo. Hvilken rom skal jeg laste ned? :S

 

Hvis du vil ha "norsk" telefon så laster du ned XWJPA V9.

 

 

Hvis det ikke er så nøye laster du ned BUJP8 V9.0.1 og legger inn JPA swype, for norsk ordliste.

 

Det er den jeg kjører uten lagfix...

 

Det er for all del også andre roms som kan være interessante, og kanskje enklere å orientere seg i enn det enorme prosjektet til Doc og gjengen hans.

Lenke til kommentar

Okei. Batteri er ikke så viktig for meg bare den holder en dag :p

 

Gleder meg som en unge til jeg får tlf min. Den ble sendt idag og håper jeg har den før lørdagen.

 

Blir godt og få en litt større skjerm fra min døende hero.

 

Edit: Tenkte jeg skulle prøve docrom, men det er jo tusen linker og roms jo. Hvilken rom skal jeg laste ned? :S

 

Hvis du vil ha "norsk" telefon så laster du ned XWJPA V9.

 

 

Hvis det ikke er så nøye laster du ned BUJP8 V9.0.1 og legger inn JPA swype, for norsk ordliste.

 

Det er den jeg kjører uten lagfix...

 

Det er for all del også andre roms som kan være interessante, og kanskje enklere å orientere seg i enn det enorme prosjektet til Doc og gjengen hans.

Okei, da har jeg endelig fått lastet ned noe :p

 

Men den lockscreenen med puslespillet. Følger denne med her?

Lenke til kommentar

 

Men den lockscreenen med puslespillet. Følger denne med her?

Det er vel standard lockscreen det?

 

 

Så vidt jeg kan se er det tre ulike lockscreens i de ulike themes. Velg et theme som inneholder den som du vil ha.

Er jo ingen screenshots i tråden så det er jo litt vanskelig? :p

Lenke til kommentar

Installerte DOC's ROM, og alt fungerte ved første boot.

 

Ønsket å ta en factory reset som jeg tydeligvis ikke skulle ha gjort, og nå kommer bare Samsung-logoen ved bootup og ikke lengre.

 

Har prøvd å flashet DOC sin rom på nytt, men uten at det hjelper :(

 

Fikk starta opp nå, men får masse feilmeldinger:

System UIDs Inconsistent

 

UIDs on the system are inconsistent, you need to wipe your data partion or your device will be unstable.

 

Den factory reseten fjerna tydeligvis viktige filer.. *sukk*

Må vel sende den inn, og det koster vel skjorta siden jeg har brutt garanti.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Installerte DOC's ROM, og alt fungerte ved første boot.

 

Ønsket å ta en factory reset som jeg tydeligvis ikke skulle ha gjort, og nå kommer bare Samsung-logoen ved bootup og ikke lengre.

 

Har prøvd å flashet DOC sin rom på nytt, men uten at det hjelper :(

 

Fikk starta opp nå, men får masse feilmeldinger:

System UIDs Inconsistent

 

UIDs on the system are inconsistent, you need to wipe your data partion or your device will be unstable.

 

Den factory reseten fjerna tydeligvis viktige filer.. *sukk*

Må vel sende den inn, og det koster vel skjorta siden jeg har brutt garanti.

Been there, done that :)

Flash JM2 med Odin. Google ponsen og du finner en fin guide. Fra JM2 kan du legge inn Doc igjen.

 

Mods tåler ikke factory resets da disse fjerner mye av endringene modden gjør.

Lenke til kommentar

Been there, done that :)

Flash JM2 med Odin. Google ponsen og du finner en fin guide. Fra JM2 kan du legge inn Doc igjen.

 

Mods tåler ikke factory resets da disse fjerner mye av endringene modden gjør.

Den her du mener? http://ponsen.no/blog1.php/2010/08/02/howto-flash-firmware-samsung-galaxy-s

 

Isåfall, takk for tipset. :)

 

EDIT: Feil link

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg er overhodet ikke fornøyd med min SGS etter oppgradering til Froyo, den begynte å lagge, fikk variabel responstid på operasjoner og ble i det hele tatt irriterende å bruke, så jeg føler et sterkt behov for å prøve å gjøre noe med det.

 

Men, jeg er virkelig helt grønn når det gjelder Android. Jeg har lest gjennom hele denne tråden og føler at det har hjulpet masse, men har fortsatt vondt i hodet av alt jeg ikke forstår så jeg har noen spørsmål. :)

 

1. Jeg har enn så lenge ikke gjort noe som helst med telefonen, er det da mulig å få tatt en komplett backup av den på en eller annen måte, så jeg kan gå tilbake til sånn den er nå om noe skulle skjære seg eller jeg ikke skulle like de fiksene som er tilgjengelige?

 

2. Er det mulig å få tak i en standard kjerne noe sted? Kan jeg få hentet ut den kjernen som er i telefonen min som et image eller noe, så jeg kan flashe den om jeg prøver speedmod kjernen og ikke liker den?

 

3. Vet dere hva voodoo lagfix gjør med telefonen? Eller kanskje mer viktig, hvordan ta det helt bort igjen? Ved å lage filen "disable_lagfix" blir da alle voodoo spor på telefonen slettet, eller gjør den ting med kjernen så jeg må flashe en standard kjerne for å få alt helt bort? Syns den var litt tynt dokumentert, og den var inkonsistent og i det hele tatt litt forvirrende. :/

 

4. Jeg finner verken oclf eller z4root på market, er det bare meg eller er de fjernet? Da jeg gikk fra 2.1 til 2.2 opplevde jeg at en del applikasjoner forsvant fra søk i market, men de dukket opp igjen senere, så lurer på om det ikke er helt stabilt?

 

Jeg har egentlig lyst til å gjøre minst mulig modifikasjon av telefonen, og føler ikke noe behov for root, men rooter om det må til for backup og/eller lagfix. Det ser ikke ut som om root er nødvendig med speedmod, men da er jeg litt usikker på restore mulighetene...

 

Dette ble litt mye, men er takknemlig for alle innspill!

Lenke til kommentar

Orker ikke svare på alle spørsmålene akuratt nå, men:

Om du legger inn speedmod, så kan du ta backup innenfra den kernelen (kjernen om du vil), den tar 100% backup av hele pakka, så om noe skjærer seg, så hopper du inn i recovery mode og tar restore.

Vet ikke om speedmod krever root eller ikke. men rooter jo smågreier iforhold til flashing av ny kernel.

Det skal fint gå ann å flashe inn orginal kernel, men hvor de filene til Odin er å finne, aner jeg ikke da jeg ikke har lett etter de selv.

Lenke til kommentar

@kjibba:

 

Det fungerte fint, fikk telefonen opp å gå nå. Beholder de filene i tilfelle det skulle skje igjen. :) Tusen takk!

 

 

Kjører nå DOC sin mod JPA v9, fungerer utmerket! Mye raskere enn standard firmware, selv uten lagfix. Quadrant får jeg på ca 950, er det normalt eller skulle det vært høyere?

Kjører alle tweaks, men uten lagfix for å spare batteri.

 

Er det JPA v9 som er den siste for de som vil ha norsk språk?

Lenke til kommentar

2. Er det mulig å få tak i en standard kjerne noe sted? Kan jeg få hentet ut den kjernen som er i telefonen min som et image eller noe, så jeg kan flashe den om jeg prøver speedmod kjernen og ikke liker den?

Ja, du kan bruke et program som lurer Kies til å tro at du har en eldre versjon av firmwaren som du egentlig har.

 

Derfra kan du oppdatere som normalt så lenge du får startet opp telefonen, så får du original kernel og det som var når du fikk telefonen, men konfig fra operatør blir slettet, som MMS og WAP-innstillinger, men disse kan du uansett hente fra nettet.

 

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=9140758&postcount=1

Lenke til kommentar

@kjibba:

 

Det fungerte fint, fikk telefonen opp å gå nå. Beholder de filene i tilfelle det skulle skje igjen. :) Tusen takk!

 

 

Kjører nå DOC sin mod JPA v9, fungerer utmerket! Mye raskere enn standard firmware, selv uten lagfix. Quadrant får jeg på ca 950, er det normalt eller skulle det vært høyere?

Kjører alle tweaks, men uten lagfix for å spare batteri.

 

Er det JPA v9 som er den siste for de som vil ha norsk språk?

Flott at det ordnet seg.

 

Og du som hadde tenkt å sende den inn og greier... :)

 

 

JPA v9 er den nyeste med norsk språk. Basert på den samme firmwaren som du får fra Kies.

 

Det er nettopp lekket en helt ny firmware, som visstnok løser mye av feilene som ligger i JPA, og som tilfører noe funksjonalitet. Den er visstnok vesentlig raskere også, men den inneholder ikke norsk språk. Den er også inkompatibel med mange av moddene som er laget til JPA-generasjonen. 

 

Quadrant på 950 er omtrent der alle andre ligger uten lagfix, så det skal du ikke tenke mer på.

 

 

 

Edit: typo, det blir mye rart når man ligger sidelengs i sofaen og skriver...

 

 

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

@Kjibba.

 

Du jeg er rett og slett ikke sikker på om laggfix eller voodo er aktive ved flashing av denne rommer. Men jeg har sett litt i settinger og ser jeg har voodo option å så var det vel noe annet jeg ikke kommer på i fartten.

 

Men du har ikke en metode for å sjekke om det er en fix lagt inn da??

Jeg er nok alt for noobish enda føler jeg. Var noe med att jeg kunne velge flere versjoner av kernel's å. Men får ta det etter hvert.

 

Edit-1: Ett dumt spørsmål jeg kom på i fartten, hvor sjekket vi hvilken recovery vi har. Det er vel 3e uansett om vi kjører froyo 2.2 og må bruke cf-root for og få 2e igjenn?

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...