Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Du har to kombinasjoner som bør virke før rooting, lagfix etc.

 

1: Slå av mobilen og trykk disse i denne rekkefølgen: Volum opp + home (den fysiske i midten nede ja) og power on. Slipp så power on etter Samsung logoen kommer på. Da skal telefonen komme inn i en meny, eller så slår den seg på vanlig.

 

2: Volum NED + home + power on. Da skal det komme en gul android fyr og det står DOWNLOADING eller noe slikt med en gang telefonen slår seg på.

 

Om du har dette kan du gjøre hva du vil med telefonen og fortsatt få den til å virke igjen. Har du ikke dette og feks voodoo klikker så får du ikke på igjen telefonen og den er bricked. Altså, du må sende den til reperasjon.

 

 

 

Ok , jeg har 3 button kombo inne fra før av da. Alt dette funket :)

 

Det jeg lurer på nå:

 

- Skal jeg oppgradere til Froyo 2.2 (Android) før jeg rooter å legger inn Speed Mod , lagfix osv? Hvordan oppdaterer jeg i såfall til 2.2 ? Og er det ellers noe jeg burde gjøre i en annen rekkefølge enn det jeg nevner ?

 

(Vil liksom ha dette perfekt og rett med en gang, så jeg kan byne bruke tlf på skikkelig) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg rooted telefonen og la inn lagfixen som lå i første posten før.

Telefonen fungerte utrolig mye bedre, og var rask som bare. Men!

Nå i det siste har telefonen begynt å være treig igjen. Den henger før\etter programmer, og slik den gjorde før jeg la inn lagfixen (husker ikke hvilken lagfix det er, men det er den som sto oppført i den første posten før).

 

Er det noen som kan lære meg noe vettugt slik at telefonen blir rask igjen?

 

KOS!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg rooted telefonen og la inn lagfixen som lå i første posten før.

Telefonen fungerte utrolig mye bedre, og var rask som bare. Men!

Nå i det siste har telefonen begynt å være treig igjen. Den henger før\etter programmer, og slik den gjorde før jeg la inn lagfixen (husker ikke hvilken lagfix det er, men det er den som sto oppført i den første posten før).

 

Er det noen som kan lære meg noe vettugt slik at telefonen blir rask igjen?

 

KOS!

 

Jeg rooted tlf (Superuser) og lagfix med oclf, fikk da 1891 på qudrant, men tlf oppleves treg, og prog henger..skjerm blir sort. Kjørte oclf og fjernet lagfix, qudrant nå 960, men tlf oppleves raskere, og ingen heng!

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at Quadrant sier alt om ytelsen til Androidtelefonen din. Det er viden kjent at OCLF bruker en metode som favoriseres av Quadrant og derfor scorer uforholdsmessig høyt. Min erfaring er at voodoo gir generelt mye bedre flyt på telefonen enn OCLF.

 

Akkurat nå kjører jeg uten lagfix og telefonen funker fint, selv etter to uker siden siste flash(ny rekord for meg).

 

Det ligger en del gode roms på XDA nå som enkelte av dere kanskje burde sjekke ut. Det er minst like enkelt å flashe og administrere disse, som det er å flashe og administrere original firmware. 

 

Det viktigste uansett hva dere legger inn er å lese, lese, lese først. Lest utviklertrådene, særlig førstepostene, og vit på forhånd hva som kan gå galt og hvordan man løser det.

 

Jeg har inntrykk av at enkelte hopper rett inn i flashing uten å ha satt seg inn i hva det innebærer, hva som kan gå gale, og hvordan man unbricker telefonen igjen.

 

Les og lær før dere tar sjanser, så gå alt så mye bedre :)

 

 

Lenke til kommentar

Du har to kombinasjoner som bør virke før rooting, lagfix etc.

 

1: Slå av mobilen og trykk disse i denne rekkefølgen: Volum opp + home (den fysiske i midten nede ja) og power on. Slipp så power on etter Samsung logoen kommer på. Da skal telefonen komme inn i en meny, eller så slår den seg på vanlig.

 

2: Volum NED + home + power on. Da skal det komme en gul android fyr og det står DOWNLOADING eller noe slikt med en gang telefonen slår seg på.

 

Om du har dette kan du gjøre hva du vil med telefonen og fortsatt få den til å virke igjen. Har du ikke dette og feks voodoo klikker så får du ikke på igjen telefonen og den er bricked. Altså, du må sende den til reperasjon.

 

 

 

Ok , jeg har 3 button kombo inne fra før av da. Alt dette funket :)

 

Det jeg lurer på nå:

 

- Skal jeg oppgradere til Froyo 2.2 (Android) før jeg rooter å legger inn Speed Mod , lagfix osv? Hvordan oppdaterer jeg i såfall til 2.2 ? Og er det ellers noe jeg burde gjøre i en annen rekkefølge enn det jeg nevner ?

 

(Vil liksom ha dette perfekt og rett med en gang, så jeg kan byne bruke tlf på skikkelig) :)

 

 

Du legger inn Froyo 2.2 via det offisielle programmet til Samsung, altså KIES. Om du får beskjed om at du har allerede siste software lagt inn, kan du dobbelsjekke ved å gå på instillingene, om telefonen og bla helt ned (på telefonen). Der ser du du hvilken firmware som er lagt inn.

 

 

Du må ALDRI oppdatere telefonen mens lagfix er installert! Du må ALLTID fjerne (eller disable?) lagfix og unroote telefonen før oppdatering av software.

 

Rekkefølgen bør være: Oppdatere software på Kies. Roote telefonen. Legge inn lagfix.

 

Jeg anbefaler igjen voodoo lagfix! Det som jeg syns har funka best og mest smertefritt er voodoo fra denne linken: http://kernel.1ug.org/

 

Du laster ned Odin v1.3 og legger inn "LATEST LAGFIX" som PDA. Huker av for kun reboot og trykker start. Har gjort det på 3 telefoner nå og det fungerer utmerket. Da får du opp en ny meny på "VOL UP+HOME+ON" der du har alternativer for bl.a å disable lagfix.

 

 

/T

Lenke til kommentar

Du har to kombinasjoner som bør virke før rooting, lagfix etc.

 

1: Slå av mobilen og trykk disse i denne rekkefølgen: Volum opp + home (den fysiske i midten nede ja) og power on. Slipp så power on etter Samsung logoen kommer på. Da skal telefonen komme inn i en meny, eller så slår den seg på vanlig.

 

2: Volum NED + home + power on. Da skal det komme en gul android fyr og det står DOWNLOADING eller noe slikt med en gang telefonen slår seg på.

 

Om du har dette kan du gjøre hva du vil med telefonen og fortsatt få den til å virke igjen. Har du ikke dette og feks voodoo klikker så får du ikke på igjen telefonen og den er bricked. Altså, du må sende den til reperasjon.

 

 

 

Ok , jeg har 3 button kombo inne fra før av da. Alt dette funket :)

 

Det jeg lurer på nå:

 

- Skal jeg oppgradere til Froyo 2.2 (Android) før jeg rooter å legger inn Speed Mod , lagfix osv? Hvordan oppdaterer jeg i såfall til 2.2 ? Og er det ellers noe jeg burde gjøre i en annen rekkefølge enn det jeg nevner ?

 

(Vil liksom ha dette perfekt og rett med en gang, så jeg kan byne bruke tlf på skikkelig) :)

 

 

Du legger inn Froyo 2.2 via det offisielle programmet til Samsung, altså KIES. Om du får beskjed om at du har allerede siste software lagt inn, kan du dobbelsjekke ved å gå på instillingene, om telefonen og bla helt ned (på telefonen). Der ser du du hvilken firmware som er lagt inn.

 

 

Du må ALDRI oppdatere telefonen mens lagfix er installert! Du må ALLTID fjerne (eller disable?) lagfix og unroote telefonen før oppdatering av software.

 

Rekkefølgen bør være: Oppdatere software på Kies. Roote telefonen. Legge inn lagfix.

 

Jeg anbefaler igjen voodoo lagfix! Det som jeg syns har funka best og mest smertefritt er voodoo fra denne linken: http://kernel.1ug.org/

 

Du laster ned Odin v1.3 og legger inn "LATEST LAGFIX" som PDA. Huker av for kun reboot og trykker start. Har gjort det på 3 telefoner nå og det fungerer utmerket. Da får du opp en ny meny på "VOL UP+HOME+ON" der du har alternativer for bl.a å disable lagfix.

 

 

/T

Hei

Lasted ned odin 1.3, men hvor finner jeg latest lagfix? Ev. hva er navnet på denne fila.

Lenke til kommentar

Trykker på latest lagfix inne på den linken jeg linket til.

Legger ved direktelink til nedlastingen..

http://kernel.1ug.org/voodoo-20101124-21.50.tar

Takk for det, men når jeg prøver å legge inn fila i odin via " Files Download" vises den ikke.

Hvis du skjønner hva jeg mener.. Prøvde først fila " Latest-voodo.tar" Samme med den.

 

Prøvde nå, funket fint det. Pakket du ut filen? Det skal du IKKE gjøre..

 

Åpne odin -> Trykk på "PDA" bla til den ZIP filen du lastet ned -> Restart telefon i Download Mode. (Vol down + home + on) -> koble til (Da skal du få en gul rute oppe i venstre hjørne i Odin)-> huk av for Auto Reboot -> Trykk start.

Jeg tar ingen garanti for at dette faktisk virker hos deg og hva som skjer med telefonen din, men hos meg funker det knall og det har det gjort på 2 andre telefoner jeg har hjulpet også :)

Lenke til kommentar

Trykker på latest lagfix inne på den linken jeg linket til.

Legger ved direktelink til nedlastingen..

http://kernel.1ug.org/voodoo-20101124-21.50.tar

Takk for det, men når jeg prøver å legge inn fila i odin via " Files Download" vises den ikke.

Hvis du skjønner hva jeg mener.. Prøvde først fila " Latest-voodo.tar" Samme med den.

 

Prøvde nå, funket fint det. Pakket du ut filen? Det skal du IKKE gjøre..

 

Åpne odin -> Trykk på "PDA" bla til den ZIP filen du lastet ned -> Restart telefon i Download Mode. (Vol down + home + on) -> koble til (Da skal du få en gul rute oppe i venstre hjørne i Odin)-> huk av for Auto Reboot -> Trykk start.

Jeg tar ingen garanti for at dette faktisk virker hos deg og hva som skjer med telefonen din, men hos meg funker det knall og det har det gjort på 2 andre telefoner jeg har hjulpet også :)

Takker for det, jeg pakket selvfølgelig ut fila...skal prøve på nytt senere i dag, får jeg mulighet til å fjerne lagfix senere ved Vol up+home+on?

Fila Latest voodo.tar, skal jeg bruke den?

Lenke til kommentar

tobb1s; Du kan bruke fila latest voodoo.tar ja :)Det er siste revisjon. Du får mulighet å disable lagfix iallefall. Litt usikker på hvordan jeg fjerner voodoo lagfix men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. For om det kommer en ny firmware versjon eks 2.3 må jeg flashe telefonen på nytt uansett.

Lenke til kommentar

tobb1s; Du kan bruke fila latest voodoo.tar ja :)Det er siste revisjon. Du får mulighet å disable lagfix iallefall. Litt usikker på hvordan jeg fjerner voodoo lagfix men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. For om det kommer en ny firmware versjon eks 2.3 må jeg flashe telefonen på nytt uansett.

Med flashe, mener du da resette tlf til fabrikk innstillinger?

Lenke til kommentar

tobb1s; Du kan bruke fila latest voodoo.tar ja :)Det er siste revisjon. Du får mulighet å disable lagfix iallefall. Litt usikker på hvordan jeg fjerner voodoo lagfix men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. For om det kommer en ny firmware versjon eks 2.3 må jeg flashe telefonen på nytt uansett.

Med flashe, mener du da resette tlf til fabrikk innstillinger?

 

 

Nei jeg mener da egentlig å "formatere" telefonen og legge inn ny software på nytt. Jeg liker dette bedre siden jeg da får en HELT ny telefon og ikke en som har gammal software som man oppdater til ny software. Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke men jeg føler iallefall at resultatet blir bedre.

 

Det fungerer på samme måte med Odin. Legger inn ny firmware på "PDA" og installerer alt på nytt. Ganske enkelt når jeg først fant ut av det :-)

 

Når du resetter slettes hele telefonen bortsett fra det som var når telefonen var ny. Alt av meldinger, bilder, apps etc forsvinner.

Lenke til kommentar

tobb1s; Du kan bruke fila latest voodoo.tar ja :)Det er siste revisjon. Du får mulighet å disable lagfix iallefall. Litt usikker på hvordan jeg fjerner voodoo lagfix men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. For om det kommer en ny firmware versjon eks 2.3 må jeg flashe telefonen på nytt uansett.

Med flashe, mener du da resette tlf til fabrikk innstillinger?

 

 

Nei jeg mener da egentlig å "formatere" telefonen og legge inn ny software på nytt. Jeg liker dette bedre siden jeg da får en HELT ny telefon og ikke en som har gammal software som man oppdater til ny software. Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke men jeg føler iallefall at resultatet blir bedre.

 

Det fungerer på samme måte med Odin. Legger inn ny firmware på "PDA" og installerer alt på nytt. Ganske enkelt når jeg først fant ut av det :-)

 

Når du resetter slettes hele telefonen bortsett fra det som var når telefonen var ny. Alt av meldinger, bilder, apps etc forsvinner.

Takker for svar, men det dukker opp nye spørsmål...liker tanken på å formatere tlf, men hvor finner jeg filen? Og er det orginal samsung?

Lenke til kommentar

tobb1s; Du kan bruke fila latest voodoo.tar ja :)Det er siste revisjon. Du får mulighet å disable lagfix iallefall. Litt usikker på hvordan jeg fjerner voodoo lagfix men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. For om det kommer en ny firmware versjon eks 2.3 må jeg flashe telefonen på nytt uansett.

Med flashe, mener du da resette tlf til fabrikk innstillinger?

 

 

Nei jeg mener da egentlig å "formatere" telefonen og legge inn ny software på nytt. Jeg liker dette bedre siden jeg da får en HELT ny telefon og ikke en som har gammal software som man oppdater til ny software. Om det har noen praktisk betydning vet jeg ikke men jeg føler iallefall at resultatet blir bedre.

 

Det fungerer på samme måte med Odin. Legger inn ny firmware på "PDA" og installerer alt på nytt. Ganske enkelt når jeg først fant ut av det :-)

 

Når du resetter slettes hele telefonen bortsett fra det som var når telefonen var ny. Alt av meldinger, bilder, apps etc forsvinner.

 

Tar du bare "reset to factory" da heller?

Lenke til kommentar

Noen spm tol OCLF appen fra Market:

 

1) Hvordan vet jeg om jeg har 2e eller 3e (har siste Froyo fra Kies)

2) Hvor mye plass skal jeg sette av til ext2-partisjonen? Har kjørt space checker i OCLF og får som resultat at jeg har 1471 MB av 1917 MB ledig. ØNSKER IKKE Å RISIKERE Å BRICKE VED FJERNING AV OCLF PGA FOR LITE PLASS. Har heller ikke ambisjoner om å legge inn så veldig mange apper ekstra i forhold til hva jeg har i dag.

3) Hva skjer hvis jeg evt. prøver å legge inn flere apper og det ikke er plass?

4) Kan jeg evt. sjekke hvor plass det er ledig på ext2-partisjonen?

 

Takker for svar.

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Mener jeg leste om en fix man kunne få inn for å få lys i "tilbaketasten" og "menytasten" til høyre og venstre nede på telefon hver gang man fikk SMS o.l ? Nå har jeg bare programmet noled som gjør at tlf vibrerer og lager en grønn prikk på skjermen! Halp?

 

Om du føler guiden i førstepost, unntatt lagfix delen, så skal du kunne finne den funksjonen i recovery modusen.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste om en fix man kunne få inn for å få lys i "tilbaketasten" og "menytasten" til høyre og venstre nede på telefon hver gang man fikk SMS o.l ? Nå har jeg bare programmet noled som gjør at tlf vibrerer og lager en grønn prikk på skjermen! Halp?

 

 

Om du føler guiden i førstepost, unntatt lagfix delen, så skal du kunne finne den funksjonen i recovery modusen.

 

hvor finner jeg den?

Endret av melsethk
Lenke til kommentar

Mener jeg leste om en fix man kunne få inn for å få lys i "tilbaketasten" og "menytasten" til høyre og venstre nede på telefon hver gang man fikk SMS o.l ? Nå har jeg bare programmet noled som gjør at tlf vibrerer og lager en grønn prikk på skjermen! Halp?

 

Om du føler guiden i førstepost, unntatt lagfix delen, så skal du kunne finne den funksjonen i recovery modusen.

 

 

Jeg har roota, lagt inn den speedmod kernelen. Kan jeg likevel finne dette jeg beskriver, hva heter det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...