datadata Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har flyttet inn i nytt hus der det er to uttak for analog telefon. Hvordan er mulightene for å koble seg opp på internett gjennom de? Hva trenger jeg av utstyr? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Det er ingen problem. Finn ut hva som er første kontakt fra nettet, bytt den til en dobbel cat5 kontakt, koble inntaket til cat5nr1 i kontakten, og videre til resten av telefonkontaktene i cat5nr2. Så setter du modemet i nr 1, kobler telefonen videre i nr2, gjerne med en Y om du vil ha telefon ved første kontakt også. Hvis du ikke skal ha fasttelefon i huset utenom kan du bare ta en analog til cat5 plugg og bruke den, da trenger du ikke gjøre noe annet. Men med denne koblingen vil du miste internett hver gang noen ringer (hvis du skaffer deg fasttelefon), derfor anbefaler jeg å gjøre det første jeg sa. Håper dette var til hjelp. Hvis ikke, spør en elektriker eller telefonkyndig person du kjenner. Du trenger ikke noe spesielt med verktøy utenom kronetang, noe som er nokså skjelden vanlige folk har liggende i boden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå