huf Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ok, la meg starte med a sporre alle der ute hvorfor de sitter aa spiller dette gamle tyvspillet enda?! Hva er det igrunn som har fengt oss med dette spillet?! Jeg er ikke ett unntak, jeg ELSKER Thief serien og kommer alltid til aa gjore det. Det er bare noe meg den FANTASTISKE stemningen som har fanget oss saa brutalt. Jeg tenkte bare naa att det var paa tide aa lage en thief-traad. En skikkelig thief-traad for alle oss som bare ELSKER thief serien og spiller det en gang i blandt enda, selv om det kom ut for -ja hva er det - 2/3 aar siden? Saa bare kom igjen, post noe om dette fantastiske spillet, og hvorfor akkurat du vart hengt opp i det og hvorfor du ikke klarer aa legge det paa hyllen. Og for all del ikke glem hvilke forventninger du har for det kommende Thief 3! Amen. (Beklager det galne engelske tastaturet, sitter i London...) Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Har prøvd både Thief 1 og 2, likte egentlig ingen av dem. Forstår at combat ikke er en viktig del av dette spillet, men jeg syntes det å skyte med bue, sloss med sverd, parry'e var for.... merkelig.... var liksom en unaturlig delay i alt. Bruke buen var vel så og si umulig da du alldri traff noe me den (er det bar meg eller var den buen usannsynlig dårlig? Pilen hadde en flybane som en 2åring som kaster en stein). Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kjøpte meg thief 1 for bursdagspenger, da var jeg ganske ung, og skvatt litt for mye når de zombiene og skjellettene plutselig hoppet opp av bakken, så da torte jeg ikke å spille så mye Lenke til kommentar
thomas$ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ok, la meg starte med a sporre alle der ute hvorfor de sitter aa spiller dette gamle tyvspillet enda?! Hva er det igrunn som har fengt oss med dette spillet?! Jeg er ikke ett unntak, jeg ELSKER Thief serien og kommer alltid til aa gjore det. Det er bare noe meg den FANTASTISKE stemningen som har fanget oss saa brutalt. Jeg tenkte bare naa att det var paa tide aa lage en thief-traad. En skikkelig thief-traad for alle oss som bare ELSKER thief serien og spiller det en gang i blandt enda, selv om det kom ut for -ja hva er det - 2/3 aar siden? Saa bare kom igjen, post noe om dette fantastiske spillet, og hvorfor akkurat du vart hengt opp i det og hvorfor du ikke klarer aa legge det paa hyllen. Og for all del ikke glem hvilke forventninger du har for det kommende Thief 3! Amen. (Beklager det galne engelske tastaturet, sitter i London...) JEg tror jeg har det spillet i en koffert med spill her.. skal prøve det i morgen hvis jeg finner det. er det et bra spill? hva slaks type spill er det og hva går det ut på? P.S : ÆØÅ går ann og bruke på et norskt forum.. kjekt og vite lissom.... Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Æke så lett for en som sitter med engelsk tastatur å skrive ÆØÅ vetu siden han ikke har det på tastaturet å da hjelper det ikke at man KAN skrive det i dette forumet. Men for å havne på topiven i gjen. Jeg husker jeg kjøpte t2 for en stund siden å jeg har det vel fremdeles, det var ganske stemnings fylt å jeg likte det midelalder techno greiene feks flyvende spion kamera laget av metal og tre. Lenke til kommentar
thomas$ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Æke så lett for en som sitter med engelsk tastatur å skrive ÆØÅ vetu siden han ikke har det på tastaturet å da hjelper det ikke at man KAN skrive det i dette forumet. Men for å havne på topiven i gjen. Jeg husker jeg kjøpte t2 for en stund siden å jeg har det vel fremdeles, det var ganske stemnings fylt å jeg likte det midelalder techno greiene feks flyvende spion kamera laget av metal og tre. ja men den er grei!! det hørtes faktisk ut som et spill etter min smak. jeg håper jeg finner det i morgen.. har ud noen andre spill og fåreslå i den kattegorien? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Har prøvd både Thief 1 og 2, likte egentlig ingen av dem. Forstår at combat ikke er en viktig del av dette spillet, men jeg syntes det å skyte med bue, sloss med sverd, parry'e var for.... merkelig.... var liksom en unaturlig delay i alt. Bruke buen var vel så og si umulig da du alldri traff noe me den (er det bar meg eller var den buen usannsynlig dårlig? Pilen hadde en flybane som en 2åring som kaster en stein). Jeg kan være enig med deg i at pilene mistet høyden litt for fort (jeg antar at en ekte bue kan skyte hvertfall 100m uten at pilen mister noe høyde). Men det er er likevel ikke vanskelig å treffe med pilene i Thief. For min del bommer jeg nesten aldri (OK, kanskje jeg trenger ett "justeringsskudd"); slik er det, og slik har det vært siden jeg spilte demoen for første gang (det var en stund siden...). Så det er faktisk ikke sååå vanskelig å beregne hvor pilen skal treffe? btw: "Firearrowene" skjøt "rett frem" (bruk toppen av siktet som referanse). Jeg spiller ikke Thief nå, men jeg har begge spillene (Thief: The Dark Project + Gold versjonen som var på billigsalg og Thief 2: The Metal Age). Begge spillene var fremdragende! Det er ett av de beste spillene jeg har spilt (overlegen "uintelligente" spill som Max Payne og Splinter Cell, selv om de òg er gode spill)! Zombiene var ganske creepy, og jeg husker at nakkehårene reiste seg når jeg støtte på dem for første gang (Break from Cragscleft Prison?). "The Haunted Cathedral" var også et veldig bra "brett" (men det var så skummelt så jeg ofte måtte stoppe å spille ;-) ). Looking Glass er (øh var) virkelig flinke til å lage stemningsfylte (og skumle: System Shock 2 *grøss*). Men det var få zombier i Thief 2 (men jeg tror jeg støtte på noen i byens kirkegård da, på den banen man skulle følge noe blodspor (?)) Men jeg husker Thief sin mest kjedelige bane: Strange Bedfellows (freaky ******, han som eier godset). Jeg håper at Thief 3 blir like bra som de to forgjengerne, men sannsynligvis har spillet fått et altfor mye "konsollpreg" (enkel styring, historie, stemning - ergo målgruppen er "dum"). Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg håper at Thief 3 blir like bra som de to forgjengerne, men sannsynligvis har spillet fått et altfor mye "konsollpreg" (enkel styring, historie, stemning - ergo målgruppen er "dum"). Håper virkelig ikke dette! Thief hadde en særegen stemning og historie. Måten spillet ble presentert på var genial. Garrets stemme var meget bra, og det at han snakket og kom med kommentarer underveis, gjorde underverker for stemningen i spillet! Håper virkelig utviklerne fortsetter i samme sporet og ikke endrer for mye på konseptet, og at de IKKE gjør det til et konsollspill!! Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg håper at Thief 3 blir like bra som de to forgjengerne, men sannsynligvis har spillet fått et altfor mye "konsollpreg" (enkel styring, historie, stemning - ergo målgruppen er "dum"). Håper virkelig ikke dette! Thief hadde en særegen stemning og historie. Måten spillet ble presentert på var genial. Garrets stemme var meget bra, og det at han snakket og kom med kommentarer underveis, gjorde underverker for stemningen i spillet! Håper virkelig utviklerne fortsetter i samme sporet og ikke endrer for mye på konseptet, og at de IKKE gjør det til et konsollspill!! alas! thief 1 og 2 har solgt ganske dårlig, så de må forandre litt på ting for å nå et større publikum :-? Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Solgt dårlig?? Hvorfor kommer det 3. spillet hvis serien har solgt dårlig?? Tror du roter litt jeg! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Solgt dårlig?? Hvorfor kommer det 3. spillet hvis serien har solgt dårlig?? Tror du roter litt jeg! Jeg er litt usikker på dette, men jeg tror at hverken thief 1 eller 2 ble noen virkelige "schlagere" med hensyn til salgstall. Det er synd, men Thief-spillene fikk/får ikke den publisiteten de fortjener hvilket fører til at mange ikke vet om spillene. edit: skriveleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå