Booombasa Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Går forkurset i år. Jeg har lyst til å videreutdanne meg innen fysikk eller matematikk, men såvidt jeg har forstått så dekker ikke forkurset disse linjene. (?) Er det ingen muligheter for meg å studere ren fysikk, matematikk eller begge deler ved kun å ha forkurset godkjent? Spør om dette da jeg ikke har studiekompetanse fra videregående. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Nei, du kvalifiserer deg kun til tekniske studium - ikke realfaglige. Du kan kanskje prøve å få plass på fysmat ved NTNU, men jeg vet ikke helt hvordan du vil stille i forhold til andre søkere. Det er tross alt ikke et åpent studium. Lenke til kommentar
Booombasa Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Ser nå at Fysikk og matematikk linja på NTNU faktisk er siving linje. (som nevnt over) Fant også en linje som heter Romfysikk - den også ligger under siving. Det var dog de to eneste jeg fant som blir dekket av mitt forkurs og inneholder ''ren'' fysikk og- eller matematikk. Vet at NTNU sin linje har nesten tusen søkere vært år. Skal være passe heldig for å komme inn på den. Romfysikklinja tar kun inn 15 studenter vært år .. Endret 9. november 2010 av Booombasa Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Du kan ta teknisk realfag ved en del universitet. Dette er en ingeniørlinje, og da kan du lesse på med matte- og fysikkemner som valgfag. http://www.uis.no/studietilbud/ingenioer_og_sivilingenioer/bachelor_i_ingenioerfag/teknisk_realfag/ Finnes sikkert ved flere steder enn i Stavanger, men jeg går i Stavanger -- så jeg vet det finnes her. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Lurer på en ting, når man etter vg2 yrkesfaglig vil søke forkurs for ingeniørutdanning, hvordan skal man gå fram for å søke? Søker man på samme tid som elevene som søker lærlingplass? Søker man via vigo.no? Hvordan skal man søke dette kurset på f. eks www.hit.no ? Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Forkurs har lokalt opptak på hver skole. Dvs at du må sende inn en elektronisk søknad (på hjemmesiden dems) per skole du vil gå på. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 romfysikk ved UiT er et åpent studium. Slå til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå