Gå til innhold

Endringer i ryktesystemet


  

484 stemmer

  1. 1. Skal vi slette eksisterende poeng når vi slår av ryktepoeng i Off Topic

    • Ja
      107
    • Nei
      90
    • Bare i Off Topic (hvis mulig)
      275
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at ryktesystemet må være anonymt. Altså at man kan se hvile innlegg en bruker har fått pluss for, men ikke hvem som har gitt plussene. Mods kan gjerne se hvem som har gitt pluss, men ikke vanlige brukere. Det burde også være mulig å fjerne pluss man har gitt ved en feiltagelse.

 

Det er også en annen endring jeg har savnet nå: Hvis man setter visningsterskelen til et nivå som kanskje bare femten innlegg i en tråd med 100 innlegg har, så får man masser av "tomme" sider fullt med "dette innlegget er skjult ...". Det burde vært slik at disse innleggene faktisk ikke vises i det hele tatt, slik at de femten innleggene samles på en side (evt flere hvis det trengs) og man ser kun dem og ingenting annet. Ville vært litt mindre strev å finne gullperler i lange tråder da.

 

Jeg ville også beholdt poeng i OT og heller gjøre det slik at poeng som gis i OT ikke vises på profilen. Da blir ikke vennestemming i Forumkafeen og lignende et så stort problem da det forblir "lokalt". Hvis vi i tillegg implementerte det jeg foreslår i forrige avsnitt ville det bli enkelt å stille for eksempel Snowdog's Picture Humor Thread til å vise kun de beste bildene, det ville vært gøy.

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk igjen for alle tilbakemeldinger. Jeg skal ta det opp med mine kollegere og våre teknikere. Men først skal de få noen dager på seg til å finstemme forumoppgraderingen.

 

I mellomtiden er det bare å fortsette denne diskusjonen. Vi hører på dere. (Skjønt "dere" er fortsatt ikke noen homogen gruppe, så et valg må vi ta.) Beklager at førsteposten virket så bastant, men det er erfaringsmessig den beste måten å skremme antagonistene på banen. :innocent:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

a. Du kan klikke på ryktetelleren i en post og se hvem som har plusset posten.

Har dette tilbakevirkende kraft?

Mtp innlegg jeg har plusset i f. eks. helse som jeg ikke vet om jeg vil andre skal se.

Greit at innleggsforfatteren kan se det, men det blir litt som at alle avstemminger skulle vært uanonyme.

Ikke noe jeg bekymrer meg for, men dette er nok relevant for veldig mange. Skulle vært mulig å deaktivere denne funksjonen i kategorier der man kan poste med gjestebruker for å bevare anonymiteten.

Lenke til kommentar

Jeg syns det hadde vært artig og sett hvem som har plusset. Er da vel ikke så hemelig? er jo bare et plus.

Som det har kome fram fleire gonger i denne tråden er det ikkje noko som heiter "bare et pluss". Kva folk legg i eit pluss varierer. Dermed oppstår det eit reelt problem med feiltolkingar, og dei eventuelt uheldige konsekvensane enkelte kan oppleve av dette. Samtidig har vi fleire som ønskjer å ta vare på denne graden av anonymitet. Noko som må respekterast og takast med i vurderinga.

 

Eit fiktivt, og truleg ikkje perfekt, døme på korleis tolking av eit pluss kan by på ulike opplevingar. La oss seie nokon skriv eit innlegg om gleder ved anal stimuli for menn. Eg les innlegg og gir det eit pluss. Så kjem brukar X og ser at ttt har gitt innlegget eit pluss. X må då gjere ei tolking for å finne ut kvifor eg har gitt den plussen. Ulike scenario som kan oppstå er:

1. X har forstått pluss funksjonen som ein måte å seie seg einig med eit innlegg. Han trur derfor at eg er einig i at menn har glede av anal stimuli. Dette må seiast å vere personleg informasjon som det ikkje er urimeleg å tru at folk vil ha for seg sjølv. Frå dette er vegen kort til å andre tolkingar om meg (det vere seg brukaren ttt, eller for sei som kjenner meg personen ttt). "ttt er ein jævlig homse som liker analsex", til "ttt er eit frigjort individ som ikkje er redd for eksperiment", for å kome med to ytterkantar.

2. Kanskje X trur eg meiner innlegget var morosamt. Det er jo klart at ttt er ein mannemann som flirer av anal stimuli for syns dette er noko som berre ekle homser driv med.

3. X reknar med at eg meiner det var eit godt innlegg som andre kan ha glede av å lese.

456… med andre moglege ting som kan leggjast til eit pluss.

 

Vi kan spørje oss kva som talar for at kven som gir pluss til eit innlegg skal vere offentleg. Det er for så vidt hyggeleg at du skal få ha det artig, men eg må innrømme at eg sett personar omsyn til anonymitet for eksempel framfor litt enkel moro for deg. Eit anna argument går i retning av å hindre misbruk av pluss-funksjonen. For argumentet sin skyld ser vi her bort frå problemet med å definere kva som er misbruk. Dette er noko fleire truleg vil oppleve som positivt. Ei offentleggjering kan nok ha ein effekt viss preventiv effekt for bruk av funksjonen. Samtidig gir det eit ekstra reiskap for å vurdere kvifor eit innlegg har mange poeng (men igjen møter du problemet med feiltolking som nemnd i første avsnitt). Dette må så vurderast opp mot dei negative sidene. Det er ingen fasitsvar på kva som rett.

 

Enn så lenge ser eg ikkje bort frå at påstanden "pr. dags dato er problemet med manglande bruk større enn problemet med misbruk" har ein god del sanning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...