Gå til innhold

Endringer i ryktesystemet

484 stemmer

1. 1. Skal vi slette eksisterende poeng når vi slår av ryktepoeng i Off Topic

• Ja
      107
    • Nei
      90
    • Bare i Off Topic (hvis mulig)
      275
    • Vet ikke
      11

Anbefalte innlegg

Vel, den dagen det blir innført minusknapp, eller surt fjes eller lignende, forsvinner jeg fra forumet. Er nok ikke store tapet for dere, men for min del liker jeg meg her, men jeg trenger ikke få dårligere selvtillit, det får jeg nok av i real life

Minusknapp kan fort brukes til varianter av ting som nærmer seg mobbing. I tillegg er dette noe våre prosjektledere enn så lenge har sagt klart nei til, så her er mine hender bundet. Men jeg vil selvsagt legge argumentene for og imot fram for dem.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi endrer hvor man kan få poeng, er det kanskje mest rettferdig at vi nullstiller telleren.

Hvorfor? Rykte er ikke en konkurranse.

Prinsipielt enig. Men det er ikke sikkert at alle brukere ser det sånn. Derfor spør jeg dere hva dere synes.

Så hvis brukerne mener at postcount er en konkurranse så vil dere slette alle innleggene som er postet hittil med en evt. postcountreform, slik at alle starter likt?

Jeg har en del pluss, og hvis jeg ikke kan se hvor de kommer fra (fordi jeg har egentlig ikke peiling) når denne fantastiske oppdateringen kommer fordi dere helt uten grunn skal slette alt skjønner jeg overhodet ikke hvorfor dere gidder å implementere funksjonen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Vel, den dagen det blir innført minusknapp, eller surt fjes eller lignende, forsvinner jeg fra forumet. Er nok ikke store tapet for dere, men for min del liker jeg meg her, men jeg trenger ikke få dårligere selvtillit, det får jeg nok av i real life

Minusknapp kan fort brukes til varianter av ting som nærmer seg mobbing. I tillegg er dette noe våre prosjektledere enn så lenge har sagt klart nei til, så her er mine hender bundet. Men jeg vil selvsagt legge argumentene for og imot fram for dem.

Minuspoeng vil bare brukes til å hetse folk, om man sier noe politisk upoppulært elns vil man rase i poeng, men egentlig har man bare ytret meningen sin, så bra det ikke innføres-

Lenke til kommentar

Er så kjedelig å ha den 20de posten på en side, så jeg tillater meg en liten self-quote :innocent:

Noen ting er allerede blitt nevnt, men det jeg personlig ville likt å se:

- Gi link til de fem siste innleggene du har fått pluss for i profilen (eller 10, whatever)

- Når du plusser en post kan du enten velge å skrive inn en beskjed kort beskjed eller la det stå tomt. Hvis du skriver en kort beskjed (f.eks. Veldig informativ post, takk) så kan brukeren som får plussen se hvem som ga plussen fra overnevnte liste. Hvis du lar feltet stå åpent kan ingen se hvem som har gitt plussen.

- Dele opp plussen i enten "Morsomt" eller "Informativt"

- Fortsatt ha muligheten til å gi pluss i off-topic seksjonen, men disse teller ikke overall

- Hver bruker kan maks gi 5 plusser hver dag (er ikke sikker på om det allerede er en sånn grense).

- Ikke så viktig, men hadde vært litt nifty. Som allerede nevnt, lage en egen side som brukere kan gå inn på. Der kan man se statistikk. Hvem som har flest plusser, hvem som har flest plusser i de respektive kategoriene og hvem som har flest plusser per post de har skrevet.

Lenke til kommentar

Her er noen tall for å gi dere et inntrykk av hva folk gir poeng.

De ti mest poengsankende kategoriene:

1. Humor 13559

2. OT-baren 10243

3. Samliv og relasjoner 8228

4. Lekeplassen 5433

5. Sosialt 5233

6. Politikk og samfunn 4794

7. Religion, filosofi og livssyn 4549

8. Premier League 4486

9. Seksualitet 3965

10. Oppslagstavlen 3496

De ti mest poengsankende trådene:

1. 4chan bilde- og diskusjonstråd 6703

2. Telletråden - hvor langt klarer vi å telle? Denaller beste telletråden 5064

3. Ting som irriterer så grenseløst 4534

4. Den nye Forumkaféen 4309

5. SnowDOG's Picture humor thread V.3 3848

6. Kunder på jobben din 1934

7. Ting som er hyggelige og gjør deg glad 1636

8. På tide å støtte Israel 1429

9. Post eksempler på kvinnfolk-logikk 1382

10. Spør en pedofil 974

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selv syns jeg dette er et godt eksempel på hvorfor ryktesystemet ikke fungerer, når de aller fleste ryktepoeng blir gitt i Off topic og i useriøse tråder.

Men nå er det vel slik at systemet ikke blir avskaffet allikevel, i favør av mer interessante og seriøse seksjoner på forumet. Dette styrker dog min oppfatning om at det hadde vært gunstig å ikke vise ryktepoeng fått fra Off topic i profilen. Jeg ønsker derimot ikke at ryktesystemet skal bli fjernet fra nevnt seksjon.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Kommer man til og se hvem som har plusset, på de plussene man allerede har?

Siterer meg selv fra tidligere i tråden:

Det vil nok gjelde alle innlegg som har fått poeng helt siden poengsystemet ble innført. Det var i hvert fall slik vi så det på upgradeforumet for noen uker tilbake.

2. Telletråden - hvor langt klarer vi å telle? Denaller beste telletråden 5064

Visste det var ille, men så ille hadde jeg ikke trodd.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært trist om plussene ble nullstilt. Naturligvis delvis for min egen del da jeg er en liten samler som synes det er morsomt å ha opptjent disse, men også for alle andre dette rammer (som en av de første innleggene i denne tråden poengterte). Om det ikke lar seg gjøre å bare fjerne de i Off-Topic synes jeg dere heller burde la plussene være som de er. Om en annen kar har 50 eller 400 plusser betyr ikke mye for meg.

Lenke til kommentar

Så hvis brukerne mener at postcount er en konkurranse så vil dere slette alle innleggene som er postet hittil med en evt. postcountreform, slik at alle starter likt?

Nei, da hadde jeg ikke spurt, da hadde jeg bare laget en poll. Vitsen med tråden er å finne ut hva dere brukere egentlig mener om saken. Som sagt i posten du svarte på. Her er ingenting satt i stein, annet enn at dagens system forårsaker vel så mye negative reaksjoner som det motsatte. Det ønsker vi å gjøre noe med om mulig.

Ideen om å slå det av i off topic er den løsningen som i tidligere diskusjoner om emnet har blitt hyppigst foreslått. Nå som vi sier at vi vil gjøre det kommer motforestillingene. Da gjør tråden nytten sin...

Jeg har en del pluss, og hvis jeg ikke kan se hvor de kommer fra (fordi jeg har egentlig ikke peiling) når denne fantastiske oppdateringen kommer fordi dere helt uten grunn skal slette alt skjønner jeg overhodet ikke hvorfor dere gidder å implementere funksjonen i det hele tatt.

Jeg tipper at du som jeg har en ikke ubetydelig andel fra våre felles meningsutvekslinger i 4chan-tråden. (Se statistikken over.) Jeg kan finne det ut om du vil.

Og nei, for tredje gang (eller noe sånt): Vi har ikke sagt at vi skal slette alt. Jeg har laget denne tråden - og pollen - for å spørre dere hva dere mener om saken. En del brukere har dog motforestillinger mot at de folk skal kunne se hva de har plusset tidligere, fordi de plusset under den antagelsen at de var anonyme. Det synes jeg faktisk er en grunn. Så må du gjerne være uenig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Så det du sier er at plussene ikke kommer til å vises, (på tidligere pluss) eller er det ikke avgjort enda eller er det som Latias sier at plussene kommer til å vises?

Lenke til kommentar

Kommer man til og se hvem som har plusset, på de plussene man allerede har?

Som sagt har noen brukere ytret motforestillinger mot det, fordi vi da avslører folk som har trodd de plusset anonymt. Så det må vi vurdere. Noen av oss synes sikkert det hadde vært greit å kunne se det, andre ikke. Så kunne vi kanskje lage to spørringer der, en for ens eget rykte og en for andres, men da er vi tilbake til hvor mye ressurser vi er villig til å bruke på dette.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at plussene ikke kommer til å vises, (på tidligere pluss) eller er det ikke avgjort enda eller er det som Latias sier at plussene kommer til å vises?

Burde kanskje ha tatt med innlegget jeg siterte også. På upgradeforumet kunne man se hvem som hadde plusset alle innleggene helt siden systemet ble innført.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Jeg ser ingenting galt i at de fleste plussene er i humor-kategorien. I 4chan-tråden er det hyppig brukt for å hindre to hundre ekstra sider med bare "haha". Å fjerne plussystemet der ødelegger halve meningen med det, nemlig å hindre korte og meningsløse innlegg. Å deaktivere den i "lekeplassen" er derimot ikke dumt.

Vår avsporede tråd om rasisme i humor er et ganske godt eksempel. Det er vel opptil flere "populære poster" der, og selv om den ligger i humorkategorien var debatten like seriøs som de i f.eks samfunnskategorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...