Gå til innhold

Endringer i ryktesystemet


  

484 stemmer

  1. 1. Skal vi slette eksisterende poeng når vi slår av ryktepoeng i Off Topic

    • Ja
      107
    • Nei
      90
    • Bare i Off Topic (hvis mulig)
      275
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne også vært interessant å se om det ville fungert å fremheve de mest plussede innleggene, f. eks. med et menyvalg.

Vi kunne vurdert å endre farge på dem kanskje. Men det blir fort rotete. De som får over en terskel får jo stjerne i margen idag. Ellers er det en funksjon for å filtrere visningen etter antall innlegg. Den finner du i en linje nederst på siden med teksten "Gjeldende: viser alle innlegg. Endre visningsterskel?" Klikk den så får du fram filtervalgene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Føler at det som blir feil med ryktesystemet er at folk plusser på ting man er enige i og man synes er morsomt.

 

Har selv fått 7 plusser for å skrive at Latias = Gud i FIFA-tråden, Choekaas har bare fått 1 for det 10 000 ord lange innlegget om episoden Ab Aeaterno i Lost katogorien. Nå kan det godt hende at plussytemet ikke hadde startet, men det blir litt feil uansett.

 

I fotballtrådene så kan du lett få pluss bare du sier noe dritt om en annen fotballklubb eller skriver "Jaaaaaaaa, herlig" etter en scoring.

 

Hadde det vært mulig å ha en enig/morsomt knapp i tilegg, tror jeg det hadde gjort pluss knappen bedre. I tilegg hadde det vært fint hvis du kunne sett hvor du faktisk hadde fått pluss også.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke mange grep som skal til for å få ryktesystemet mer meningsfylt.

Oppsummering av mine tanker:

-Er ikke nødvendig å slette plusser i Off-topic som sådan - nok å bare sørge for at de ikke teller i sammendraget - som post count.

-Gjerne de foreslåtte listene om hvem som har stemt på et innlegg. Nice to have: "finn en brukers innlegg med plusser". Must have: "finn mine innlegg med plusser".

-Gjerne en liste "finn innlegg jeg har plusset".

-"Fjern avgitt pluss"-knapp. Bonuspoeng: Kun mulig de første ti minuttene eller noe - med mulighet for å slette alle sine plusser den første tiden (frivillig opprydning).

-Nice to have - en brukers poeng fordelt på hvert underforum.

Lenke til kommentar

Føler at systemet bør erstattes med ett slikt som Facepunch (og Slashdot, i følge noen tidligere i tråden). Der har man forskjellige ikoner for "Dumb" "Informative" "Agreed" "Friendly" og mer spesifikke ting. Trenger selvsagt ikke ha med alt, da det kan bli i overkant mye, men tror en slik løsning absolutt kan være nyttig. Morsomme poster blir notert som noe medlemmer synes er artig, imens en teit kommentar kan bli "tagget" med en dårlig notis.

post-151244-1289330480,589_thumb.png

Det er i overkant mange symboler de har, men tror poenget mitt kommer fram.

Lenke til kommentar

Det er jo masse rart som foregår av plusspoeng også utenfor OT.

 

Vel, den dagen det blir innført minusknapp, eller surt fjes eller lignende, forsvinner jeg fra forumet. Er nok ikke store tapet for dere, men for min del liker jeg meg her, men jeg trenger ikke få dårligere selvtillit, det får jeg nok av i real life

 

Godt forslag. La oss innføre minuspoeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen ting er allerede blitt nevnt, men det jeg personlig ville likt å se:

 

- Gi link til de fem siste innleggene du har fått pluss for i profilen (eller 10, whatever)

 

- Når du plusser en post kan du enten velge å skrive inn en beskjed kort beskjed eller la det stå tomt. Hvis du skriver en kort beskjed (f.eks. Veldig informativ post, takk) så kan brukeren som får plussen se hvem som ga plussen fra overnevnte liste. Hvis du lar feltet stå åpent kan ingen se hvem som har gitt plussen.

 

- Dele opp plussen i enten "Morsomt" eller "Informativt"

 

- Fortsatt ha muligheten til å gi pluss i off-topic seksjonen, men disse teller ikke overall

 

- Hver bruker kan maks gi 5 plusser hver dag (er ikke sikker på om det allerede er en sånn grense).

 

- Ikke så viktig, men hadde vært litt nifty. Som allerede nevnt, lage en egen side som brukere kan gå inn på. Der kan man se statistikk. Hvem som har flest plusser, hvem som har flest plusser i de respektive kategoriene og hvem som har flest plusser per post de har skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...