Lakesis Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg har fått tilbud om å kjøpe et hovedkort av en kamerat (+ evt en CPU) Hovedkortet er et Asus A7V133 (mener jeg det heter, er det med RAID og viakt133a) Jeg mener å ha lest et eller annet sted her på forumet at for å bruke AMD XP+ så måtte du ha en viss rev(revision?) 1.05? jeg er ikke sikker, og det er ikke kameraten min heller. Han vet ikke hvilken utgave det er, så: står det printa på kortet eller står det i BIOS eller hva? Han vil også selge meg en Athlon 1.1GHz sammen med kortet, men jeg har lyst på XP+ hvis jeg først skal gå for AMD system. Men så var det prisen da...han skal ha totalt 1 100,- kr for begge deler, evt 500,- for bare hk'et. Er dette akseptable priser? (har 512MB SDRAM selv, derfor er hk'et et godt kjøp for meg...tror jeg, har hørt mye bra om det) Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Etter å ha gått gjennom ørtenhundreogåttisju sider på forumssidene om hk/cpu fant jeg ut noe av det jeg spurte etter (tror jeg da) For å bruke XP+ må du ha rev1.05, og det skulle stå enten mellom de nederste PCI sporene eller på det nederste(?) Stemmer dette? Får stikke til kameraten min imorgen og sjekke. Men hva med prisen han forlanger, akseptabel eller ei? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Joda, stemmer det! Jeg har det hovedkortet selv, og mellom de to nederste PCI portene står det først med VELDIG stor skrift (u cant miss it!) ASUS A7V133, og rett under med liten skrift rev. 1.05! Jeg kjøpte mitt i november ifjor så det er jo ganske nytt. Prisen han skal ha for hk er vel akseptabel...vel og merke hvis det er rev 1.05 og i god stand (sjekk etter riper/hakk rundt sokkelen...kan jo hende han bomma når han satte på kjøleren) 1100MHz'en derimot vet jeg ikke helt. Er den overklokka/gammel/stoler du på kameraten din? Ville heller kjøpt en ny! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Det er rev. 1.05. som støtter XP prosessorene. OBS: se prikken bak 5-tallet. Rev. 1.05 (uten prikk) støtter ikke XP iflg. ASUS. (jeg har med prikk :smile: Sjekk: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/athlonxp.htm [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-02-01 13:42 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå