deadnex Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Jeg bestilte iPhone 4 fra Telenor nettbutikk (Kjedehuset) 30.07.2010. Telefonen ble utlevert av posten 27.08.2010. I Forskrift om bokføring, Kapittel 5, § 5-2-2 står det følgende: Salgsdokumentasjon skal utstedes snarest mulig og senest en måned etter levering, med mindre annet er bestemt i denne forskrift. Bokføringspliktige som leverer årsoppgave eller årsterminoppgave etter merverdiavgiftsloven § 15-3 eller § 15-4, kan likevel ikke utstede salgsdokumentasjon senere enn det kalenderår levering finner sted. Men i foreldelsesloven står det at foreldelsesfristen for et pengekrav er 3 år. Kan jeg nekte å betale siden faktura ikke har blitt utsendt innen 1 måned etter at levering fant sted? Edit: Jeg ser at denne meldingen muligens skulle ha blitt lagt under Juss... Endret 9. november 2010 av deadnex Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Ta kontakt med butikken og informer om at du ikkje har fått faktura. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå