Gå til innhold

Foto-tur for Akamistene i 2011 (det blir København)


Anbefalte innlegg

Info: Originalposten ligger i spoiler.

 

Etter mye frem og tilbake, så har vi fått bestemt oss og det blir tur.

 

Opplegget er som følger:

 

Sted: København

Tidspunkt: 2. juni til 5. juni 2011

Valgt hotell: Cabinn City

 

De som vil være med bestiller transport og hotell på egen hånd - Post gjerne i denne tråden så får vi en oversikt over hvem som blir med.

 

Den 2. juni er forøvrig Kristi Himmelfartsdag.

 

Det er ikke planlagt tusenvis av fellesaktiviteter; men jeg kommer til å forslå et par ting (som det er helt fritt å være med på - eller ikke). Jeg kan tenke meg en felles fototur, og et felles måltid; f.eks. en middag.

 

 

 

 

Hei,

 

Jeg har tenkt å prøve å arrangere en fototur til neste år. Tanken er å ta en langweekend i slutten av mai. (19-22 mai eller 26-29 mai).

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt meg Tallinn av flere grunner.

 

  • Sentrum med gamleby er kompakt - gangavstand til alt.
  • Billig å komme dit.
  • Billig å bo der.
  • De har et stort friluftsmuseum utenfor byen.
  • Kadriorg - et friområdem med hageanlegg og palass.
  • Tallinn er Europeisk kulturby i 2011. (vet ikke om det har noe å si..)
     

 

Men andre steder kan også vurderes. Hva mener folket?

 

edit: Resultatet av pollen før den ble slettet:

post-126935-0-45232900-1301345510_thumb.jpg

 

 

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par ting som vi også må bestemme oss for hvis dette skal bli noe av.

 

1. Hvordan skal bestilling ordnes?

 

Det er to muligheter, enten så får vi et reiseselskap til å sy sammen en pakke for oss. Eller så tar vi det ad-hoc; hver og en bestiller hotell og reise for seg.

 

2. Hvor stort program skal vi ha?

 

Skal vi satse på aktiveteter og fellesmiddager osv hver dag? Eller ha noen felles aktiviteter/måltid og tar resten på sparket?

 

3. Skal det være lov å ta med partner/ektefelle/kjæreste ?

 

Jeg vil tro at enkelte vil gjerne ha med sin kjære? (Må ha med for å komme med på turen, kanskje).

Lenke til kommentar

Du har lagt inn flervalg. Var det tiltenkt?

 

Jeg kunne godt tenkt meg og være med, så sant jeg har muligheten.

 

Så til spørsmålene:

Hvis vi er mange nok så er det vel enklest å få et reisebyrå til å ta seg av det.

Jeg er tilhenger av å ta ting litt på sparket, men hvis det er noen som må ha alt planlagt så er det ingen problem å følge etter.

Jeg synes det bør være mulig å ta med partner/ektefelle/kjæreste med mer. Tror ikke det blir aktuelt for meg i og med kjæresten min antageligvis er på andre siden av jordkloden på det tidspunktet.

Lenke til kommentar

Du har lagt inn flervalg. Var det tiltenkt?

Ja det er det - hvis mange synes at Tallinn er teit, men et annet sted er bra, såer det greit å få vite det. Og for mange er det viktigere at det er en tur, enn hvor den går.

 

Jeg kunne godt tenkt meg og være med, så sant jeg har muligheten.

Bra.

 

Så til spørsmålene:

Hvis vi er mange nok så er det vel enklest å få et reisebyrå til å ta seg av det.

Det er nok enklest, men jeg tror det fort kan bli en del dyrere. Reisebyråer er f.eks. ikke veldig flinke på rimelige og gode hoteller.

 

Jeg er tilhenger av å ta ting litt på sparket, men hvis det er noen som må ha alt planlagt så er det ingen problem å følge etter.

Jeg selv er også der. Men noe struktur bør vi ha - ellers så blir det bare en vanlig shopping/helge/rølpe tur (stryk det som ikke passer).

 

Jeg synes det bør være mulig å ta med partner/ektefelle/kjæreste med mer. Tror ikke det blir aktuelt for meg i og med kjæresten min antageligvis er på andre siden av jordkloden på det tidspunktet.

Hva tenker du på med mer? Ikke barn håper jeg ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes det bør være mulig å ta med partner/ektefelle/kjæreste med mer. Tror ikke det blir aktuelt for meg i og med kjæresten min antageligvis er på andre siden av jordkloden på det tidspunktet.

Hva tenker du på med mer? Ikke barn håper jeg ;)

 

Nei ikke barn! Tenkte mer på hvis noen hadde voksne barn eller hadde lyst å ha med svigermor slik hun også ble hekta på foto.

Lenke til kommentar

Får være kjedelig og kun stemme på Køben, utaskjærsboende som jeg er.. ;)

 

Ellers - hvis man skulle ta med noen andre enn kamera(e)t eller kone (eller lignende*)), så kunne det i så fall gjerne være en modell, da. Hvis noen erfarne studiofotografer har en modell slengende som kunne tenke seg en TFP-helg med glade amatører.. ;)

 

 

 

*) Tar man en dame som ligner kona, så burde vel vedkommende være lov å ta med? :innocent:

Lenke til kommentar

Godt tiltak.

 

Foreslår at man går utenom reiseselskap, det varierer sterkt når folk har mulighet til å binde seg – enkelte er avhengige av å bestille tre måneder på forhånd om de skal ha sjans til å planlegge, jeg har vanskelig for å vite hvilken verdensdel jeg er i mer enn et par uker om gangen. En grei løsning er å si at flight x fra Gardermoen og hotell y vil være utgangspunktet, så kan de som ønsker henge seg på der. Det blir neppe noe billigere med et reiseselskap, i tillegg til at det gir langt mer fleksibilitet i både transport og overnatting.

Lenke til kommentar

@Euklid - det er egentlig en slik løsning jeg ser for meg også. Det kan nok være en ide å foreslå et par hoteller i nærheten av hverandre; i tilfelle et at de blir fullbooket. Men da angi et hotell som det foretrukne. De som har slunken lommebok er kanskje mer interessert i herberge/hostel?

Lenke til kommentar

Jeg er sannsynligvis interessert, men har litt vanskelig for å planlegge så langt fram - så for min del vil nok det å reise utenom byrå være enklest. Bor også helst på hostel - men alle trenger jo ikke å bo på samme plassen.

 

Edit: Angående når og hvor, så er ikke det så veldig nøye for meg. Er ferdig på skola rundt den 15 mai, og håper på å skaffe meg en nogenlunde fleksibel sommerjobb.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Mens jeg sitter her å tygger i meg noen rundstykker på jobb, gjorde jeg et lite prissøk på en tur til Tallinn 19 – 22. Det ble gjort på travellink sine sider.

Det kom på cirka 3400 for meg. For det får jeg

- fly tur/retur Stavanger – Tallinn

- Reisetid under 6 timer hver vei

- Enkeltrom på hotell i gamlebyen

Jeg så at jeg kunne fått det noen hundrelapper billigere hvis jeg aksepterte lengre reisetid og tok et billigere hotell. Hvis man reiser fra Oslo så tipper jeg det blir betydelig billigere, men hvis man reiser fra Alta så er det sikkert smartes å kjøre til Helsinki og ta båten over.

Lenke til kommentar

Sjekket du helgen etter? Den helgen var like rimelig når jeg sjekket.

Helgen etter er pinse, så den tror jeg blir dyrere.

 

Oslo er nok en del billigere enn Stavanger. Har du sjekket fra Krisitansand?

 

jeg tror også det kan bli billigere for de nordafor å reise via Helsinki. Helsinki er også en interessant by, forsåvidt. Men ikke veldig billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...