Gå til innhold

SSD i eldre laptop med lite RAM?

hillmar

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre laptop med 2 GB RAM.

http://uk.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?PRODUCT_ID=138201&DISC_MODEL=1&service=UK

Sånn som jeg bruker maskinen (nettleser med mange faner og noen programmer oppe) så bruker jeg stortsett alt minne (> 80%) hele tiden. Og pcen føles ganske treg når jeg bytter mellom vinduer.

Uten at jeg har voldsomt kunnskap om dette så ser jeg for meg at det da dumpes og lese masse data mellom minnet og hdd. Og lurer derfor på om det vil hjelpe å bytte ut hdd'en med en ssd? Eller vil det være negativt fordi det vil føre til mye ekstra skriving/lesing på ssd'en som vil slite den ut fortere?

Dessverre tar pcen max 2 GB RAM, så jeg har ikke mulighet til å oppgradere noe der...

Eller er eneste løsningen å handle en ny pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, i dag er altså ein eldre laptop ein med 2GB minne og Dual-Core prosessor. :p

Eg har vel noko liknande som deg, 2GB minne, men kjappare prosessor. Installerte ein SSD-disk for ei veke sidan og er veldig nøgd med resultatet. Korleis det vil fungere på din PC er vanskeleg å spå, sidan prosessoren kan være ein flaskehals, men eg vil tru du kjem til å merke forskjell. No har eg Windows 7, som går langt betre enn Vista. Om du har Vista kan det være ein ide å bytte til Win7, det vil nok hjelpe.

Tidlegare brukte Opera litt tid på å laste alle sidene når eg åpna programmet (20-40 faner), men no er det snakk om sekundar. Tidlegare brukte og Opera lang tid på å avslutte prosessen, noko som er gjort på eit blunk i dag. Filbehandling går og veldig kjapt og fint.

Kjøpte ein 64GB C300-disk, har i tillegg ein 160GB Sata til lagring.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...