Gå til innhold

Privatist - Religion og etikk (30min forberedelse)

migor123

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal opp til privatist eksamen i religion og etikk (som dere kanskje skjønte) om 3uker. Sliter litt med å velge hva jeg skal konsentrere meg om, det er veldig mye jeg føler er urelevant til eksamen i boka. De grove trekkene for det som finnes i boka sitter ganske godt, men med uflaks kan man ende opp med en vrien oppgave som trenger veldig god kunnskap for å kunne reflektere over oppgaven ordentlig.

Så mitt spørsmål er om noen har vært borti en eksamen med 30min foreberedelse og eventuelt hvilken type oppgaver som er "normale" ved så liten forberedelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg var oppe til dette faget for noen år tilbake og alle elevene som kom opp fikk et par bilder som vi måtte henvise til en av religionene og deretter drøfte ut hva vi så og meningen med bilde osv. Nattverden

Jesus på korset

Vi måtte gå nærmere inn på den religionen som var på bildet. Og de andre oppgavene var å fortelle om en annen religion. Deres livssyn osv.

Klikk meg <-- Denne er fin.

Brekkeby - Har også en del nyttig informasjon.

Du må sikkert sammenligne religioner, så lær deg likhetene og forskjellene. Og vær obs på at du kan få et bilde som du må "drøfte" litt om. Dette går jo an å øve seg på.

Lenke til kommentar

Vært oppe som privatist to ganger. Ene gangen i historie, andre gangen i naturfag. Fikk 30 minutters forberedelse på begge, men var forskjell:

Naturfag: Oppgave - 30 min - bruke bok, skrive stikkord på notatark - bli grillet av sensor.

Historie: "Du får om den industrielle revolusjonen". - blankt ark - skrev ned det jeg kom på - fremførte og ble grillet av sensor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...