rosaullvott Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har da overtatt kamera til foreldrene mine, som er et Canon EOS 350D. Sliter nå med å få bildene innpå dataen! Minnekortet er enorm, så kan ikke putte det inni, og når jeg prøver med USB kabel så får jeg opp at jeg må sette i CD'en som fulgte med. Problemet er at jeg ikke har den CD'en. Prøvde å laste ned et program, noe Canon Utilities, men det går ikke det heller. Har ikke så peil på speilrefleks selv kan du si, men noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Prøvd disse? canon - drivers - EOS 30D Driver Canon EOS 350D Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Canon har desverre den uvanen at de forventer at du skal ha CD'en til evig tid ... Noen tips og tricks har vi diskutert i denne tråden. Der er det nevnt bl.a. noen registry endringer som gjør at du kan installere uten original-CDen. Siste versjon av driverene kan du laste ned herfra. Lenke til kommentar
kimshans Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hadde slikt kamera tidligere, og det er ulidelig tregt å overføre bildene direkte fra kameraet. Kjøp heller en ekstern kortleser, f.eks. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150192336, som passer til Compact Flash kort. Da slipper du også å dille med driverne til kameraet. Lenke til kommentar
rosaullvott Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Prøvd disse? canon - drivers - EOS 30D Driver Canon EOS 350D Nei, det tror jeg ikke. Skal prøve nå! Tusen takk! Lenke til kommentar
rosaullvott Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Hadde slikt kamera tidligere, og det er ulidelig tregt å overføre bildene direkte fra kameraet. Kjøp heller en ekstern kortleser, f.eks. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150192336, som passer til Compact Flash kort. Da slipper du også å dille med driverne til kameraet. OK! Hvordan funker dette da? Putter du minnekortet i leseren og kobler til dataen? Er ganske grønn på dette her.. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hadde slikt kamera tidligere, og det er ulidelig tregt å overføre bildene direkte fra kameraet. Kjøp heller en ekstern kortleser, f.eks. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=150192336, som passer til Compact Flash kort. Da slipper du også å dille med driverne til kameraet. OK! Hvordan funker dette da? Putter du minnekortet i leseren og kobler til dataen? Er ganske grønn på dette her.. Ja, samme måte som du putter plata i dvd-spilleren og kobler den til TVn. Da vil minnekortet dukke opp som en ny stasjonsbokstav i min datamaskin og du vil da kunne enkelt kopiere bildene ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå