Gå til innhold

Et merkelig problem med en pc

Anbefalte innlegg

Hei, vi er 4 studenter som bor sammen, og vi har da et rart problem med en av pcene i huset. Den klarer ikke å få tilgang til internett. Alle andre enheter med wi-fi som har prøvd å koble seg til nettverket går helt fint, alle våre dataer, mobiler og venner sine datamasiner får tilgang til internett uten problemer. Men han ene som bor her sin datamaskin funker det ikke for.

Han har ikke så mye peiling på data så jeg hjelper han. Pcen hans klarer i tillegg å få internettilgang på skolen og alle andre steder han har prøvd sier han.

Det går tilsynelatende helt fint å koble seg til nettverket. Problemet kommer når man prøver å laste inn en side på internett, da kommer det at siden ikke kunne lastes pga tidsavbrudd. Hver gang.

Jeg har prøvd å pinge www.vg.no i cmd, og det går helt fint, alle 4 pakkene som sendes kommer tilbake. Det luker jo ut en del problemer med dns og ip etc. Så jeg er egentlig ganske lost her.

Pcen er fra i sommer, med W7. Han har som sagt lite peiling, så er usannsynlig at han har køddet med instillinger, men man vet aldri. Routeren er en Netgear WNDR3700.

Håper på at noen kan ha noe fornuftig svar.

Endret av Thorsen89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke brannmur ewttersom det funkier Andre steder. Proxy er det heller ikkeser det utsom, man går bare inn på settings og så avansert I ff? Det skjer det same I internett explorer..

Fant Noe annant, han var hjemme en tur og lasted Ned noe, og når Han kom tilbake hit så stod torrentklienten og lastet opp som bare det, på nettverket her. I till egg viser windows at den har tilgang till internet. Så det er som dere sier, virker som det er et problem med browseren. Men jeg aner ikke hva som kan fikse det.. Noen flere ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...